6 februari 2009

TORSDAG

Jag åt en super god lax med bigolipasta, scampi, blåmusslor i saffransås! Vi delade på två efterätter så man kunde smaka lite av varje. Passionshalloncheesecake med varm hallonsås. Ljuvligt!
Den andra var mjölkchokladpanacota med vitchokladöverdrag! Min favorit.....

Mina underbara vänner Gina och Daniel ( Erik ) som tog mig på Joe Labero på Hamburger Börs.
Tack för en kanon kväll!




Tog en Imovane igår och slocknade fort. Vaknade inte förrens 06, helt otroligt vad 5 tim sammanhängande sömn kan göra gott!
Jag och Henry tog en dunder frukost och hade ett långt samtal om allt. Det var jätte skönt att få vädra av sig alla känslor som kommit.
Kurator kom strax efter och vi pratade alla först innan Henry åkte på möte. Sen fick vi lite egen tid och jag fick gråta ut och skratta lite oxå.
Mamsen hämtade upp mig och vi styrde söder ut till healingen. Fick en tvåtimmar lång healing och jag tror jag slumrade till en stund. Super skönt!
Sen åkte vi raka vägen hem och packade klart allt inför resan. Lotta och Mille kom och hon var så gullig och strök alla mina kläder medans jag kunde mysa med Mille.
Fick veta att jag ska få träffa en onkolog som håller på med ett nytt projekt mot cancer och kanske kan jag få chansen att pröva detta. I alla fall fick jag en tid där den 18feb. HOPP, detta gav mig hopp!! Jippie. Även mottagningen ringde och sa att jag ska infinna mig där måndag morgon för att direkt påbörja strålbehandling! Känns toppen att man har en plan!
Henry höll ställningarna här ikväll när jag var borta......
Flyget är försenat 5tim imorn men just nu känns det bara skönt så jag kan ta det lugnt imorgon bitti. Fick även ett samtal från en vän som hade strul hemma och behövde nånstans att bo, passade ju bra det med nu när vi reser bort!
Tack Karin från Malmö för boken "Vändpunkten" av Agneta Sjödin samt Gisela Åkesson för fina tröjor som blir perfekta till resan!
Tack till alla underbara fina kommentarer som värmer så mycket!


76 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en helt underbar resa & glöm inte ta ett glas bubbel på flyget (om det inte är för tidigt vill säga:):)

Kram & Styrka

Anonym sa...

Jag blir alldeles gråtfärdig när jag tänker på dig och din familj.
Kan inte föreställa mig vilket helvete ni går igenom. Har själv 3 små pojkar och jag försöker föreställa mig hur jag skulle tagit det, men det är omöjligt. Bara tanken skär igenom ryggraden. Hos mig är det bara tankar och hos dig en verklighet. Så hemskt.

Hoppas på mirakel
Kram på dig vännen.

Anonym sa...

Ha en underbar resa med din familj nu Sabina!

Kram Fia

Anonym sa...

Hej Sabina! Ville bara önska dig en jättehärlig resa. Hoppas du får en fin vecka med värme och avkoppling. Är så ledsen över det senaste beskedet men man ska aldrig aldrig ge upp. Jag tror på dig Sabina! Massor av kramar från Annelie

Anonym sa...

Hej Sabina
önskar dig en underbar resa
Styrke kramar från Camilla

Anonym sa...

Önskar att du hade en god natt sömn även denna natt!

Samtidigt så önskar jag dig och de dina den allra underbaraste skönaste semester man kan tänka!

Styrke kramar ......
Mimmi

Kockis. sa...

HOPP är bra!
Ha en underbart skön semester och bara rå om varandra till 200% Ni behöver det, det är nu du/ni ska ladda batterierna inför den fortsatta kampen!
Många ocg varma kramar Kockis

Preffen sa...

Hej! var in på din blogg för första gången igår o egentligen vet jag inte vad jag ska säga men känner ändå att jag bara måste få ge mina varmaste styrkekramar. Helt otroligt vad du får gå igenom. Hoppas ni får en hättetrevlig o härlig resa det är ni verkligen värda.
Kram Therese

Ps Hoppas på mirakel, finns han där uppe är det dags att han visar sig!

Anonym sa...

Hej sabina! Har inte läst din blogg så länge men nu när jag hittat till dig är jag helt fast och "hälsar på" flera gånger om dagen! Såklart vill jag också önska dig o de dina en underbar resa...Låter ju jättebra med denna nya "behandling"...vi är såå många som nu har dig dagligen i tankarna så hoppet tänds stort hos oss också för din skull. Många, många kramar från camilla

Anonym sa...

