27 februari 2009

FREDAG

Nu innan den är ett minne blott tänkte jag visa draken. Så ni förstår säkert hur ont den gör! Men idag har varit lite bättre, känns som det går åt rätt håll! Alla är involverade i att kunna byta den, för det behövs ju var tredje timme!

Igår kunde ju inte jag somna när tjejerna gått och Henry var hos Teppo och kollade fotboll. Så jag började projekt garderob hall. Jag satte på freestyles gamla godingar och satt och sjöng för mig själv och vek kläder. Sen ringde jag en del samtal som varade i timmar. Vid 02 var det dax att bryta upp men då var jag så nöjd med kvällens insats. Jag somnade bums och vaknade 04.30 för omläggning sen slocknade jag och vaknade 07.30 WOW! Men wow blev snabbt ett högt skrik och jag fick jordens kramp i benet. Henry kom springande medans jag satt i tel med ASIH. Snabbt en stesolid, nu bestämde dom att jag ska ligga på en låg dos hela tiden samt att jag fick Diazepam. Riktigt läskigt men ofarligt. Hotellfrukosten åkte fram och vi satt länge och pratade. Kurator S kom och vi hade vårt samtal, finns alltid så mycket att prata om och tiden räcker aldrig till hmmm. Bloggboken är ju i fokus nu och det ska bli så roligt. Sen har vi ju releasen av boken " Livet kan inte vänta " den 23/3. Vi ska ju ha fest och inbjudningar ska ju ut! Under tiden kom även sköterskan Y och gav mig furix, hon smälter in så bra här så man märker inte ens att dom kommer och jobbar med mig! Hon e sååå go!
Det händer ju en del som är roligt att fokusera på. Henry åkte till jobbet och jag la mig och vila en stund. Har ju Teppo här i närheten för man bör inte vara ensam ifall nått händer. Sen kom Sonja och höll mig sällskap, vi planerade in lite roliga saker under dom där 6v jag ska vänta.
Henry kom hem tidigt och hade köpt en massa gosaker för vår ensamma fredag! Färsk torsk hade jag beställt! Vi tog en pensionärs promenad upp till centrum för att ännu en gång hämta ett tråkigt paket från hjälpmedelscentralen. Skönt med lite frisk luft och benen behöver röra sig. Jag känner så starkt att det går åt rätt håll för jag mår lite bättre.
Ikväll ska vi äta gott, kolla Lets dance och pula med att sortera cd-skivor i nya fodral!
Helgen har en del att bjuda på om jag mår så pass bra!


Fick frågan om en kjol och den är från NK våren- 06, super fin och skön!


46 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Blir så glad när jag läser att du mår bättre. Tycker du är så possitiv o stark. Om du visste vad jag håller tummarna för dig.
Önskar dig allt gott du kan få.
Känner sån otrolig respekt för dig o livet när jag läser.
Hoppas av hela mitt hjärta att du får just den helgen du vill ha.
Varma kramar till dig o din familj. / Mia

Anonym sa...

hej på dej
önskar dej en bra helg å den där draken ställer allt till det för dej,
hoppas du ej har alltför ont,
styrkekram Sofie

En häxa på Vift sa...

Men alltså... Aj! Den där ser ondare än ondast ut. Typ Djävulen i tumörform.
Skönt att höra att du mår lite bättre ialla fall och låter som du fått sova lite bättre sista nätterna här. Det är bra, man behöver sova för att orka kämpa.

Kram och hoppas ni får en härlig fredag kväll

Anonym sa...

Vill börja med att säga hur fantastiskt stark och positiv du är under det här, kan inte vara lätt. Började läsa din blogg för 2 veckor sen och jag är fast, din blogg är den första jag läser varje morgon!

Hoppas det är ok att fråga frågor, förstår om du inte vill svara eller tycker det är jobbigt.

* Blir det inte tungt i nacken med "draken" där? Döljer du den med förband eller håret på dagarna eller går det kanske inte?

* Säkert svårt att säga men vad är nästa steg för dig när draken försvinner? Blir det mer behandlingar?

Håller tummarna för dig varje dag och önskar all lycka din väg!

alfred sa...

hej! började att läsa din blogg för några dagar sedan!! Har verkligen fastnat i din kamp och skulle verkligen vilja ge dej lite styrka och energi om jag kunde!!
Tänker på dej många gånger varje dag!

Carpe Diem

Anonym sa...

Sabina, jag läser ofta och tänker på dig. Antar att du har fullt upp med allt. Hoppas du fått mina SMS så du vet att jag finns om du behöver mig. Ang din nya behandling, den påminner en hel del om den jag gjorde 2005, fast det var med donerade celler. Om du vill veta mer om isoleringen osv så bara fråga. Jag fick vara isolerad i hemmet och personal från avdelningne kom till mig. Det var inte ASIH. Det hjälpte mig mycket att inte behöva vara från min familj. Jag var isolerad i 6 veckor.
Hör av dig om jag kan göra något för dig.
Oscars och marcus mamma Linda

Helena sa...

Åh jag kan inte ens tänka mig hur ont den där tingesten måste göra...

Skickar en stor fredagskram och hoppas att ni har en mysig kväll du och Henry!

Anonym sa...

Finns inte ens en aning om hur draken kan kännas...
Hoppas att du mår bra i helgen så att du kan hitta på roliga saker =)
kraaaam

Anonym sa...

Ser man draken när du har håret nedsläppt? Hur stor är den i cm egentligen? Den ser gigantisk ut. Ha en trevlig helg =)

Anonym sa...

aj aj, jäklar vad ont den måste göra. Den ser verkligen ut som djävulen som någon skrev. Många fula ord som man skulle vilja säga om den. Jag är så imponerad av du är så positiv och uppåt.

Ha en riktigt trevlig helg.

Kram

Anonym sa...

Till S och alla andra som undrar: Jag har för mig att Sabina sa att draken var 8 x 8 cm för någon vecka sedan. Alltså 8 cm rakt ut!

Hoppas du får må bra så helgen blir kanon! Vad duktig du är på att fixa med garderober och cd-fodral och allt sådant där. Skönt att få allt sådant där organiserat. När du är klar hemma hos dig är du välkommen att fortsätta organisera hemma hos mig, det skulle behövas. ;0)-<-<

Hoppas att du får sova minst lika länge i morgon och att natten blir så smärtfri som möjligt.

God natt kära snos.

Anonym sa...

Hej du underbara människa!
Man blir så glad av att läsa att du trots allt mår bättre just nu!
Samtidigt kan man inte förstå hur du orkar när man läser om din smärta.
Hoppas du får en underbar kväll och att sömnen blir god i natt.
Kramar i massor

gissan sa...

Goa Sabina! Att du lyckas hitta dessa guldkorn i vardagen när du sitter mitt i verkligheten med kramper, illamående, smärta och annat otäckt. Du är en hjälte! När man har sina små vardagliga problem så tänker man att "Sabina hade minsann inte grinat för detta. Hon hade varit GLAD om hon hade haft endast dessa ynka problem att tampas med." Så kommer man snabbare tillbaka till verkligheten istället för att sitta o tycka synd om sig själv.
Sabina du är så jävla bäst. Förstår du det?
Och var inte rädd för att visa dig på foto. DU tycker att du är stor och svullen, men jag kan garantera att alla bara ser till vilken storhet du bär på. Du är fantastisk.

Hoppas du får sova ordentligt. Och att din drake bara sinar och försvinner nu.
Kramar i hundratusentals från Gissan

Anonym sa...

Vilken kvinna du är! Vad jag hoppas att du tar dig igenom det här med endas skrämselhicka! Du är så värd att allt går väl med dig! Starkare människa har sällan skådats!! Du fixar det här! Förlorade min pappa i cancer för ett halvt år sedan, känns som igår och jag tycker du och dina anhöriga är så otroligt inmponerande starka! om jag så för en sekund hade varit så stark inför min far!!

Kramar!!

Anonym sa...

Nu ska draken bort ... Ja, helt vidrig är den. Bort, bort. Och du ser framåt. Blir så glad att läsa om dina energikickar, men så jobbigt med smärtan och kramperna! Hoppas den nya dosen med stesolid hjälper dig bättre när kamperna kommer.

Måtte du få en skön helg och få sova riktigt gott!

Varmaste kramarna!

Anonym sa...

Trots alla besvär du har och och denna gigantiska drake ,så känns du så positiv och stark.
Jag beundrar dej för ditt positiva sätt ,i denna svår situation.
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att allt bara blir bättre och bättre.
Hoppas ni får en underbar helg!
Kramar i massor.

Anonym sa...

Kan inte låta bli att titta in hos dig flera gånger om dan!
Önskar dig ett så himla trevligt veckoslut man kan få!
Förutom det där med CD-skivorna, hu det lät tråkigt...muta karln din! ;-)
Fredagskram!

Anonym sa...

Jag vill bara kraaaaaammmma dig så mycket för du är en sån fantastisk människa. Om alla vore som du så vore många problem finito! :)
Peceace! KRAM

Anonym sa...

Hej Sabina!
Det glädjer mej att du mår lite bättre:) tänker på dig var dag..
Min farmor o farfar dog i cancer, farmor låga sjuk i många år innan hon dog men jag mins att jar redan då ss till pappa att tänk om de bara kunde göra nåt åt det.. Jag hoppas verkligen du klarar dej o de kan bota cancern, du är verkligen en stark person,tror inte jag hadde klarat av det.. Såg dit reportage var det solningen som gorde att du fick cancer? isf vågar inte jag sola. Önskar dig all lycka många kramar karina

Anonym sa...

Läser din blogg ofta, vilken kämpe du är. Hoppas du får fortsätta må bättre och även få lite sömn. Draken ser absolut inte rolig ut. Ha en bra helg med de dina./Anette

Anonym sa...

Men vad ont det ser ut att göra, går ju inte att föreställa sig hur det känns. Hoppas den är tömd snart. Ha en trevlg helg! Kram Sara

Cece sa...

Jag har verkligen fastnat för din blogg och det liv du lever och vill leva. Du och din familj finns i mina böner! Love

Anna sa...

Jag läser din blogg varje dag och blir så glad när du skriver att du känner dig bättre, hoppas att det håller i sig.
Jag känner inte dig, men jag känner med dig och jag önskar av hela mitt hjärta att du blir frisk.
Kram

Anonym sa...

Vad skönt att höra att du mår bättre. Du har så många runt dig, och henry är ju helt underbar och en klippa för dig. Underbart att du känner så mycket possitiv energi. Drakens eld är snart släckt, och projektet är nära. Du fixar detta det bara är så. kram karin

Anonym sa...

Hej vännen..

Låter som om ni har haft en mysig fredagkväll du & din älskling.. Så välbehövligt & mysigt ibland med lite tid solo bara med varandra...

Härligt med middag med syrran & med vänner & även med besök från Kalmar igår..

Tänker på dig vännen. Nu närmar sig operationen i Uppsala med stormsteg.. Vad skönt att slippa gå & vänta.. Jag hoppas & ber att du ska få må bra veckorna emellan operation & fortsatt behandling....

Vad tror du om en fika/lunch i början av veckan så att jag får ge dig en riktig styrkekram!? Vore mysigt..

Vet att jag har sagt det förrut men med risk för att vara tjatig får höra det igen: Du är en underbar vän & en helt fantastisk människa!!! Tänk vad många människor som följer din blogg & som följer din kamp. Vi är många som finns här för dig vännen!!

Kramizar även till prinsessorna!!

Puss & kram ullis

Anonym sa...

Hej vännen..

Låter som om ni har haft en mysig fredagkväll du & din älskling.. Så välbehövligt & mysigt ibland med lite tid solo bara med varandra...

Härligt med middag med syrran & med vänner & även med besök från Kalmar igår..

Tänker på dig vännen. Nu närmar sig operationen i Uppsala med stormsteg.. Vad skönt att slippa gå & vänta.. Jag hoppas & ber att du ska få må bra veckorna emellan operation & fortsatt behandling....

Vad tror du om en fika/lunch i början av veckan så att jag får ge dig en riktig styrkekram!? Vore mysigt..

Vet att jag har sagt det förrut men med risk för att vara tjatig får höra det igen: Du är en underbar vän & en helt fantastisk människa!!! Tänk vad många människor som följer din blogg & som följer din kamp. Vi är många som finns här för dig vännen!!

Kramizar även till prinsessorna!!

Puss & kram ullis

Anonym sa...

Önskar dig gnistrande solsnö och tror som satan på Uppsala, klarar du vad du nu går igenom nu så klarar du Uppsala också. Power to you snygga kvinna, mamma och sambo.
Tänker på dig!/Magdalena

Anonym sa...

