15 februari 2009

SÖNDAG

Flygresan hem var riktigt jobbig för mig, hade ingen emla salva kvar och trycket i nacktumören var hemsk. Så dom 5.5 timmarna kändes som 10 timmar. Vi tog en taxi hem och Teppo mötte upp oss hemma och tog tjejerna till sig. Det var jätte skönt att komma hem. Men sova kunde jag ju inte. Tog en imovane och lyckades somna 3timmar. Ringde jouren på natten och fick öka morfin dosen ytterligare. Men det tar ju 2-3 dar innan det verkar så jag har haft sååå ont!
Lyckades somna en timme till och sen kände jag mig piggare. Vi åkte till sumpan och inhandlade en hjärte present till värdparet. Det blev även ett besök in på jobbet Mix it och en alla hjärtans dag present till Henry och mig själv. Sen åt vi en god lunch innan hemfärden. Melinda följde med till festen hos dossyster. Det bjöds på en underbar paella och så eftersom festens tema var kärlek blev det även spagetti med köttbullar som i lady och lufsen. Nybakade bröd bullar med ost slank oxå ner.......
En ljuvlig passionsefterätt med jordgubbe. Titta vilket arbete dossyster lagt ner på glitter hjärtan!

Dossyster med alla fina så efterätter......


För mig utstrålar verkligen familjen C kärlek så det blev en fin hjärt tavla i sten från My Home! Jag tror dom kommer gilla den lika mycket som jag och Henry gjorde.



Min älskling i sin nya fina tröja. Vi hade en jätte trevlig kväll med en frågelek som vi faktiskt vann, priset två hjärt ramar i rött. Passar ju bra när vi ska framkalla fina foton!! Kul att få ansikten på deras vänner man hör så mycket om och speciellt U föräldrar som jag länge velat träffa! Vid 22 tackade vi för oss och lämnade Melli till hennes pappa. Väl hemma blev jag så pigg så jag började rota i skåpen efter foton och gamla kort. Måste ju sätta fart med minneslådorna. Tiden rann iväg och plötsligt var kl 03. Tog en sömntabl då och lyckades somna 04. Vaknade 07.30 av att jag inte kunde röra mig, blev livrädd och väckte Henry. Det visade sig att när jag ligger stilla på en sida så svullnar nacken upp och jag kunde inte röra den. Läskigt. Henry fick sätta emla och jag tog en massa morfin. Sen släppte de och jag kunde resa mig upp. Nu var det bara att börja med 16 betapred oxå inför strålningen imorn. Sen var jag ju pigg. Henry somnade om och lyckades sova till 11.30. Själv hann jag städa köket haha! Nåja jag låg i soffan och vilade oxå lite. Men idag har jag haft fruktansvärt ont och jag har tagit morfin+alvedon var 3dje timme. Jätte jobbigt. En tjej från ASIH kom och la om tumören som nu sakta men säkert börjar öppna sig. Nu är lite vänner på väg över med lite fika sen blir det tidigt! i säng för imorn börjar strålningen och jag måste vara utvilad!





45 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig.
kram

Anonym sa...

Tänker på dig.
kram

Unknown sa...

Du är en sån kämpe lilla Sabina,
det är beundransvärt !

Anonym sa...

välkommen hem och lycka till i morgon! Hoppas du kan sova i natt!

Anonym sa...

Så många goda tankar följer dig varje dag ! Lycka till !

Anonym sa...

Hej igen sabina. Fina bilder från resan. Det är verkligen på tiden som Tengil börjar öppna dig så du lipper det hemska trycket. Har berämt dig massor men nu måste jag också berömma din sambo. Han verkar vara en så fantastisk man som även har tagit dina fina döttrar till sitt hjärta- Lycka till imorgon. Får du träffa läkaren då också eller sätter man liksom bara igång strålningen direkt? Kramar från karin i Malmö

Anonym sa...

Hej igen sabina. Fina bilder från resan. Det är verkligen på tiden som Tengil börjar öppna dig så du lipper det hemska trycket. Har berämt dig massor men nu måste jag också berömma din sambo. Han verkar vara en så fantastisk man som även har tagit dina fina döttrar till sitt hjärta- Lycka till imorgon. Får du träffa läkaren då också eller sätter man liksom bara igång strålningen direkt? Kramar från karin i Malmö

Anonym sa...

Beundrar din styrka! Hoppas det går bra imorgon att du slipper smärtan med hjälp av bra mediciner. kramar

Anonym sa...

Blir tårögd av att bara tänka på din smärta och den kämpe du är. Härligt att läsa att du har så många underbara människor omkring dig. Lycka till imorgon, fortsätt kämpa tillsammans med de dina./Anette, Uppsala

Anonym sa...

Hållet tummarna för dig, Sabina!!
Kramar till tusen från Birgitta(3-9:an)

Anonym sa...

Hållet tummarna för dig, Sabina!!
Kramar till tusen från Birgitta(3-9:an)

Anonym sa...

Lycka till på strålningen imon! Jag håller tummarna. Lider med dig att den där rackans tumören inte kan hålla sig någorlunda borta...!
Tänker på dig!
många kramar

Anonym sa...

Imorgon tänker jag på dig lite extra mycket!

Anonym sa...

Hemskt att du ska ha så ont...... Måtte du få all tänkbar hjälp!

Vilket fint firande av alla härtans dag.

Men vem är dossyster? Jag får nog läsa ifatt lite här.

Kramar!

Anonym sa...

Hej vackra Sabina, följer din blogg frenetiskt. Jag tror på mirakel att du ska bli frisk och bli fri från din smärta.
Lycka till imorgon, du är en riktig kämpe.
Många kramar från Sara

Annah sa...

Lycka till imorgon Sabina. Bamsekramar till dig. /Anna

Unknown sa...

Tusenfalt lycka till i morgon! /Sara

Anonym sa...

det är fantastiskt,
hur du håller tengil borta, trots att han är så nära. på något sätt får han inte grepp om dej, hur GÄRNA han än vill, du LÅTER honom inte förstöra, trots att han gör vad som helst för att dra ner dej i mörkret.
DET är något du ska vara stolt över! att du håller dej kvar över vattenytan och simmar för livet, trots att det är starka strömmar och hemska monster som vill dra ner dej under ytan.
du kan ha tre veckor kvar, eller ett helt liv till, du har vunnit kampen genom ditt fantastiska sätt att hantera allt. det är en glädje att läsa din blogg, för du skriver så rakt och genom-ärligt kring det du lever i, men HUR svårt det än må vara
hur tungt det än är,
hur smärtsamt det än är om nätter och dagar,
så står du stark ändå, mot den där tengil. Du skrattar honom rakt upp i ansiktet, och ger honom inte en centimeter av din själ,
så sträck på dej ordenligt vännen, du ÄR en otroligt stark själ och det knäppa är att du inte ens vet om det själv.
det är lättare för oss som läser din blogg, oss anonyma här ute, att verkligen se din KAMP och hur du redan vunnit med stora marginaler.
man kan ta mycket från en människa,
och du borde vara så nedslagen man bara kan bli med alla dystra besked just när man tror
det ska bli bättre.
Du kämpar i motvind, men håller fanan högt!
dina barn kommer läsa din blogg i framtiden och inse vilken fantastiskt stark mor och tjej du Är.
Det skulle inte förvåna mig om du får ett långt och lyckligt liv, Du borde kunna trotsa alla odds med din fina inställning!
nu ska jag göra som du alltid gör, nämligen se framåt.
Vi ser framåt mot en härlig vår sommar och höst
och Du kommer vara med,
så bara ÄR det!
kram på dej!

Anonym sa...

Hej sabina. Det låter som ni haft precis en så härlig o skön semester som ni önskade o absolut är värda! En trivsam middag med vänner har ni också hunnit med vilket du absolut behövde stärka dig med innan morgondagens strålning.En stor kram o en önskan om en god natts sömn för dig!
Kram camilla

Anonym sa...