Önskar er en riktigt trevlig resa! Så skönt att läsa att läkarna vill börja med strålningen direkt ni kommer hem och att du ska få träffa den där läkaren. :)
Ser fram emot många fina semester bilder när ni är hemma igen. Och du NJUUT nu bara med dem dina och ha det riktigt skönt i solen.

Kram Jessica

Anonym sa...

Otroliga människa! Efter den dagen går du på Hamburger Börs! Det finns mirakel, och om någon borde få uppleva ett så vore det du!
anna, änka

gissan sa...

Jag önskar dig åxå en härlig resa! Hoppas nu solen behagar värma ordentligt. Ta hand om varann nu ordentligt och njut!
Kramar från Gissan.

Anonym sa...

Ska bli intressant att höra vad onkologen har för projekt på gång, mums vad det såg gott ut, härligt att du var iväg på trevligheter igårkväll,skriver som alla andra njut nu ordentligt av varandra,god mat och värme.

Kramisar/Åsa

Anonym sa...

Önskar dig och familjen en underbar resa, sola, bada, umgås och njut.....

Hälsningar U

Anonym sa...

Önskar dig en helande resa med dina nära och kära......tänker på dig och skickar massor av finsk SISU till dig.Vilken kvinna du är...du är värd allt!!!!!!!!!!!!!!!Kram Minna

Anonym sa...

Kära Sabina!
Du är bara en HELT UNDERBAR människa.Som du kommer åter.....
Kramar i mass från Mette
ps.Ha den bästa av resor.ds

Anonym sa...

Önskar er en trevlig resa! Du är en riktig kämpe Sabina!
Kramar

Anonym sa...

Hej igen!
Vad jag menar att att du har en otrolig återhämtningsförmåga och styrka.
Mer kramar
Mette

Christina sa...

Ha en riktigt underbar resa nu och jag önskar det allra bästa för dig, Sabina.

Annah sa...

Jag och mina grabbar önskar dig en underbar resa tillsammans med din familj. Kram från oss i Leksand.

Anonym sa...

Ha en riktigt, riktigt mysig och härlig resa nu Sabina!! Nu ska det vara varmt och fint väder, inga sandstormar och annat skit (som vi hade på Gran Canaria, herreguuud, hela poolområdet var helt oranget av sand från Sahara!) Jaja, nog om den resan - ha nu så trevligt och njut av paraplydrink, sol, bad och god mat och härligt sällskap!!

Anonym sa...

Hej min underbara kämpe!

Åhhh vad det måste kännas underbart att snart få resa iväg och bara ha det skönt och rå om varandra!!! Njut kungligt, du är värd det bästa!!!

Ser fram emot söndag om en vecka när du är tillbaka. Ni är hjärtligt välkomna hem till oss på en glad afton med massa god och nyttig mat! Har ett rolig spel som vi bara måste spela, hur kul som helst =)

Hoppas mötet med onokologen blir givande, du är som du alltid vart en innovatör. Du vet en sådan som ligger steget före ala andra och det tycker jag är så kul med dig! Du vågar testa, du vågar hoppas och du har helt rätt;
Man måste Våga- för att Vinna!

Många energi kramar och pussar från mig till dig!
ps. och glöm inte att plocka många fina stenar och snäckor på stranden!

Anonym sa...

Ha en underbar underbar resa, var rädda om varandra och njut till 1000%...
Ser fram emot att få höra hur ni haft det!!
Blir så glad när jag läser att du kanske ska få vara med den där onkologen i hans projekt, håller alla tummar o tår för dig, gumman!!!
Carpe diem!!!

Massor av styrkekramar

Anonym sa...

Hejsan gumman

Jag vill som alla andra önska dig & familjen en härlig resa.
Spännande att höra att du kanske får testa på något nytt och att du får strålning direkt när du kommer hem :)
Maten och speciellt desserterna såg så goa ut..mm..vill oxå ha :)

Ta nu hand om dig och njut av bara helskotta på min favvoritö GranCanaria...där finner ni säkert mer styrka oxå.

Du finns med i mina tankar dagligen...tack för att du är du

Mina varmaste och starkaste styrkekramar till dig ifrån den nu kanske inte lika okända bloggläsaren Carina

mammamillis sa...

ja, dåbörjar jag morgonen med att gråta igen. men du ger mig så mycket positivt mitt i allt ändå. en dag sprang jag raka vägen ner och hämtade min dotter på dagis fast hon egentligen skulle gått tre timmar till, för jag kände att jag behövde ge henne en kram. du påverkar mitt liv jättepositivt omän jag oftast störtgråter när jag är på din sida. till vardags så förändrar du iaf mitt liv till något positivt. jag önskar dig så mycket gott och jag tänker positiva tankar och försöker infinna positiv energi när jag är på din blogg. massor med goa kramar.

Anonym sa...

Hej Sabina!
Ha en riktigt underbar semester, hoppas den blir så underbar som den bara kan bli, njut med och av familjen.
Styrkekramar Gullan

Anonym sa...

Önskar er en underbar resa! Kramar

Cecilia sa...

Riktigt trevlig resa!! Maten ser så läcker ut!

Anonym sa...

Älskade världsbästa vän! Ha en bäst resa och försök koppla av å bara njut av värme och mys med familjen!
Tack för en superkväll igår :) Det är verkligen så fantastiskt att umgås med dig. Du är ett kraft-paket med så mycket styrka, vilja och livsglädje! Både Daniel och Erik var helt imponerade av dig och båda sa när du klivit ur bilen -"Vilken tjej!"
Vi ber för dig älsklingen!!! Ordet mirakel ekar ständigt i mitt huvud!!! DU ÄR BÄST!!!

Ingrid S sa...

Skickar dig varma tankar och en helt mysig resa!

Anonym sa...

Hej
Första gången jag läser din blogg men absolut inte den sista. Vet inte vad jag ska säga, brukar inte göra några inlägg men nu kände jag att det var absolut det minsta jag kunde göra. Ha en skön resa och ta hand om dig och din familj. Kramar....

Anonym sa...

Samla styrka på din resa och ha det riktigt skönt.
Många kramar
Ingela

m i l l a h . s e sa...

Önskar ER en UNDERBAR resa!!!!
KRAM!

Anonym sa...

Sabina..jag önskar dej en underbart skön resa.
Styrke kramar/mona

Anonym sa...

jag önskar dej och din familj en alldeles underbar resa.
Kram

Åse R G:sson sa...

Ha en helt underbar resa!!!

Pebbles95 sa...

Ha en underbart bra resa nu och samla massor av kraft! Kram Annette

Anonym sa...

önskar er en underbart härlig semester nu. tusen kramar från karin

Tant Janet sa...

Ha en underbar resa! Jag har nu läst din blogg. Du skriver otroligt bra. Starkt och från hjärtat. Jag gråter! Hoppas verkligen att det kan vända för dig. Kan inte föreställa mig hur du/ni har det och vad ni går igenom. Tänker på dig. Kram Jeanette

Anonym sa...

Åh vad härligt att de har lite planer för dig nu, det glädjer mig nåt enormt!!!!
Hoppas att ni får en underbar resa nu!
Kramar

Anonym sa...

Sabina jag känner inte dej men kom till din blogg genom en annan blogg. I en blogg om en liten cansersjuk flicka stod för en tid sedan ett reportage om HJÄLTAR, en hjälte är inte en idrottsman som sparkar bollen i mål och liknande saker, det är kanske en bedrift men inte en hjälteinsats, men HJÄLTE med stora bokstäver det är en sådan som du SABINA, du och alla andra som kämpar mot denna förbannade sjukdom. DU ÄR EN HJÄLTE SABINA och jag önskar dej en härlig resa och att du kommer hem till en behandling som ska hjälpa dej i många många år.
Hälsning från Tummelisa

Anonym sa...

Efter en onsdag som din, där allt rycks undan, så repar du mod och idag har du HOPP. Sabina, det är DETTA som gör att du kommer att klara detta. Vilken fantastisk inställning! Jag hoppas ni får en alldeles underbar resa och har gott om kraft när du kommer hem och förgör skiten för alltid!Vilken underbar fighter du är!

Anonym sa...

SABINA - MILJONER STYRKEKRAMAR TILL DIG! HA EN FANTASTISK RESA.
BRA ATT DET FINNS PLANER FÖR ATT SABOTERA FÖR TENGIL:
KRAM ANNA

Anonym sa...

Trevlig resa! njut och ha det skönt - så fortsätter kampen mot Tengil då ni kommer hem igen...

Stor kram!

Anonym sa...

Hej Sabina,
Jag har last din blogg en lang tid nu.Och allt jag kan saga ar att jag beundrar dig och att du ar min inspiration.Jag onskar dig en harlig resa med dina kara.You are absolutely amazing!Stor kram till Dig : )

Anonym sa...

Fina Sabina!
Vilken resa du gör i livet!
Alla kan vi dö när som helst, i en olycka, i plötsliga sjukdomar.
Vet inte vad som är mest plågsamt men du får glädjas åt att du får säga farväl till dem du älskar.
Har lipat mig igenom din underbara bloggberättelse och jag önskar dig allt gott och all lycka och all kärlek och allt fint i hela världen.
Och en riktigt härlig semester!

