26 februari 2009

TORSDAG

Bästa natten på 10 dar! Somnade 00-01.30 sen från 02-06. Sååå skönt men tror jag var så utmattade av kramperna ja fick igår. Julia kom upp strax efter det. Dax att packa till pappa så hon är alltid lite orolig. En stor överraskning fick hon när A knackade på dörren mitt i morgon kvisten. Dom gillar varandra! Alla gick vi samtidigt, Julia till fritids, Henry till jobbet och Jag och A stack till Scandic för att njuta av en frulle. Mums vad gott, fotogensmaken börjar släppa och mina vanliga smaklökar börjar göra sig till kännaVi satt länge och mofsade i oss allt möjligt. Så underbart att få komma ut bland vanligt folk. Sen åkte vi hem för jag skulle ta lite prover och få mitt furix. Sköterskan Y är så flexibel och kom och mötte oss. Snällt! Vidare till ikea, tänkte bara kika runt lite men det finns ju alltid nått att köpa. Håller ju på med lite små projekt och hittade material till det. Vi gick runt länge och jag kände mig så lycklig att få vara normal för ett tag. På toan fick A byta draken så jag kunde stå ut med smärtan. Nu blöder den rejält och har minskat lite lite, ( JIPPIE ).
Sen knatade vi i det underbara vädret bort till Waynes Coffee och tog en lunch. Ett måste där ute är ju oxå polaren & pyret som har billiga outlet kläder för Julia. Gjorde några fynd!!
Har ju varit tvungen att öka cortison dosen pga kramperna så nu är jag rejält svullen. Så utan att skoja ser jag ut som jag har en liten Melvin i magen. Jag fick kramp och A ropade på en kille som kunde hjälpa till. Man ska ju andas lugnt och djupt så jag tror killen trodde jag skulle föda barn mitt på trottoaren Ha Ha.... Med stesolid går det över efter 5min. Men nu var det dax att åka hemåt, räcker med utflykter för en dag! A släppte av mig och påbörjade sin långa resa hem. jag gick hem och vilade i soffan, Sköterskan Y kom och gav mig mera vätskedrivande. Skönt även om det inte kom så mycket!


Mina goa vänner Marit, Isa ( som fixade facebookgrejen ) och systeryster kom till mig och Isa fixade middag, kyckling fylld med chevreost och honung, rostade grönsaker, ruccola sallad med cremefraiche med sweetchilisås. Jättegott, och så roligt att pröva nått nytt! Sen hade vi mammas rabarber-jordgubbspaj med vaniljvitchokladvisp från igår!! Mat är till för att njutas av!
Henry hade jag skickat iväg till Teppo. Julia var glad att få ha båda hos sig. Det blev pizza, öl och grabbsnack! Det glädjer mig att dom har så bra kontakt för det underlättar allt. Så jag fick 3 timmar själv när tjejerna gått och fotbollsmatchen var över. Men det gjorde mig bara gott!

Idag har jag känt mig så här lycklig i hela kroppen, jag ska klara detta, jag ska ta tillbaka mitt gamla liv!! Fick två kramper till under kvällen men tog en stesolid och försökte lugna mig själv, det är otäckt att tappa kontrollen.
Nu ska draken läggas om och sen försöka sova lite grann.......







56 kommentarer:

Anonym sa...

ikea är ett farligt ställe;)

Anonym sa...

Vad glad jag blir att höra att du känner dig bättre. Hoppas det bara blir ännu bättre nu framöver.


KRAM

Anonym sa...

Är in på din sida och läser varje dag även om det ibland kommer tårar över allt som händer i ditt liv och din familj. Tror och hoppas på den nya behandlingen som du snart skall få genomgå. Skickar stora kramen till dig.

Kram Melinda
(ja, jag har samma namn som din dotter, född -76)

Anonym sa...

Hej
När är det sagt att den nya behandlingen börjar? Hur tar din äldsts dotter alltihop med sjukdomen?
Var in på din sida säkert hundra gånger i går, gick in på många av dem du länkar till och man blir fast i andra människors livsöden och kamper. Jag somnade och vaknade med dig i mina tankar, helt otroligt vad du är en kämpe Sabina. Hoppas att den nya behandlingen jälper dig.
Kram Anki

Anonym sa...

Vad härligt att höra att du mår bättre! Det här klarar du.
Många kramar.

Anonym sa...

Vad lycklig jag blir av att du skriver att du känner dig lycklig!!!


Tror det var en speciell dag att känna sig lycklig nöjd med livet igår, fick det från flera håll!

Låt känsla sitta kvar idag och för alla framtid för du kirrar det här!

Njut !

Kramar Mimmi

PS du är ju på väg att besegra draken den hade ju krympt Så nu är bara resten kvar!

Anonym sa...

Vad härligt att läsa att du känner dej lycklig :)

Skönt att draken börjar ge med sej! Jag känner igen det där med kramperna eftersom sambon krampar en del pga sin hjärntumör, kramperna är ju inte farliga egentligen, men de är ju obehagliga för det!

Klart du ska klara detta Sabina!!

Kram Fia

Helena sa...

Åh vad bra Sabina!! Kämpa på, det är klart att du kommer klara det här, det har jag alltid trott! Hoppas idag blir lika bra också!

Kram

Min Gröna Täppa sa...

Så skönt att du fick en bra dag, med mindre ont i "draken". Du verkar ha en enastående förmåga att ta tillvara på varje dag, något jag försöker tänka på att ta efter!

Hoppas att du får en bra dag idag också!!

Många kramar

Anonym sa...

Va skönt att du fick sova lite bättre. Japp Ikea är bra ibland,,,jag råkade shoppa upp 800 spänn där i onsdags. ahah. Men bara nödvändiga saker ahhaha nödvändiga och nödvändiga,, men du hajar,,, haha Kram

Anonym sa...

Vilken mysig dag du verkar ha haft med goda vänner och en lite piggare Sabina :-)
Tråkigt med kramperna men du verkar hantera dom bra tycker jag.
Som sagt mat är till för att njutas och jag blir så glad då att dina smaklökar håller på att återhämta sig när dina vänner lagar så god mat (snålvattnet rinner här, låter såååågott)
Håller alla tummar,tår och tassar här hemma för dig.
Massor med Styrkekramizar till dig från mig!

Anonym sa...

Det känns så bra att läsa att du känner dig bättre, det glädjer mig. Skönt att draken minskat!! Hoppas det fortsätter på det spåret. Du har sådan härlig energi och det tror jag hjälper dig.

Tänker på dig varje dag.

Ha en bra helg med din fina familj.

Stor Kram

Pebbles95 sa...

Stor kram t dig idag! Annette

Anonym sa...

Vilket härligt positivt inlägg. Du om någon kommer att klara det här, det är jag säker på... Skönt att du fick en så fin och bra dag i går...FLera såna!!!! Det är du så väl värd, i mina ögon är du kämparnas kämpe!! De varmaste och mest styrkande kramar jag har, går som vanligt till dig..

Anonym sa...

Vad glad jag blir när jag läser detta inlägg! Vilken innehållsrik dag fylld av upplevelser! God mat och vänskap ... Underbart!

Nu går det bara framåt!!!

Kramar!

Anonym sa...

Åh, va det gör mig glad att du haft en sån härlig dag. Du e helt grym Sabina, jag ser verkligen upp till dig och du har fått mig att inse vad som är viktigt här i livet. Här e en vers som jag tycker e mysig:
"Sing like no one is listening, love like you´ve never been hurt,
dance like no one is watching,
live like heaven is on earth"
Ha nu en fantastisk helg,
Kram!

Anonym sa...

Åh, jag blir glad i hela kroppen över att läsa om hur glad du känner dig och din starka, otroliga energi. Jag tror också på att du klarar det här. Med din positiva livssyn och att du trots alla dina smärtor och drakar mm ändå lever ett ganska normalt och socialt liv. Du är otrolig och borde bli nästa års mama!

Kram
Pernilla i Täby

Anonym sa...

Du är en beundransvärd tjej, Sabina!!!!!
Önskar dig en fin helg. Kram Anna

Anonym sa...