Alltid lika mysigt att träffa dig min solstråle!!! Jag beundrar verligen din styrka, du är fantastisk!!! Det kommer gå bra imorgon! Tänker på dig. Många kramar till er båda från Malin o Daniel

Anonym sa...

Alltid lika mysigt att träffa dig min solstråle!!! Jag beundrar verligen din styrka, du är fantastisk!!! Det kommer gå bra imorgon! Tänker på dig. Många kramar till er båda från Malin o Daniel

Anonym sa...

Alltid lika mysigt att träffa dig min solstråle!!! Jag beundrar verligen din styrka, du är fantastisk!!! Det kommer gå bra imorgon! Tänker på dig. Många kramar till er båda från Malin o Daniel

Anonym sa...

All styrka och lycka till dig Sabina, tänker på dig i din långa och jobbiga kamp, men du kommer klara det, fortsätt kämpa så duktigt och starkt som du gör.

Kram Cassandra, en ssk och medmänniska

Anonym sa...

Lycka till i morgon lilla vän!

Häls Maria

Anonym sa...

Tänker på dig Sabina!! Styrkekramar i massor från mig!! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Åse R G:sson sa...

Vet du - det är en helt annan ton nu i dina texter mot innan du åkte.
Mer lugn, mer fokus på annat än sjukdomen även om den är med...
Äh, svårt att förklara.

Hoppas det går bra i morgon!

*KRAM*

Anonym sa...

Hej.håller tummarna imorgon och alla andra dagar. en kanske knasig fråga man har du receptet på paellan? Såg väldig god ut.
Många kämpar kramar
Ca

Anonym sa...

Välkommen hem Sabina!
Skönt för dej att få komma i väg på en resa som jag hoppas skall ha stärkt dig inför morgondagen och för ett bra tag famöver.
Ni ser ju ut att ha haft det skönt tilsammans. Det var vad ni alla behövde. Jag måste erkänna att jag var lite skeptiskt till att du skulle åka iväg från tryggheten här hemma men det är ju det som är så fantastiskt med dig att du inte sätter upp några hinder trots att du är så sjuk. Starkt av dig gumman.
Som jag sagt förut så är jag oerhört impad av att du orkar hålla humöret uppe och till och med gå på fest fast du sover dåligt och har ont,
fantastiskt.
Tusen kramar till dej och dina käresta.
Ann-Britt
P.S Vilket fantastiskt inlägg av Anna, så fint skrivet! D.S

Sandra -Vildkatten sa...

Har läst din blogg nu i ca 2 veckor. Vilken kämpe du är. Vill önska dig lycka till i morgon och ge nu de små jäklarna vad de tål.

Andrummen sa...

Välkommen hem kära Sabina, jag ska be till änglarna inatt att de hjälper dig m smärtan o allt som kommer..du är en solstråle lilla gumman, vilken fin mamma du är och flickvän...du ger mig styrka kram

Anonym sa...

Darling, älskling, raring!!!
Nice å ha dig hemma igen. Vilka underbara bilder. Ber för dig och tror på mirakel!!! Vi ska ju se Madonna i augusti!!! Ska säga åt Jonas att vaka över dig ;-) Han är ju rätt nära Radiumhemmet.
Å älskade vän, ser fram emot våra ridturer i vårsolen!
Daniel hälsar massa till dig!!

Massa pussar å kramar!

Anonym sa...

Vad mysigt ni har haft det. Resan och middagen och allt sådant. Det är helt otroligt att lyssna till dina positiva tankar och din enorma energi, trots den svåra smärta du har. Jag kan inte ens ana hur den smärtan känns. Du har en sådan fin familj fröken Najjar. Klart att man vill att ni ska fortsätta med era äventyr tillsammans! I morgon börjar strålningen igen och nu tror och hoppas vi alla på underverk. Tänk om, tänk om. Ingenting är omöjligt. Som Susanna Kallur brukar säga: "Det enda man kan förvänta sig är att saker inte blir som man förväntar sig". På gott och ont.

