22 oktober 2008

ONSDAG





Redan onsdag, helt otroligt vad fort veckorna går och ångesten att lämna barnen redan imorgon! Som tur är har vi en hel del roligt inbokat och det känns skönt för då är de snart torsdag och dom kommer tillbaka. Har ordnat en överraskning till Melli nästa fredag då de e höstlov. En riktig tjej grej! Det känns tydligt i kroppen att man utövade yoga igår, muskler som man annars inte använder gör sig påminda idag men som sagt det är en skön plåga att ha träningsvärk!
Idag var det frukost-träff med J, M med Fanny och Lotta me Mille. Hon har ju flyttat till Järvastaden, super fina lägenhet och även området var ju så mysigt! Bordet var uppdukat med gott bröd, olika pålägg och dricka, en riktig hotell frukost. Som vanligt när vi ses ventileras allt från barn till intim problematik haha. Tur att man har sina vänner att fråga saker! Jag tankade även på min baby feber, Fanny är ju lite större så henne kan man gosa med på ett annat sätt, Mille luktar man mest på och vaggar men det går så fort, min lilla prins växer hela tiden. Jag har ju alltid älskat barn.
När jag kom hem fick jag bara sån lust att ta en rask promenad runt Ursvik, förr i tiden när jag hade problem ( oftast kärleks haha ) tog jag en tur ut i spåret och mådde alltid mycket bättre att få rensa ut dåliga vibbar. Vädret var ju lite blåsigt men annars var det jätte skönt och med nyladdad ipod full av brandis mixar flyger man ju fram, jag måste ha pepp musik.
Sköterskan ringde just och meddelade att dom har bestämt sig för att inte höja dosen imorn utan vänta en v, hmm nåja. Samt att jag borde dricka mer hade nått dåligt i urinet, måste nästan le lite för jag dricker mycket ( är ju torr i munnen konstant ) de vet ju alla som sett mina stora kopp! Snart kommer mamsen och barnen hem så jag ska slänga mig i soffan ett tag. Har ju dessutom tagit min premedicin och blir väl speedad snart! Annars är det ju Greys som gäller på TV ikväll! Tjingeling!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fantastisk du är, som kan se vad du har, inte vad du INTE har.... Självklart är det ju att man vill vara frisk.... Gjorde inlägget för jag tänkte se vad som var livskvalite för andra. Jag vet ju många som skulle skriva upp många matriella ting, men det vikttaste vi har i livet, som vi ska vara rädda om, är ju hälsan, famijen och vännerna.... Dessa tas lätt för givna! DÄrför är det bra tt påminnas ibland.... kramizar i massor! M

Anonym sa...

Jag känner igen mig i lämna-barn-ångesten, jag har visserligen ytterligare en dag på mig än vad du har men ändå. Blir så tomt när de inte är här...

Ha det bra och mys ordentligt framför Greys, det ska jag göra också :)

Anonym sa...

Hej söt, jag är en flitig läsare av din blogg även om det var ett tag sedan jag skrev några rader...

Underbart att läsa att du mår så bra & att du orkar träna, umgås så mycket med vänner & göra roliga saker...som du faktisit gör! Helt underbart!

Vilka fina foton på Melli & Julia & alla små bebisar!! Blir många, täta "babyträffar" förstår jag...

Ser fram emot vår lilla "höstlovs-date" !!

Kramar till dig & hela familjen!!

Ullis

Anonym sa...

Å det gör mig så gott å läsa din blogg älskade vän!!! Har ju varit lite frånvarande de första två veckorna här i Kalifornien så jag blev sååååå glad när jag läste om ditt senaste läkarbesök och att du får träna. Wow va häftigt! Du är grym darling!! Snart e jag hemma då ska vi ut till Seffe. Måste köpa en overall för annars fryser jag väl häcken av mig. Ha, ha!! Love U!!!

Anonym sa...

Det är en så härlig positiv anda kring dina inlägg. Det låter så härligt med träning,vänner och barn.
Ha en bra dag

Anonym sa...

Hej gumman.
Älskar också våra frukost/lunch stunder,mycke prat,skratt & även lite djup.Hotell frulle älskar vi.Ses snart många kramar från mig.