Hej vännen

Tack för ditt härliga mail, du är bara sååå underbar, tusen tack.

Nu får vi hoppas att draken snart försvinner så du kan få ditt liv tillbaka som du skriver. Alla strävar vi för ett bättre liv, men när man läser din blogg så ska man definitivt inte gnälla...Du är en skön, härlig och underbar tjej som delar med dig av ditt liv...

Ha en så underbar helg ni bara kan.

Tänker på dig i massor
Kram från mig
Jenny

Anonym sa...

hej Sabina...följer ju din blogg som du vet...min Alex har ju oxå cancer o vad jag gjorde man inte utan STECOLID?? Han får inga kramper som du får men får stecolid för att lugna sej då han i bland mår psykiskt dåligt o inte kan sova...cortison får han oxå...å då ser han ut som om han är en ballong i ansiktet...han har heller inga smaklökar kvar pga. cellgifterna men försöker få i sej nån mat ändå...när det inte kommer upp igen DVS....kämpa på du...vi gör det tillsammans o stor kram

Sus sa...

Vilken härlig dag!!

Hoppas denna fredag blir lika fin!!

Ta hand om dig!
Kram fr Susanna

Anonym sa...

Jag hoppas så att Du klarar kampen. Du verkar vara en genomhärlig tjej med mycket go`. Att dela med sej som du gör, tror jag hjälper många! Gör dej en så fin helg du bara kan!

Anonym sa...

Jag blev så glad när jag läste att du hade haft en bra dag igår. Vi är många som gläds med dig då det går bra och många som kämpar med dig när du har det tuffare. Du är sån otrolig kämpe så jag känner på mej att du kommer att vinna hela den här striden. Tror på den nya behandlingen, DU KLARAR DET HÄR!!!

Önskar dig en riktigt skön helg!

Styrkekramar från Finland

Anonym sa...

Hej!
Har följt din blogg ett bra tag och jag är verkligen imponerad av hur stark du verkar vara, en riktig kämpe! Håller alla mina tummar för dig och din familj. Kramar från Moa

Anonym sa...

Så härligt att läsa om din torsdag - din glädje smittade verkligen av sig. Du ger mig styrka i min kamp mot ständig smärta. Orkar du orkar jag!

Kram // Kamilla

Anonym sa...

Härlig kämparanda! Go go go Sabina! Du fixar det här!

Kram från en trogen bloggläsare

Anonym sa...

skont med en bra dag, haller tummarna for att det kommer fler! kanner inte dig, o hittade din blogg av en slump, men vill anda saga att ... ja det finns inga ord for vad jag vill saga, onskar bara att du mar sa bra som mojligt!

Anonym sa...

Jag tror stenhårt på dig Sabina! Önskar dig en trevlig helg. Kramar

Anonym sa...

Du måste vara en av de mest fantastiska människor jag läst om. Har följt din blogg nu ett bra tag, men aldrig skrivit något till dig. Men tyckte det var ett ypperligt tillfälle nu när jag läste att du kände dig lite bättre :-) Så tänkte krydda på detta lite extra med mina ord till/om dig.
Du berör mig något enormt. Du har fått mig att gråta, skratta och uppskatta livet när jag läst din blogg genom att du är så öppen och på det sättet du delar med dig till alla om ditt liv. Jag hoppas och ber till alla som det går att be till att allt går bra med ditt nya projekt. Men jag vet att du klarar det för någon starkare människa får man leta efter med ljus och lykta. Jag väntar med spänning och längtar efter att få läsa din "nya" blogg sen när allt vänder och ditt liv börjar på nytt! *STÖRSTA KRAMEN* Sköt om dig, din familj och alla nära och kära! Din styrka kommer belöna dig!/ML

Linda sa...

Låter jobbigt och otäckt med alla kramperna! Men var härligt att du fick sova så pass bra på natten. Hoppas det blir fler såna nätter. Får man sova bra mår man ju oftast mycket bättre!

Vad skönt att draken har minskat lite i storlek. Hoppas den fortsätter så!

Önskar dig en trevlig helg!

kram Linda

Anonym sa...

Hej du goa människa!

Har inte tidigare skrivit hos dig men följer din blogg för att se hur det går för dig, har förstått att vi är många som följer dig och hoppas att allt kommer bli till det bästa. Jag blir så glad när du skriver att i allt elände mår du bättre stundvis och jag hoppas så att du kommer övervinna allt det här.

Har egentligen inga ord då jag inte i mitt vildaste kan känna vad du går igenom mer än att jag förstår att det är oerhört tungt och jobbigt.

Kommer fortsätta följa dig och hålla mina tummar för dig här på bloggen.

Kram till dig och hela din fantastiska familj
//Nettisens

Anonym sa...

Hej!
Nu är det väl bara en vecka till projektet i Uppsala går igång. YES! Vilken ytlig tumör kommer de att ta bort. Förhoppningsvis den på örat som besvärar dig så. Du kommer att greja det. 50 pct klarade det i USA o nu när läkarna forskat ytterligare på det borde den siffran vara ännu högre. Du kommer att greja det!! De 6 veckorna som cellerna blir mördarcellar o ditt immunförsvar sätts ur spel kommer att bli kämpiga för dig. Sitta isolerat i steril miljö. Jag uppmanar alla dina trogna läsare att skicka dig en tidning, bok, dikt eller bara massa intressanta och uppmuntrande mejl så dessa veckor inte känns för låååååånga för dig. Mvh
Karin i Malmö

Anonym sa...

KLart du kommer klara det här! Efter att ha följt din blogg ett tag har jag förstått att du är en fantastisk människa och är det nån som kommer klara det är det du! Med den otroligt positiva inställningen och kämparglöden.
Du kommer bli frisk, så måste det bara bli!

Sabina sa...

Härligt att höra att du mår bättre å att draken sakta men säkert håller på att bli mindre.
Jag har en utmaning åt dig hos mig, om du känner för det;)
kramis kramis

Anonym sa...

Vad härligt att du fick komma ut och känna av det "vanliga livet" lite. Antar att det blir så energikickar av det. Det verkar som du har massor av stöttande och härliga vänner som ställer upp för dig med. Den där A är ju en riktig puddig, hihi.
Hoppas du får fortsätta må lite bättre och att draken tömmer sig rejält snart.
Varma kramar
Jessica i Malmö

Anonym sa...

Vad härligt det är att du ändå orkar vara så positiv, att kunna känna lycka mitt i allt elände. Fortsätt kämpa, tänker ofta på dig. Kramar Ulle

Anonym sa...

Hej!
Jag är också en av alla anonyma läsare, och jag har inte heller kommenterat förrut. Sen jag började läsa din blogg så kan jag inte sluta.VILKEN otrolig människa du är, så positiv och full av livsglädje, trots din sjukdom så genomsyras allt du skriver av en så otrolig livsglädje, jag fortsätter och följer dig och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går vägen.
Skickar många kramar fast jag inte känner dig Susanne

Anonym sa...

Detta inlägg har världens starkaste bästa Sabina skrivit!
Du andas styrka och framtidstro och jag följer med dig i det som fram på vågor när jag läser det!
Klart att du nu går mot att må bättre och bli starkare igen! Nu går du mot normalt liv! Kämpa och ha bara det i dina tankar!
Jag förstår att du blir rädd för kramperna och hatar svullnaden av Cortisinet men ingen kan bära dessa jobbiga saker som du, du besegrar det med dina positiva tankar! Du är bäst Sabina! Varm kram!

Anonym sa...

Hej hej,

jag har precis börjat följa din blogg...finner inga ord just nu iaf.
Men har iaf en fråga ( är väldigt trög nu kanske), men varför krampar du ?

Kram kram !

Anonym sa...

Vad glad jag blir för din skull, att du känner dig bättre. Hoppas att d får fortsätta så och att Uppsala projeketet lyckas!!!

Ha en trevlig helg!

Varma hälsn. Mia (Samahs mamma)

Anonym sa...

skönt att du har sovit bra. tiden går och tar dig närmre och närmre projektet. skönt också att draken minskar.hoppas drakens eld snart är släckt. önskar dig och din familj en härlig helg med soligt väder. kram karin

Anonym sa...