Anonym sa...

Hoppas nu verkligen att din resa blir alldeles underbar!!!

Unknown sa...

Sabinagumman, önskar OK väder,
god mat/dryck, NJUT ..... / Eva
ps. och lite havsbris ds.

Anonym sa...

Hej Sabina!
Jag har följt din blogg i några veckor och sedan första gången jag var inne och läste finns du i mina tankar varje dag...
Jag önskar dig och din familj en skön resa som kan ge er energi och styrka!
hälsningar Linda

Mrs Clapper sa...

Hoppas du får en fin helg. Vi är många som tänker på dig, även om vi inte känner dig personligen och du inte vet vilka vi är, så finns vi här ute. Kramar

Anonym sa...

Håper du får en fantastisk tur med din familie! Og det er alltid håp!

En million varme hjerteklemmer fra meg til deg!

Linda sa...

Hej Sabina !
Har precis hittat din blogg. Tårarna rinner och jag saknar ord... Det du och din familj får genomlida är grymt orättvist. Hoppas du / ni kan njuta av resan och framförallt njut av varandra så mycket ni bara kan ! Jag hoppas verkligen på ett mirakel ! Ge inte upp och sluta aldrig tro ! Mirakel har skett förr ....

Massor styrkekramizar Linda

Anonym sa...

Sabina sabina!
Jag läser din blogg titt som tätt...Jag tar mig tid och går "in" i din blogg, din rädsla,din trötthet m.m.

Hade jag krafter så skulle jag hela dig. jag skulle göra dig frisk på nolltid!
Jag skulle vilja att canser och sjukdommar dog ut helt.

Jag miste min förebild,min farmor när jag va liten och tog kontakt med henne via ett medium likaså en spådam.
Mediumet berättade massor ang min farmor, hennes värk och att hon självmant släppte efter för att få vila ut...
De är förskräckligt hur dumma dumma sjukdommar göra illa unga människor.
De är SJUKT att folk tror på en gud... om en gud fanns och om han/hon skulle vara en god människa.. skulle inte människor få lida så mycket!

Jag önskar att jag kunde trolla för dig, för din familj, för dina vänner.
Men jag kan inte... fast om jag tränar så kanske jag lär mig?!

Ta hand om dig jätte mycket och håll ut...
Tro på under käre Sabina.
Du är så otroligt stark!
Och jag avgudar din styrka, jag ser upp till dig.Du är stark o KAN KLARA DIG IGENOM DETTA!KRAMAR OM I MASSOR

Anonym sa...

Hoppas ni får en helt underbar och oförglömlig resa!! kramar

Kasima sa...

Hoppas ni får en underbar resa!

Vännen, hoppas också att du får så lång tid kvar som möjligt med din familj. Helst ett tillfrisknande såklart om man får önska... Du verkar vara en undebar mamma!

Kram!

Anonym sa...

Goa Sabina!
Du är verkligen otrolig och jag gillar dig skarpt fastän du inte känner mig. Ditt SISU, kämparglöd är otroligt imponerande!! Jag tror att det GODA SEGRAR till sist och det onda släpper taget. Du är god, din familj är god och dina vänner är goda (Dina döttrar är sååå söta och fina och din sambo ser så god och snäll ut). Jag önskar dig lugn i sinnet och kraft att gå vidare och att du och din familj omsluts av värme och godhet. Kram från en medmänniska

Naíma´s sa...

Hej Sabina
Hittade till din blogg för några dagar sedan och har tänkt på dig och din familj sen dess.
Kan omöjligt sätta mig in i det ni går igenom...jag saknar ord.
Du är en helt otrolig människa och jag beundrar ditt mod och din styrka. Vilken kämpe!!!
Hoppas ni får en underbar resa med mycket kärlek.

Massor med styrke kramar/ Jennifer

Anonym sa...

Kära okända vän!
Hoppas alla våra tankar kan bära dig länge. Du är en fantastisk människa - ha det i hjärtat!

Vi är många, många som skickar styrka genom tanke.

Obegränsat med kraft, värme och ljus till dig!!!

Beundrare

Anonym sa...

Det gör så ont i mig att läsa allt! många kramar

Anonym sa...

Va stark du är! Jag blev helt ställd när jag läste det! Skönt att du har hopp, då finns det en glimt av ett ljus:)

Ett stort lycka till från mig och hoppas att allt går bra för dig!

Anonym sa...

Hej!

Hoppas allt löser sig! =) Be strong!

Anonym sa...

Skönt att skymta lite hopp mellan raderna! Kram Jessica

Anonym sa...

