16 oktober 2008

TORSDAG


Sömnen varade i hela 9 timmar inatt och då vaknar man pigg och alert! Ännu en lång frukost med Henry som fortfarande känner sig dålig. Sen dax för behandling, mamsen följde med bäst att passa på nästa v har hon nog jobb!! Dosen var ju höjd från 60mg till 75mg yes åt rätt håll. Funkade bra även denna gång tog 3 timmar. Har laddat upp ifall man skulle få nått även för magen som tar stryk. Vidare hemåt där mannen gjort lunch som bestod av köttfärsbiffar med kokt potatis samt ärtor och en hemgjord sås, super gött! Sen blir det vila i soffan man är ju rätt mosad efter behandling! Och nyss kom ju lill skrutt hem och livar upp, jag älskar när det är dax för barn vecka igen....
Pratade länge med sköterskan idag och hon sa att man måste få behandling i minst 2-3 månader innan man kan göra en bra utvärdering och det är därför jag fortfarande får tumörer. Men om jag inte får nån reaktion idag höjer man dosen ytterliggare nästa vecka. Sen trodde hon yrseln beror på mitt låga blodtryck inte några kristaller i öronen. Känns som man vågar hoppas nu! Tjingeling

5 kommentarer:

http://enbart.blogg.se sa...

Jag hoppas med dig att du kan höja dosen och döda den jävla idioten. Den hör inte hemma hos dig, eller hos någon annan heller.

All värme till dig.

Kram och kram och kram ige´n och igen.

Gbgmamman sa...

Blir så glad när du skriver i så positiv anda! More power to you!

Anonym sa...

Du är ju verkligen en power woman! Sån energi du utstrålar, trots allt!

Fortsätt kämpa så hoppas jag att de tar bort den jävla idioten...

Stor kram

Anonym sa...

Åhh det är så härligt att läsa att du känner dig pigg, orkar träna och att det går bra!!

Kram Jenny W

Anonym sa...

Är det ok att jag länkar dej så jag ej tappar bort dej?
har redan gjort det så jag tar bort dej om det ej är ok,
Hur ofta behöver du få behandlingen?
Är det cellgifter du får?
Min kompis Petra har bröstcancer å hon genomgår just nu en tuff cellgiftsbehandling var 3e vecka!Usch jag lider med dej att genomgå detta men jag sänder dej alla styrkekramar som finns!
Det är så roligt att höra att du är så pigg och jag kollade på aftonbladet om dej å det är så orättvist,
tänker på dej!!!