God dag i stugan, kikar in och ser att du varit på Ikea...

visst är det skojigt att få kika in där, de har så mycket skojigt att titta på, vi bor 10 mil ifrån så det brukar bli ungefär varannan månad man far dit...

Jag önskar att jag kunde göra nått för dig så din smärta förmildrades...

Jag ger dig en dag av mitt liv till dig/Kram

Anonym sa...

Jag känner på mig att du fixar det här och att du kommer sitta med lilla Melvin i knät när allt är överståndet.

Anonym sa...

Blir såååå glad när jag läser att Du har haft en BRA o ROLIG dag, vill så gärna tro att Du kommer att fixa det här, å att vi kan ta en fika på Dossysters altan i sommar, det ser jag verkligen fram emot, VARM o SKÖÖÖN Vårkram till Dej Sabina från Dossysters Mamma

Anonym sa...

´Fantastiska Sabina ,jag läser din blogg dagligen och tänker på dig och din kamp.Jag känner att detta kommer gå vägen med den nya behandligen.
KRAM OCH LYCKA FRÅN ANNA

Anonym sa...

Är ny läsare här på bloggen, och man blir verkligen berörd. Keep up the good work! Otrolig kämparglöd =)

Angående kramper tänker jag att som Stesolid hjälper borde Iktorivil som är också en kramplösande bensodiazepin fast den används som kramplösande mer är lugnande och är mer långtidsverkande hjälpa med? Bara en tanke. Hoppas du får en fin helg!

Anonym sa...

Du har en gåva till dig från mig i min blogg, du får ärna kopiera den och lägga till den/Kram tänker på dig varje dag...

Anonym sa...

här kom jag hem från jobbet o satte mej framför datorn hur trött som helst och energilös. Så läser jag ditt positiva inlägg och genast känner jag mig energisk igen!
det är just det här som gör dej så unik, du lyckas få igenom en känsla av positivism och energi rakt igenom en dataskärm och in i ens hjärta!
massa kramar,
anna

Anonym sa...

här kom jag hem från jobbet o satte mej framför datorn hur trött som helst och energilös. Så läser jag ditt positiva inlägg och genast känner jag mig energisk igen!
det är just det här som gör dej så unik, du lyckas få igenom en känsla av positivism och energi rakt igenom en dataskärm och in i ens hjärta!
massa kramar,
anna

Anonym sa...

Säger bara ihanaa!Skönt att läsa att du haft en bra dag. Hoppas att det kommer flera av den varan! Många Kramar Annika

Anonym sa...

SABINA!! ;-)
Hoppas att du haft en lika bra dag idag, fredag och allt!
Underbart att läsa ditt inlägg, livsglädje!!
Stora kramar Christinr

Anonym sa...

Hoppas din dag varit bra och att du har fått må bra. Önskar dig en trevlig helg med dina kära och nära och jag hoppas och håller tummarna för dig.
Stor kram U

Anonym sa...

Har följt ditt bloggande en längre period och måste bara skriva att du är fantastisk, trots smärtor och en evig kamp mot draken och annat lyser det hopp av din blogg.

Anonym sa...

Älskade,älskadeSabina!

Du håller på med olika projekt skriver du.
Förmodar att du skapar och tycker om vackra saker.
Vilken underbar möbel. Jag vill ha. Var kan man få tag på.

Nu är det snart kväll igen och jag önskar att du får den läkande sömnen i stor dos.
Varsamma kramar/Vy

Anonym sa...

Härligt Sabina.Det är rätt ge dig aldrig.Du är så stark och du bara skall fixa detta.Skönt att höra att sömnen varit lite bättre.Allt blir ju lite lättare om man får den sömn man bör ha.Håller tummarna för att du får många många lika bra dagar.
Kramar från Mette

Unknown sa...

Skönt att draken är på väg att lämna dig. Det var inte en dag för tidigt.
Vad härligt att "ditt gamla liv" gjorde sig påminnd och att du fick känna dig lycklig igen.

Skönt att du har Jennie over there som kan trösta och prata när du inte kan sova. Ibland är det bra med olika tider på denna värld.

Hoppas att även denna natt blir bra.

Kramen