Hoppas att ni få en super kul resa!

Anonym sa...

Hej Sabina.Jag måste bara få säga att du är en otroligt stark och beundransvärd människa.Dina ord och tankar har fått mig att vakna!
Jag ska aldrig mera ta en dag förgiven!jag ska ta emot varje vardag med ett leende, hur grå och trist den än är. Önskar dig en varm och underbar resa! Vickan.

Anonym sa...

Jag hoppas på ett mirakel!! Jag har "tvingat" mina tre döttrar att se filmen om dej och försökt skrämma dom FRÅN solarium! Tror det har gjort inverkan. Vet inget jag kan skriva som ger dej förtröstan. Mina tankar är hos dej varje vaken timme, fast jag inte känner dej. TACK för att du ger av dej själv på ett unikt sätt! KRAM från Lill.

Anonym sa...

Hey!
jag läste i tidigare inlägg att din dotter hade varit hos ortopeden och hämtat sin korsett. Har hon också skolios? Jag har också det, fick gå med den i ett år men den hjälpte tyvärr inte. Så det fick bli operation för min del. Jag hade turen på min sida att allt är helt bra nu.

har kikat igenom lite nu på din blogg. Vill bara säga att jag verkligen beundrar dig för att vara så stark! :*

Anonym sa...

När du får hoppet åter värmer det även en av dina läsare som jag. Jag önskar att värmen och solen värmer dig och de dina och vill bara påminna om att det är helt okej att du semestrar lite från bloggen oxå!! Du har så många ute här som bryr sig och jag tänker att det kan kanske bli ett krav tillslut att du måste skriva varje dag. Men det vet ju du själv bäst såklart. Bara så att du inte gör det för att tillfredställa oss. Vi är med dig vare sig du skriver eller ej! Kram/Magdalena

Anonym sa...

Hej!
Läst din blogg ett tag men aldrig lämnat en kommentar, men det är dags nu!
Der gör ont i hela kroppen när jag tänker på dig, fan vad livet är orättvist!!
Jag hoppas att du får en fantastisk semester, med massa värme och kärlek!
Lycka till med allt!
Finns i mina tankar, styrka, frid och omtanke.
Anna

Anonym sa...

Latinskt ordspråk:
Dum spiro spero.
= Så länge jag lever, hoppas jag.

Kram! Isabelle

Anonym sa...

Hej tjejen!

Har följt din blogg sporadiskt, och varje gång jag är inne och läser blir jag så fruktansvärt berörd. Det är svårt att inte bli förbannad över att livet många ggr är så orättvist.

Jag hoppas att du kan njuta av semestern, det är du verkligen värd.

Kämpa på.

Anonym sa...

vad mycket gott du åt å va roligt att gå på show,
ha nu en underbar semester med dina när och kära,När reser du?
många kramar till dej å hoppas den där onkologen kan göra dej bra,ber till gud om han finns eller nån annan högre makt att det gör så du får leva länge
kramar till dej

Anonym sa...

Hej Sabina! Gillar verkligen Agneta Sjödins böcker, har gett kraft när livet varit svårt!

Tycker att du är beundransvärd! Har precis börjat följa din blogg och jag tycker att du har sån bra inställning! Det ger mig mycket att följa din resa!

Jag tror inte på någon religiös Gud men jag tror ändå på att det kanske finns någon däruppe så jag tänker be för dig!

kram Susanne

Anonym sa...

HEJ!

Hittade till din blogg just, du verkar vara en MKT stark kvinna som älskar att leva trots din sjukdom! en bra förebild för andra som inte orkar stå på sina ben! :) du visar att det går om man vill! önskar dig all lycka och hoppas att du blir frisk snart! men du en fråga, hur fick du din hudcancer? genom att sola mkt eller? solrium kanske? har inte hängt med så mkt nu... KRAM

Anonym sa...

Ska inte skriva min olycka på din blogg jag bara vill säga att läsa om dig gör mig så fascinerad att man kan vara så stark, positiv och kärleksfull som du verkar vara. Du riktigt sprider värme. Du ger mig perspektiv å styrka att hitta "starta om knappen".Hoppas att semestern blir underbar. Kramar från en Götettjej

Min familj o jag sa...

bli trög
skickar styrkekramar till dig

Anonym sa...

Råkade hamna på din blogg och det roliga var när jag titta på bilderna från eran resa nu så tänkte jag att hmm vad han ser bekant ut den där killen på bilden, (din vän) så efter en stund så kom jag på att jag har ju träffat honom på en kryssning för nåt år sen!hehe lite kul! minns inte hans namn men han med tattueringarna Daniel (erik)? Har han på bild i min dator från båten! kram