Jag tycker draken ser bättre ut nu, man ser mer vanlig hud emellan liksom, det går definitivt åt rätt håll!!! Men du kramperna är ju ingen hit, förstår det måste vara oroligt att inte veta när/hur de skall komma, man kan ju vara mitt uppe i ngt och att då tappa kontollen måste vara läskigt, är det pga strålningen el elakingarna som du har dessa kramper? Bra att de kan sätta in medicin som hindrar dem iaf. Hoppas du får en riktigt härlig helg!

KRAM & STYRKA

Anonym sa...

Underbart du börjar besegra draken och snart är den helt väck!!

Njut av den underbara solen idag och tanka energi!

Och underbart är det att läsa att du känner dig bättre.

Kram
Mimmi

stora lilla j sa...

Oj du den ser rejäl ut! :-o Vi tänker så mycket på dig, hade det inte varit för dig hade jag aldrig gått och kollat min fläck, och tack vare dig och din blogg är jag litet tacksammare, och livet litet bättre!

(Klänningen är snart färdig, blev mörkblå med applikation!)

Anonym sa...

Hej fröken Tapper!
Gläds med dig när du mår bättre och lider med dig när det är skit.
Fy för den lede va otäck "Draken"
ser ut.
Ja den måste göra ont.Svårt att förstå hur det är att leva med sån smärta som du måste ha.Usch.
Ha nu en GOD HELG Sabina.Försök att vila då du kan.Du behöver all styrka du kan få.Fast å andra sidan förstår jag att du inte vill bara vila,utan leva.Så som man skall när man är i din ålder.
Kramar i mass från Mette

Anonym sa...

Glädjer mig så mycket att du känner att du tagit dig över den här svåra perioden.
Jag beundrar dig varje dag hur du hanterar drakar och kramper.
Du är positiv och stark nog att slåss mot det här!
Jag skickar dig så mycket kraft det bara går här i cyberspace.
Njut av helgen och tänk musten ur draken så att den fiser i hop och försvinner snabbt nu! Kram

Anonym sa...

Glädjer mig så mycket att du känner att du tagit dig över den här svåra perioden.
Jag beundrar dig varje dag hur du hanterar drakar och kramper.
Du är positiv och stark nog att slåss mot det här!
Jag skickar dig så mycket kraft det bara går här i cyberspace.
Njut av helgen och tänk musten ur draken så att den fiser i hop och försvinner snabbt nu! Kram

Anonym sa...

Hej Sabina!
Jag känner inte dig men har hittat hit och läser om dig ofta. Är tyvärr dålig på att lämna kommentar, men vill försöka bättra mig så nu skriver jag.
Jag beundrar dig och ditt mod och hoppas av HELA MITT HJÄRTA att du blir frisk och får se dina barn växa upp. Jag har själv varit med och sett döden i vitögat genom min man som är hjärtsjuk och har sen 1983 haft 8 st hjärtinfarkter. Han lever och mår efter omständigheterna bra... vi tar en dag i taget. Man får en helt annan syn på livets gång när man inte är frisk.
Tänk bara att få vakna en dag och känna att man hänger med.
Jag tänker mycket på dig och som sagt hoppas allt går bra och att du kan se ljust på tillvaron.
MÅNGA KRAMAR!
Maritha

Anonym sa...

Jag läser din blogg varje dag men har aldrig kommit mig för att kommentera. Mina ord känns så meningslösa på något vis.. Jag tycker att du är en superstark männsika! Och någonstans så vet jag med mig att du kommer att ta dig igenom det här! Det bara måste vara så!

Anonym sa...

Åh, vilket härligt positivt inlägg! Man blev så glad! Hoppas fredagen blev mysig på tu man hand och att resten av helgen blir lika underbar! Kramiz M

Anonym sa...

Hej
Hur kommer den försvinna? Blir det riktig hud där istället eller blir den bara platt?

Hoppas att du kommer må ännu bättre när den är borta och att projektet i Uppsala blir din vändpunkt!

Lycka till!

Anonym sa...

Sabina!!
Vilken kämpe du är. När man läser vad du går igenom, skäms man för att man gnäller över en vanlig halsfluss. Tänker på dig och önskar dig allt det bästa.
Kram

Anonym sa...

Skulle önska att jag hade bara en liten del av din styrka...du är helt fantastisk. Hur orkar du? Beundrar dig. Läser din blogg varje dag och följer din kamp.
Önskar dig allt gott och att du får sova lika gott i natt.

Kram

Tina

Anonym sa...

