4 september 2008

ONSDAG

Hoppsan somnade visst tidigt i soffan igår helt utslagen , hann inte ens skriva här!

Gårdagen var otroligt jobbig, innan läkar besöket var jag så nervös och hade ont i magen för på nått sätt hade jag ställt in mig på det värsta! Men G verkade glad efter sin semester och det första han beställde var en DT alltså en röntgen av allt, äntligen har ju ej gjort nån sen April och det har väl hänt massor sen dess. Sen diskuterade vi fram och tillbaka om jag skulle få ytterliggare än beh av den jag fått tidigare ( 2 som dessutom inte hjälpt något på mig ). G bestämde sig för att byta. Den här gången blir det en som inte är testad på så många ännu därför finns det ingen utvärdering på den, men de känns som det kvittar prova allt. Den här beh ska jag få varannan v intravöst i dropp, ska på fredag dit för att få info om alla biverkningar samt ta nya prover då mina värden igår va för låga. Så nu är jag infektions känslig så alla som känner sig minsta dåliga håll er på avstånd! Jag frågade även om dom ytliga tumörerna fick då som svar att dom i dags läget inte är livshotande och att mycket hänger på hur DT av levern och lungorna ser ut. Tydligen kan man ha upp till 80% av levern täckt men dom måste sitta på rätt plats! DT inom 2 veckor! Jag kommer få hjälp med att lägga om tumörerna varje dag. Ang den jag har i halsen ska jag stråla den om den börjar bli för stor så jag får problem med att äta eller andas! Det var väl tur!

Gick därifrån och kände mig ändå något lugnare.

Fort hem för ett möte familjeenheten. Det är ju lite speciell situation vi sitter i eftersom Julia är funktionshindrad. Självklart var ju även exet och kuratorn ( advokaten ) här. Jag blir lite förvånad över hur man hanterar saker från deras håll, fick liksom svaret att det finns typ ingen handlingsplan hur man gör i såna här situationer! Då frågade Kuratorn att hur ofta har man en sån här situation att en ung mamma är svårt sjuk med dessutom ett funktionshindrat barn???? Vi fortsatte att bena ut vad som är viktigast just nu och det blir ett nätverksmöte om ca10 dgr där man bjuder in alla. Men det kändes som tack vare min advokat ( hihi ) så händer det saker med lite fart! Vad det gäller barnen så skulle Melinda prata med kuratorn och för Julia del skulle jag vända mig till Habiliteringen för proffs hjälp.

Julia kom hem, har ju inte sett henne på 10dgr. Hon var på strålande humör och berättade med hjälp av sitt bild schema vad hon har gjort i skolan. Hon trivs jätte bra, vilket känns så skönt! Alla som jobbar med henne gör ett fantastiskt jobb! Hela em lekte hon med sina saker som hon river runt i alla rum.


Fick ju förresten frågan om när boken kommer ut, förlåt har ju glömt svara! Men det dröjer nog ett par månader, jag hade bara en framsida på mitt reportage i aftonbladet. Själva boken är inte skriven ännu, men lovar självklart göra en massa reklam när det är dags! ( Release party ska man väl ha?? ) Eller har jag sett för mycket på sex and the city?

Inga kommentarer: