26 oktober 2008

SÖNDAG








Som tur är lyckades jag somna 1.5 timme igår och kände mig mycket pigg när H väckte mig.
Eftersom jag inte får dricka körde jag och vi hämtade upp P & C.
J & K bor på söder i en fin, öppen lägenhet, perfekt för fester faktiskt! Vi åt en massa små plock och gosaker. Jag & P bestämde oss för att överaska med scharader så vi hittade på lite snabbt och inledde med våra sketcher. Nästan alla hängde på, kul för de gör att man får lite sammanhållning. Vi var ca 20st. Jag tycker ju om att träffa nya människor och prata, men jag känner det är lite tråkigt när nån frågar -vad gör du? -vad jobbar du med? Då ramlar verkligheten tillbaka och man vet inte riktigt vad man ska svara. Jag säger iofs alltid som det är men jag kan förstå att det inte är vad den frågade trodde den skulle få till svar, och jag vill inte att nån ska bli illa till mods! Men jag kan ju alltid då göra lite reklam för boken! För er som missat så har Nordstedt / Prisma köpt rättigheterna till "Livet kan inte vänta" som handlar om tre kvinnor ( jag ) med obotlig cancer som min kurator/författare S skriver. Den släpps i Mars-09.
Så igår när vi kom hem kunde jag inte låta bli att kolla alla texter samt bilder som jag ska godkänna som mailats till mig. Helt otroligt vad fina bilder trots att jag inte fastnar ( du kan ditt jobb U ) Det kommer bli sååå kul att se allt tryckt i en bok!
Måste bara få citera instruktören från pumpen igår; - varför har alla fotografer skinnjacka? ( Är de så? ) Sen stod fotografer högt upp på hennes lista av tänkbara män då hon tycker dom är läckra!
Idag har jag ganska mycket träningsvärk, har lagt märke till att varannan vecka när jag kör både taxol/avastin då är träningen tyngre och jag får mera träningsvärk. Men som jag alltid säger det är en skööön värk!
Ser ju på klockan att den är en timme mindre än den i sovrummet och kom ju på att den dragits tillbaka i natt, skönt får man 1 timme extra. Trist bara att det regnar, vi hade ju tänkt ta en långpromenad och det lockar inte när man tittar ut genom fönstret. Men har en del annat på schemat så det blir nog bra.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för de fina presenterna!! Jag gillar verkligen tavlan. Och jag är jätteglad att du kom.
Hoppas du får en skön söndag trots det trista vädret.
Kram Kram
30-taggaren...

Anonym sa...

Ja det var himla GOTT igår. Mmmm vad nice det skulle vara att ha den maten här nu.

Jag klarade mig från träningsverk idag, brukar aldrig hända efter pump. Får lägga på lite extra nästa gång ;-)

Kul att vi får vara med på kort "hos dig".

Kramar till dig vännen. Du är fantastisk.

♥ Sanna ♥ sa...

Vad härligt med människor som sätter igång fester jag gillar när man kommer igång och vågar göra bort sig(om det är det man NU gör) så att alla slappnar av och kan börja festa ordentligt och skratta och må bra dig vill jag ha med på vår 80-års fest jag och maken ska ha nästa år ;0)
Jag hoppas att du mår bra och att du tar hand om dig massor!!
Vad kan du göra egentligen för att må bättre?? vad kan vi runt om dig göra för att du ska må bra??? berätta en frågvis dam eller så får du säga till om du tycker jag är jobbig!!!
KRAMISAR till dig!!!
och imorgon åker jag på mini semestern...

Sus sa...

Ja det är härligt med fester!
Angånde för att kunna lägga upp en skärmstump på ditt skrivbord så tar du och trycker ner tangenten PrtSc =Printscreen och klistrar sedan in den i typ paint eller ett bildredigeringsprogram och sparar den i jpg fil! Vips en bild på ditt skrivbord som du har på datorn!

Hoppas att du fattade!

Kram Sus

Anonym sa...

Vilket glatt gäng! Ni ser ut att ha det jättemysigt, bra!

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen!! //Emma

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen Sabina!

Anonym sa...

Vilket underbart kort på dig och Henry!!! =)
Alltid lika kul med scharader, va längesen för min del nu men får allt bli snart!

Många varma kramar