Hej Sabina! Läser din blogg och följer din kamp varje dag! Jag hoppas innerligen att du tillfrisknar och att du slipper draken och dina andra tumörer. Det gör ont i hela mitt hjärta bara av att titta på dina bilder och jag kan inte ens föreställa mig hur det känns! Jag skulle vilja ställa en fråga; hur upptäckte du din sjukdom? Det kanske står i din blogg, men jag har inte hittat något.

Stor kram från mig!

Anonym sa...

Hej!Jag kom till dig via Häxmamman från Jämtland. Du berör mig väldigt. är själv mamma till en son på 16 månader och tanken att bli dödligt sjuk är så otäck att jag vill inte ens tänka på det! Jag opererades gynekologiskt förra sommaren, en rutinoperation, och det blev komplikationer och jag höll på att dö. Man räddade mig i sista stund. Fick en livshotande infektion pga läkarslarv. Låg i stort sett på sjukhuset i 6 veckor och opererades 2 gånger till på den tiden. slutade med att de tog bort en äggstock och en stor varfylld ofarlig cysta. hade runt 40 graders feber i 6 veckor, varje dag! DÅ var jag först rädd, men sen blev jag lugn och ville dö, då smärtorna och allmäntillståndet var så dåligt. när det sen vände psykiskt (med hjälp av cipramil)kunde jag se ett ljus. Sakta blev jag bättre även fysiskt, men kunde inte ta till mig sonen, ville inte. Så en dag bara vände det och jag kände värmen i hjärtat för honom igen. Tydligen orkade jag inte engagera mig i honom, då jag höll på med en egen kamp för att överleva. Efter denna svåra tid är jag tacksam för att jag lever. Jag kanske måste opereras igen, men jag är inte rädd, det som sker det sker. Jag önskar såå av hela mitt hjärta att ett mirakel händer dig och att allt blir bra! Allt gott och hoppas inte att du tyckte att jag tjatade om mig, ville bara berätta min historia, nu när jag läst din. Kramar Kristina

Anonym sa...

Hej!Jag kom till dig via Häxmamman från Jämtland. Du berör mig väldigt. är själv mamma till en son på 16 månader och tanken att bli dödligt sjuk är så otäck att jag vill inte ens tänka på det! Jag opererades gynekologiskt förra sommaren, en rutinoperation, och det blev komplikationer och jag höll på att dö. Man räddade mig i sista stund. Fick en livshotande infektion pga läkarslarv. Låg i stort sett på sjukhuset i 6 veckor och opererades 2 gånger till på den tiden. slutade med att de tog bort en äggstock och en stor varfylld ofarlig cysta. hade runt 40 graders feber i 6 veckor, varje dag! DÅ var jag först rädd, men sen blev jag lugn och ville dö, då smärtorna och allmäntillståndet var så dåligt. när det sen vände psykiskt (med hjälp av cipramil)kunde jag se ett ljus. Sakta blev jag bättre även fysiskt, men kunde inte ta till mig sonen, ville inte. Så en dag bara vände det och jag kände värmen i hjärtat för honom igen. Tydligen orkade jag inte engagera mig i honom, då jag höll på med en egen kamp för att överleva. Efter denna svåra tid är jag tacksam för att jag lever. Jag kanske måste opereras igen, men jag är inte rädd, det som sker det sker. Jag önskar såå av hela mitt hjärta att ett mirakel händer dig och att allt blir bra! Allt gott och hoppas inte att du tyckte att jag tjatade om mig, ville bara berätta min historia, nu när jag läst din. Kramar Kristina

emsa sa...

Hej!
Hamnade hos dej för någon vecka sedan, hur ? men jag blev väldigt imponerad över din kämparglöd och positiva anad.Dock fick du ingen hälsning för jag var så tagen över allt jag läst om dej.
Är lika imponerad idag och gläds såå över att du trots eländet mår lite bättre och önskar Dej och doktorerna all lycka till inför stundande operation!
Många, många STYRKEKRAMR till en fantastisk tjej!!

Anonym sa...

Blir så otroligt berörd av din starka vilja och livsgnista!! Du är en hjälte i mina ögon!! Önskar dig allt allt gott och ALL lycka med allt!! Finns inte ord för min beundran av dig!!

Kram Annette

Anonym sa...

Jag tänker på dig och hoppas allt gått bra idag lillhjärtat.

Anonym sa...

l?se hele blog, pretty good