1 februari 2009

LÖRDAGKVÄLL

Vi möttes upp vid slussen och sen bar det av till en super lyxig Hilton Hotell frukost. Det fanns så mycket gott att äta så vi blev kvar i 3 timmar och svullade. Vi fick sitta lite avsides och med en utsikt över vattnet! Skratten var högljudda och stämningen på topp! Alla har ju nya jobb nu så det var mycket att prata om. Man var ju tvungen att pröva lite av varje. Jag ÄLSKAR frukost! En bra start på dagen att fylla på magen med nyttigheter.
Ett foto långt ifrån var ok! Vädret var ju kanon idag, bjöd ju tom på solglimtar under dagen.

Vi tog djurgårdsfärjan över till skepparholmen och gick därifrån en pensionärs promenad till gamla stan. Det gick inte fort då jag har rejält ont i knäna, förmodligen är dom vätskefyllda. Men det var skönt att gå sakta och njuta. Jag hade ordentligt på mig så jag frös inte till skillnad från Malin och Monica hihi.



Malin hittade en egen gjord stol av en kundvagn!


Solen lyste starkt och vi var tvungna att stanna upp ett tag och känna värmen. Tack mina underbara vänner!!
Väl framme i gamla stan hittade vi ett super mysigt fik "choklad koppen" tydligen kända för sin goda varm choklad. Vi tog varsin sån och delade på äppel, blåbärs och hallonpaj. GOTT!
Satt kvar där länge och pratade.
Sen gick vi upp mot götgatsbacken och jag fick chansen att handla några låååånga linnen. Har ju insett att alla kläder är för små nu med denna viktökning. Hittade flera färger som jag får ha under. Måste ju ha nått att ha på sig! Även en sväng in på apoteket blev det för att köpa ett och annat för både magen och munnen. Är ju konstant torr av både morfin och cortison.
Efter det åkte vi alla åt varsitt håll.
Hemma höll Julia på och skrota med sitt och var på topp humör. Henry hade förberett kvällens mat och vi dukade fint. Nadja och Anders kom och vi åt gott och pratade om livets allvar. Jätte trevligt och trots att jag varit ute på vift kände jag mig så pigg.
Jag har fått frågan om vi kan ha en liten frågeställning och absolut helt oki för mig. Fråga på ni så sammanställer jag dom så gott jag kan. Helst på mail anna.n74@hotmail.com.
Kan ju direkt svara på varför man inte tar bort nacktumören, det är för att den sitter fast i nackmuskeln och om jag op mig nu måste man hålla upp med cellgifter en lång tid pga infektionsrisken. Och det skulle inte vara bra för alla andra tumörer.
Den andra är att man vill att huden själv ska spricka då blir de bättre. Om man snittar upp den är oxå infektions risken större. Så har jag fått förklarat i allafall.
Nu väntar bingen för min del................
Imorn ska jag ju rida med Gina...............jippie!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så bra att du visar bilderna på nacken & starkt av dig, då förstår man verkligen hur Djklig denna sjukdom är och hur den breder ut sig skoningslöst. Du säger den sitter i nackmuskeln, då har jag en fråga, när den spruckit, blir nackmuskeln ok igen då ?efter läkningen(har själv ett fel på min nackmuskel som inte ens syns på detta vis, men skapar sååå mkt problem, bla att hålla upp huvudet ordentl.) Kan bara tänka mig vad denna stora knöl måste göra då, bortsett från grym värk måste du ju ha ont från övriga muskler odyl som ju går i "flätor" därbak och påverkar massor med områden. Tänk vad skönt när den är väck!!!! Hoppas innan resan! Du har fullrulle och det är så härligt att läsa om din fighting spirit! Ha en bra sönda!

Anonym sa...

Lilla vän... Jag har så många frågor och tankar, men när jag börjar skriva stockar sig orden. Jag önskar att jag kunde, på ett bra sätt tala om vad jag känner och tycker utan att det feltolkas.. Jag har aldrig någonsin, träffat på någon som du!!! Så full av liv, men ändå med dessa mörka skuggor, ständigt jagande på dig......

Anonym sa...

P.S Glömde säga, Vad kul med "Kurator boken" oxå!!!D.S

Anonym sa...

Härligt att läsa att du hade en sån toppendag med dina vänner! Vilken tur ni hade med vädret med. :)
Härligt att bara sitta och fika och snacka och höra vad alla gjort sen sist..bara njuta.
Hoppas ridningen går bra idag med.

Kram Jessica

Anonym sa...

va härliga bilder på dej å dina vänner vilken kanon frukost,
o nu vet jag varför de ej kan avlägsna den tumören fyy tusan att den ska va så stor å öm för dej.
ha en härlig söndag kram!

Gbgmamman sa...

Vilken underbar dag du har haft. Hoppas du får en underbar söndag också! Karmizar!

Anonym sa...

Vilka gulliga kompisar som fixar en sån rolig dag för dig!!!!Kram

Anonym sa...

När man läser din blogg är det lätt att förstå att du har många goda vänner och ett väldigt bra liv. Härligt!
Jag tänker förstås genast att det är så orättvist att du ska behöva drabbas av denna sjukdom och allt vad den bär med sig men man kan ju försöka tänka att det är fantastiskt att du fått ett liv så fullt av vänner, kärlek och lycka även om tiden blir alltför kort.
Om du hade haft ett eländigt liv redan innan cancern drabbade dig hade det ju varit än mer tragiskt om du förstår hur jag menar (hoppas du inte missförstår mig nu!).
Det är skönt att läsa att du har det så bra under din tid här på jorden och är omgiven av människor som håller av dig, det är så jag menar.
Kram Jessica

Sabina sa...

Men vilken härlig dag du ser ut att ha haft. Helt lovely.
Kramkram

Anonym sa...

Jag har tävlat om en fin tunika hos
gizmolinas.blogg.se för dig alltså vinner jag så skall du ha tunikan.

Skrev det i motivering!

Mimmi
mymimblogg@hotmail.com

Anonym sa...

hej på dig.
Nu köpte jag boken som jag berättade om så den postas till dig imorgon. Hoppas den kommer innan du åker iväg till solen!! Jag har glömt när det är men jag hoppas du fortsätter blogga från värmen. Mvh
Karin i Mamö

Anonym sa...

Vill bara skicka några värmande kramar från mig i Dubai. Läser din blogg varje dag och beundrar verkligen din fighting spirit. Tänker på dig ofta.... Många kramar Tessan.

Anonym sa...

Låter som en underbar dag! Hoppas du får många fler såna dagar och kämpa på!

Anonym sa...

Sabina. Du är en ytterst värdig vinnare av Enbart Månadens blogg. Den första vinnaren.

Du vann ganska klart och fick 37% av de närmare 500 röster som avgavs.
Denna första gång sammanfaller också min och mina läsares åsikt med bästa månadens blogg.

Motivering.
"Sabina är väl värd att vina för att du på ett så öppet och känslosamt sätt beskriver om livet med cancer som sprider sig. Alla vi som läser önskar att våra röster skulle hjälpa dig att bli frisk. Tyvärr är det inte så. Din tid är förhoppningsvis längre än vi fruktar och kanske så lång som vi alla hoppas!"


Sabina du är en värdig vinnare av Enbart Månadens och kommer automatiskt att kvalificera dig till Enbart Årets. Det blir final mellan alla vinnare under året och vinnaren har en middag att vänta tillsammans med mig. Alternativt betalar jag 1.000 kr till valfri hjälporganisation i vinnarens namn.



Den som vinner Enbart Månadens har också vunnit ett pris. Jag ger 150 kr till valfri organisation eller till något annat som Sabina väljer. Priset meddelas så snart jag vet.



Varmt grattis Sabina och tack för en underbar blogg! Du vann i konkurrens med flera läsvärda bloggar som var och en är värda att läsa. Har ni inte gjort det hoppas jag att ni tar er tillfälle att göra det.

Nu gäller det bara att välja pris.

Kramar i massor

Anonym sa...

Tack världens bästa Sabina för en underbar heldag med dig igår!!!!!!! Du är värd allt guld i världen!

Ses snart igen, Love you!

Anonym sa...

Vilken härlig dag!! Längtar att få se dig!! Hörs i veckan!! Kramis

gissan sa...

Vilken underbar dag!
Hoppas idag åxå har varit lika bra, eller bättre!
Jag tänker ofta på dig, Sabina.
Hur kan man på något sätt hjälpa dig? Hur skulle du vilja att man "hjälper" dig? Jag kan ju inte trolla eller göra någon frisk men man kan ju kanske hjälpa till att göra din vardag något ljusare kanske. Frågan är bara hur..?
Kram till dig från mig.
Gissan

Anonym sa...

Hey Babe!

Det var verkligen sjukt trevligt o ses idag. Skönt med den lilla promenaden vi fick där på tu man hand där kring Kastellholmen när flickorna sprang i förväg i kylan. Vädret va dessutom på vår sida där med stundtals solglimtar, det är ju sådanna vi nordbor lever för...

Det va trevligt för mig på kvällen oxå...60års kalas med galna gamlingar(hoppas ingen av dem läser detta...)*skrattar*

O snart bär det av....
Glad att vi kollade upp söndagen där efter att ni kommit tillbaka. EN kväll med dig e ju så himla svårt o få in och jag kände mig speciell och utvald när du kunde på första förslaget...*hehe*

När jag ser tengil så blir jag sådär som du vet när man ser en kvissla, vill bara trycka ut skiten..*sprut*....hoppas den spricker innan (om det inte hindrar er resa) alternativt efter ni varit borta så att ni slipper bli överraskade där nere....

Vill bara sluta med att säga att du förgyllde verkligen min dag. Du sa så mycket kloka saker, och från att ha varit rädd för o fråga saker så berättade du öppensinnat om det mesta jag undrade över och det kändes härligt att se din syn på tiden framöver....Vi måste tillsammans verkligen se till att det blir det Bästa möjliga!!

Nu e det natti natti....
Hälsa änglabarnen;-)

Lots of love to you you you!!!

Anonym sa...

Hej! Jag hittade just din blogg genom en länk på en annan sida, och jag har läst en bra stund. Vilken fantastisk människa du är och vilken positiv energi du förmedlar, trots att du tvingas kämpa med din sjukdom. Ni verkar vara ett kul kompisgäng som trivs tilsammans. Chokladkoppen är verkligen ett mysigt fik!

Anonym sa...

Verkar ju som om ni hade en kanondag!!!! Att solen börjar titta fram lite då och då är ju inte fel...
Många varma kramar

Anonym sa...

Fick höra om din blogg av en vän idag och bad direkt om adressen.
Har nu läst istort sett hela bloggen och finner inga ord, du är så stark och possitiv...
Ändå ger jag dig all min energi till dom stunder och dagar du behöver lite extra..
Kram