Tänker på dig gumman och självisk som jag är tycker jag det är råhärligt att du är tillbaka på blogggen. Din frånvaro på bara några dagar har känts nästan oändlig. =)

Hoppas du får sova JÄTTEGOTT!!! Puss och kram fina rara snygga starka glada coola smarta visa förnuftiga ömma och ändligt kärleksfulla och underbara Sabina!

Anonym sa...

Anna som skrivit om kampen mot Tengil! Fantastiskt bra skrivet! :)

Anonym sa...

Skönt att ni kom iväg och att resan varit bra, även om den också var jobbig.

Svar: klart att du kan avsäga dig nominering för Februari.

Kram till dig.

Anonym sa...

Välkommen hem igen efter resan, ni verka ha haft det superbra!

Trevligt att få umgås med vänner, efterrätten såg riktig god ut...

Håller alla tummarna inför strålningen imorgon!

Stor kram!

Anonym sa...

Välkommen hem igen efter resan, ni verka ha haft det superbra!

Trevligt att få umgås med vänner, efterrätten såg riktig god ut...

Håller alla tummarna inför strålningen imorgon!

Stor kram!

Anonym sa...

Wow, resan har gjort sitt, du verkar vara i finfin form, pigg och företagsam (fast å andra sidan är du ju det för jämnan:) Nu är det upp till kamp, imorgon skall elakingarna förintas!!! Hoppas du får sova så du är stark i morgondagens kamp!
Kram & Styrka

Anonym sa...

Älskade Sabina, hoppas allt går bra imorgon, jag kommer som vanligt tänka mycket på dig och önska att du slapp alla dessa hemska behandlingar för all framtid och att du ska må bra igen. Mest av allt att du ska slippa den hemska smärtan som håller på och knäcker dig mitt älskade barn. Mitt hjärta gråter när jag ser dig lida så fruktansvärt.
Tack för att jag fick vara med på en underbar resa till Gran Canaria, det glömmer jag aldrig!
ÄLSKAR DIG!

Anonym sa...

jag önskar att jag kunde trolla! då skulle jag trolla bort din sjukdom, och alla andra sjukdommar i denna värld. ingen är värd att ha en sån smärta! jag kan inte ens föreställa mig. men jag har sett den i min familj.. men jag tycker att du verkar vara stark! fortsätt vara stark!

kramkram från en okänd tjej som tänker på dig! :)

Anonym sa...

Det ser helt underbart ut från i lördags! Och resan verkar också ha varit trevlig.

Jag läste på Ulricas blogg att hon är nominerad till månadens blogg. Det vet du ju om men alla andra kanske inte gör det.

Rösta på Ulricas blogg på http://enbart.blogg.se/

kram
Cat

Anonym sa...

Mums, maten såg god ut! Skrev ett inlägg om dig i min blogg. Hoppas du mår bra trots omständigheterna. Kram

Anonym sa...

Har hittat till din blogg idag, jag vill berömma dig för att du är så stark och verkligen lever fullt ut, tack för att du har på bara några få minuters läsande gett mig en helt ny bättre syn på livet. Jag håller tummarna för att du kommer få det lååååånga liv du förtjänar. Kämpa på! En Stor Varm Kram från mig/Angelica en ny läsare av din blogg.

Anonym sa...

Alltså du är en otrolig kämpe.Hur bär du dig åt?Vad får du styrkan ifrån och då menar jag inte din familj?Jag får ibland intrycket av att det är du som stöttar dem.Det här får du för allt i världen inte missförstå.Det är inte något du skrivit bara något som jag läst "mellan raderna",så att säga.Du har gjort ett STORT intryck på mig.Du är ett fantastiskt föredöme.
Lycka till på strålningen och jag hoppas att du kunnat sova några timmmar.även om du inte verkar behöva så mycket sömn.
Kram Mette

Anonym sa...

Välkommen hem till kalla Sverige,tänker på dej hela tiden,
må bäst

Anonym sa...

Du borde försöka få någon mer medicin att sova på som verkar lite längre än Imovane... Något som Theralen-droppar till exempel, verkar jobbigt att bara sova 2-3 timmar i taget.
Kram