1 februari 2009

SÖNDAGKVÄLL

Min lilla prinsessa som vaknade 07 imorse och fick lite fruktsallad och mjölk till teletubbies. Brukar ge henne nått litet så vi alla kan äta frukost tillsammans något senare!Fortfarande är favorit programmet teletubbies och hon verkar aldrig tröttna. Hon var kvar hos oss till lunch sen hämtade hennes pappa henne. Men man klagar ju aldrig över lite bonus tid med henne. Melinda har varit hos sin "k-familj" på prov och det hade fungerat toppen. Hon har ju två killar i åldrarna 13 och 15 som har guitar hero m m.
Underbara Seffe med kompis! Vilken skillnad att rida idag mot i höstas när jag hade hela rumpan full av stora tumörer. Jätte roligt och helt underbart skönt att vara ute i skogen. Jag mådde hur bra som helst.

Min goa Gina som låter mig få följa med och njuta av Seffe.



Gosegubben som hela tiden försöker nafsa på mig men jag är inte rädd längre, har övervunnit det nu. Hörde en till rolig sak idag som gör att jag bara måste hålla mig kvar; GINAS BRÖLLOP 5 sep. Grattis vännen, jag är så lycklig för din skull......


Hann med en sväng in på Mix it och köpte nån tröja då jag just insett att jag inte har nått att ha på mig på resan. Inte roligt att gå upp i strl men men.
Nacken har gjort rejält ont idag och framåt em hjälpte inget. Men läkarna är ju snälla och ökade på morfindosen. Så jag tog mer och ca 30min senare får jag klåda. Ringer upp igen och dom ber mig ta MER cortison och tavegyl. Så nu sitter jag här full proppad men med mindre smärta.
Hade ett stöttande samtal med dossyster och passade även på att önska henne trevlig resa till värmen.
Sabina.
Du är en ytterst värdig vinnare av Enbart Månadens blogg. http://www.enbart.blogg.se
Den första vinnaren. Du vann ganska klart och fick 37% av de närmare 500 röster som avgavs. Denna första gång sammanfaller också min och mina läsares åsikt med bästa månadens blogg. Motivering."Sabina är väl värd att vinna för att du på ett så öppet och känslosamt sätt beskriver om livet med cancer som sprider sig. Alla vi som läser önskar att våra röster skulle hjälpa dig att bli frisk. Tyvärr är det inte så. Din tid är förhoppningsvis längre än vi fruktar och kanske så lång som vi alla hoppas!
"Sabina du är en värdig vinnare av Enbart Månadens och kommer automatiskt att kvalificera dig till Enbart Årets.
Det blir final mellan alla vinnare under året och vinnaren har en middag att vänta tillsammans med mig. Alternativt betalar jag 1.000 kr till valfri hjälporganisation i vinnarens namn.
Den som vinner Enbart Månadens har också vunnit ett pris. Jag ger 150 kr till valfri organisation eller till något annat som Sabina väljer. Priset meddelas så snart jag vet.
Varmt grattis Sabina och tack för en underbar blogg! Du vann i konkurrens med flera läsvärda bloggar som var och en är värda att läsa. Har ni inte gjort det hoppas jag att ni tar er tillfälle att göra det. Nu gäller det bara att välja pris.
Kramar i massor.
Man tackar och bockar för alla som röstat på mig!
Fortsätt maila in om ni hade några frågor till mig!





13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar vilket pris du önskar dig? Detta för att du vann Enbart Månadens.

Anonym sa...

Stort grattis till utmärkelsen! Jag känner på mig att du kommer vinna fler bloggutmärkelser! Och vilken härlig dag! Du lever verkligen fullt ut Sabina!

Oj, vad många utropstecken jag skriver upptäcker jag... Men jag tänker inte ta bort ett enda. Dom platsar på varje ställe. =)

Hinner du ses ngt i veckan? Kanske tisdag?

Vi hörs snart.
Puss och kram!

Anonym sa...

Du är verkligen värd utmärkelsen GRATTIS!
Islandshästar är verkligen själavård, jag har en brun prins som jag lånar ofta han heter Raukandi och kallas för Kandi.
Hoppas du får sova i natt.

Anonym sa...

GRATTIS Sabina! Du är BEUNDRANSVÄRD och jag/vi unnar dig varje pris du någonsin kan vinna!

Jag tycker det är så stort av dig att _svara_på_frågor_ från dina bloggläsare. Vill man skriva blogg för någon annans skull än sin egen måste man nog göra det. Och för att behålla sina läsare. (Alternativet är väl en stängd blogg.)

Nu är det väl dags att börja packa inför resan, hoppas du får en helt underbar resa med mycket mys och gos med familjen!

Kram.

Anonym sa...

GRATTIS till din utmärkelse och fler lär det väl bli.

Det är så starkt av dig att bjuda så mkt på dig själv på i fråga om din smärta men också att du hela tiden tar tillvara livet goda!

Anonym sa...

Grattis!
Du är en värdig vinnare.
Kram Mette

Anonym sa...

Du underbara, fantastiska, världsbästa vän!!! Tack för de fina orden och tack för att du ger mig sådan livsglädje och inspiration. Tack för att du orkar lyssna på "min skit" ;-) DU är verkligen helt underbar. Alla borde ha din inställning! Jag är sååå imponerad av dig!
Fina bilder på Seffe. Vi glömde dock å ta bild på dig och Seffe, det gör vi när du kommer hem från värmen.
Grattis också till Månadens bloggare. Som jag sa... roligt att du blir "kändis", önskade dock att det var under andra förhållanden.

Jag älskar DIG!

Anonym sa...

Vilken fin dag du tycks haft trots den onda nacken. Vilken härlig vän och vilka jättefina hästar. Saknar dock bildbevis på att du vågade upp, hi hi... (Blev själv upptvingad på en stor arbetsästt av kompisens pappa när jag var 6, har inte suttit på en häst efter det) Mysigt Julia ser ut att ha det framför tv:n, och vad skönt att det verkar fungera med familjen!!! Grattis till månadens bloggare, jag har nominerat dig igen.. Kramiz M

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen, du är värd alla bloggpriser som finns för att du delar med dig av ditt liv! Hoppas du får en bra dag!

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen!
Usch för betapred och tavegyl... jag blir helt däckad när jag p.g.a. allergi måste stoppa i mig det! Kan bara inte hålla mig vaken. Men det kanske går bättre när man tar medicin kontinuerligt...

Helena sa...

Svar: Näe, inget roligt i alla fall, bara lite vadd :)

Hoppas du har haft en bra dag!!

Kram

Anonym sa...

Varmt grattis! Vad härligt att få kunna njuta av ridningen och hoppas du får fortsätta att njuta länge! varm kram

Anonym sa...

Vilken fighter du verkar vara! Skönt att du verkar ha en levnadsglädje som fler i världen skulle behöva. Kämpa på och lycka till. Jag tror din blogg ger många andra hopp och inspiration.
Keep on fighting!
Kram på dig/jessica

p.s. grattis till utmärkelsen också. :)