2 februari 2009

MÅNDAG

Nätterna är inte roliga just nu. Man hittar ingen sovställning och klåda över hela kroppen. Nacken är nu rejält uppsvullen och gör fruktansvärt ont. Efter samtal med läkaren idag fick jag höja dosen morfin ytterligare. Jag har fått en massa nya tumörer?? på magen som jag ska visa upp imorn, det är som blåmärken. Få se vad de kan vara. Mina knän är uppsvullna och det gör ont när jag går. Jag har nu så mycket vätska i kroppen att den ser helt deformerad ut.

Idag har jag tittat! på när barnens pappa flyttat hit. En jätte fin lägenhet och nu får även flickorna varsitt rum. Jag, Ulrika, mamma och Conny hjälptes åt och jag vill ju fixa lite fint i tjejernas nya rum.
Julia fick komma hem till mig medans sista flyttlasset gick och hon var jätte orolig, förstod inte vad som var på gång. Sen när vi tillsammans gick dit och hon såg alla sina saker blev hon lugn och sa -julias nya hem! Detta kommer bli så bra för oss alla, vilken känsla att ha hela min familj nära mig hela tiden.

19.40 ringde min mobil och jag fick ett samtal från chefsneurologen på Sofia hemmet. Jag kände att jag blev lite lätt nervös. Han sa att han just satt med mina röntgen plåtar och tittade. Han sa att jag är högprioriterad då man ser att metastaserna är så små och att de då ökar chanserna för att lyckas. Han sa att det låter värre än det är och att han själv kommer göra ingreppet. Vi ska ju ses imorn och gå igenom allt. När jag lagt luren kände jag mig mycket LYCKLIG! Hoppet är stort nu och trots att jag faktiskt är livrädd så känns de toppen!

Poliserna L & J bjöd på en riktigt god husmanskost middag; köttfärs limpa med rostade grönsaker och brunsås med en klick tranbär. Vi pratade om lite saker vi skulle vilja hitta på och kom fram till att vi ska klättra. Har alltid velat prova på det! Få se om kroppen pallar men vill försöka. Till teet fick vi nybakade kanelbullar. Nöjda och belåtna traskade vi hemåt och nu ska jag soooova!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Halkade in här av en slump... Har bara läst senaste inlägget, men jag hoppas att besöket imorgon går bra & även operationen sen! *kram*

Anonym sa...

Du är helt fantastisk !
Jag hoppas med dig och önskar dig
Lycka till i morgon !

Anonym sa...

Helt fantastiskt!Lycka till imorgon!
Grattis till januari månads utmärkelse.Jag röstade på dig varje dag!

Anonym sa...

Hej vännen...

Hoppas att det går bra för dig i morgon!! Tänker på dig & skickar en stooor kram!!

Var mysigt (som alltid) att träffa dig & även Teppo i dag. Vilken ljuvlig lunch han bjöd på!! Det var roligt att träffa din UNDERBARA mamma i dag också. Det var många år sedan sist..

Jag förstår att Julia var lite undrande kring nya lägenheten i dag... Kommer nog bli jätte bra för er allihop!!! Underbart att få ha barnen så nära..

Puss & kram!!

ullis

Helena sa...

Åh vad skönt att ha barnen nära dig. Kanon också att tumörerna var små, väck med dom bara!!!!

Anonym sa...

Lycka till i morron.
Grattis till månadens utmärkelse.

Anonym sa...

Håller tummen idag!! Du är så jäkla stark som vågar vara svag!
KRAMAR FRÅN EN SOM FÖLJER DIN BLOGG

Anonym sa...

Hej Sabina.
Grattis till utmärkelsen.

Jag är så imponerad av att det funkar så bra med barnens pappa och dig och Henry. Det låter iaf så. Sånt där är inte lätt. Jag är själv "extramamma" till min sambos barn och det är inte lätt att ha att göra med barnens mamma alltid kan jag säga. Kul att det kan fungera bra för er iaf!

Lycka till, vad skönt att det verkar finnas lite hopp!

Håller tummarna för dig!

Kramar

Anonym sa...

Men kära vän kan man inte ge dig vätskedrivande tabletter så du slipper så mycket vätska i kroppen ?????
Är ju jobbigt även för hjärtat att pumpa runt med all vätska...
Jag tänkte inför resan o allt nu så att du kan njuta av den..
Eller du kanske inte fåt äta furix=
vätskedrivande..
KRAMAR I MASSOR....

Anonym sa...

Hej vännen

Jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra imorgon. Kommer förbi på torsdag om det går. Kan hjälpa dig och packa lite ;-)

KRAM

Kockis. sa...

Vad härligt!
Att ha tjejerna nära OCH att tumörerna inte både var stora och fula, utan bara fula ;-)
Kolla upp vätskedrivande, O fick det och det blir lite lättare då...
Lycka till idag. Kram Kockis

Sabina sa...

Men det låter ju helt underbart Sabina.

Och vilken lycka att få ha tjejerna lite närmare, bra där.

Ha en bra dag Kramkram

Anonym sa...

Hej Sabina

Åh, va skönt att höra att läkaren är så positiv och att det är han som ska göra ingreppet. Ska bli spännande att höra om ert möte idag.

Hoppas den där rackaren i nacken släpper lös snart så du slipper smärtan!

Stor Kram!!

Anonym sa...

Fantastiskt min vän! Så härligt å läsa din blogg. Din positiva anda lyser igenom min skärm! Go girl!!!
Jag älskar dig!!!

Anonym sa...

skickar massor av styrkekramar till dig. a

En häxa på Vift sa...

Låter hur bra som helst! Dels att få ha flickorna så nära hela tiden och även att läkaren låter hoppfull. Håller tummarna så hårt jag bara kan för din skull

Kram

Anonym sa...

Hej Sabina!
Jag har satt in en liten liten slant på ditt resekonto, hoppas att den räcker till en vitaminrik paraplydrink eller något annat som du blir glad av!
(det gick inte att lämna något längre meddelande på överföringen).
Trevlig resa!
Valeska

Anonym sa...

Det gör mig riktigt själaglad att du får ha tjejerna närmre dig!!!
MÅnga varma kramar

Gbgmamman sa...

Låter bra. Känner riktigt din bergochdalbana när det gäller olika känslor och önskade att man kunnat lugna det lite för dig. Kramizar!

Anonym sa...

Hur har det gått på Sophiahemmet?
Hålelr tummarna för dig.

Anonym sa...

Du har inte vätskedrivande så du blir av med all vätska du bär runt på?
Du ska ju må bra den sista tid du har kvar och sjukvården ska göra allt för att lindra dina besvär.

Anonym sa...

styrkehälsningar från mig kram karin

Anonym sa...

***********************************
"Om det tändes en stjärna varje gång jag tänkte på dig
Skulle natten vara ljusare än dagen"

***********************************Vad härligt att både exet och flickorna kommer att vara nära dig nu! Och så skönt att tumörerna inte var så stora, och att läkaren är förhoppningsfull. Kramiz M

Anonym sa...

Hoppas verkligen det går bra nu då, så att du kan njuta av din resa så mycket som möjligt! Kramar till dig!!

Anonym sa...

Lycka till i morgon! Jag tänker så mycket på dig Sabina och berättar om dig för andra - hur stark du är, hur mycket du förändrar min och andras syn på livet. Kramar Jessica

Anonym sa...

Skulle inte bli ett dugg förvånade om du bara utnyttjar din sjukdom för pengar samt empati som du alltid sökt!