19 februari 2009

ONSDAG

Vi börjar väl från början!
Natten var ju väldigt svår eftersom man väntade på sånt svar, men jag lyckades sova 5 timmar utan nått. Kände mig rätt dåsig igår och tänker försöka sova utan nått i den mån det går!
Mamsen kom och Henry styrde bilen mot Uppsala, har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Så mycket som stod på spel. Vi vr ute i god tid och när vi kom fram fick vi bara vänta ca 10min. Jag hade redan hört att läkaren hade väldigt fina ögon så det var de första jag lade märke till! Han började med att förklara att detta är ett nytt projekt som man inte gjort nån marknadsföring för ännu då det är under forskning. Man har prövat detta i USA och en grupp på 20pers som alla har provat många olika cellgifter och som har en stor spridning i kroppen, alltså samma förutsättningar som jag. Man opererar alltså bort 2 tumörer, en på ytan och en på insidn under lokalbedövning ( inom 2v på mig ) sen sätter man dom i träningsläger och gör dom till mördarceller och de tar 6v sen är dom redo. Då får jag en dunderkur med cytostatika som sänker mitt immunförsvar till 0 ( då får jag vara isolerad i 7dar och mår då tydligen väldigt dålig och tappar håret ) sen när jag ligger på 0 sprutar man tillbaka mördarcellerna och då ska deras jobb vara att käka upp sina egna. Om det hjälper ser man tydligen resultar redan efter 3v. MEN han var väldigt tydlig med att säga att kroppen måste ju vara i den kondition den är i idag annars kan man inte genomföra detta. Jag får typ inte ha njursvikt eller nån leverpåverkan. Han blev ju dessutom rätt chockad över min pillerlista men jag förklarade att det ju är draken som gör att jag måste ta dessa och han ska vara väck inom 2v då kan jag ju sluta med allt. Jag står ju även på cortison nu och har gjort sen 16 jan och dom biverkningarna är ju inte roliga. Jag har ju gått upp minst 10kilo i vätska och har ont i leder. Och det får jag ju börja trappa ner from nästa onsdag då jag är färdig strålad. Han förklarade oxå att under dessa 6v kan jag ju dö men det föstår jag redan och som sagt vad har jag för val? Det hade jag ju gjort ändå. Men jag förstår honom att han måste förklara allt noggrant. Han var otroligt empatisk och det känns jätte bra att det är han som ska ta hand om mig. Så det jag kan göra är att BE att min kropp orkar hålla ut med tanke på att jag redan stått utan nått sen 16/1 och det dröjer tills april innan jag får något, det är lång tid med en sån aggressiv spridning som jag har. Men hoppet finns och jag kämpar på. Det roliga var igår att jag är ju en säljare och igår sålde jag verkligen in min kropp. Jag övertygande honom om att jag har en sån god grund fysik att stå på samt att jag är ung och han skulle bli sååå nöjd med resultatet. Jag nämnde även min maligna broder Stellan och sa att han måste oxå få chansen. Läkaren tyckte det var en bra ide och bad mig ge hans nummer. Jag blev jätte glad att kunna ringa upp Anna och skrika ut glädjen att även dom ska få chansen. Hoppas vi hamnar där samtidigt och får äntligen träffas.
Draken är inte nådig mot mig och jag har såna smärtor hela tiden. Jag emlar var tredje timme och då dämpar det lite men värk har jag konstant. Vi gick upp till VC och fick hjälp med omläggning då passade hon även på att tryck tömma den lite. Hålet är ju så litet där de sipprar ut så det tar ju sån tid innan den kommer vara tom.
Pastor P kom på besök sen och vi pratade klart om hur begravningen skulle vara. Han frågade oxå mig om det känns konstigt att prata om det men nej det gör det inte. Barnens pappa var oxå med och han fick lite frågor som jag tyckte var bra. Nästa vecka ska vi besöka kyrkan sen lägger jag det åt sidan. Men det är intressant att prata med en Pastor.
T skulle bort så Julia kom till oss idag, hon blev ju överlycklig att Mille kom så hon fick nått riktigt att byta på hihi. Jag hade beställt sallader som jag bjöd tjejerna på. Henry skulle gått på GE-galan men kände sig dålig och stannade i sovrummet. Hoppas han inte blir sjuk nu för nu måste jag hålla mig frisk. Min söta lilla prins som bara växer och växer......
Tjejmaffians svaga sida är SMÅGODIS och en rejäl påse hade inhandlats! Såååå gott!

Fick jättefina blommor av tjejerna! Dom vet minsann att jag älskar hjärtan!




När dom hade gått kände jag mig rejält trött men smärtan var enorm. Jag fixade iordning soffan och efter ett tag lyckades jag somna. Men man vaknar ju hela tiden av smärta. Dom ringde i alla fall från ASIH och ska göra ett hembesök på fredag. Känns både och, jag vet att jag är allvarligt sjuk och kommer behöva deras hjälp snart men samtidigt vill man inte acc att man faktiskt är så sjuk. Men det bästa är ju att då kan jag ringa dygnet runt och alltid få hem en läkare.
Idag väntar strålning och nu ska jag påbörja en lågdos cellgift endast för hjärmetastaserna skull. Jag har ätit dessa tidigare och vet att man mår illa av dom och att inget smakar gott. Men det är ju bara under en v så inget att gnälla över! Stora syster och mamsen gör mig sällskap och till kvällen kommer även lilla syster på middag.
Tack Charlotte Thunell för den vackra skyddsängeln som nu hänger runt min hals!
Anna får avsluta detta inlägg;
hej vännen.
denna text har jag hemma, och när jag har det lite kämpigt (inte sabina-kämpigt men ändå)brukar jag tröstas av den, kanske den tröstar dej med:
Jag drömde att jag gick längs en strand, tillsammans med gud. bakom oss lämnade vi våra fotavtryck, ett par var mina och ett par var guds.
jag är alltid med dig genom hela livet sa gud till mig.bilder ur mitt liv trädde fram, och samtidigt såg jag våra fotspår i sanden.
när jag sett hela mitt liv, märkte jag att vid vissa tillfällen, när jag haft det som värst i livet, under dom svåraste stunderna, fanns bara ett par fotspår...
jag frågade gud: jag förstår inte hur du kunde lämna mig när jag behövde dej som allra mest?!
då svarade Gud:"jag älskar dej och skulle aldrig lämna dej.
De svåra tider, när det bara är ett par fotspår, det var då jag bar dej".
/ tusen kramar anna


63 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du berör mig....

Klart din starka vilja och kropp klarar allt!

Våren är ju på väg och med den styrka och energi ta till vara den!

Du kan väl lägga ut din mailadress igen. Men jag skall försöka leta också.

Mimmi

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen du håller dig frisk till det är dax och att mördarcellerna äter upp allt det dåliga. Jag håller tummarna.

Anonym sa...

Vilken fantastisk kvinna,mamma,sambo och MÄNNISKA du är! Tack för att du delar med dig så öppenhjärtligt av ditt liv och din kamp! Du finns i mina tankar varje dag och jag hoppas av hela mitt hjärta att denna behandlingen kommer att bli en succe på dig!
Lena från Skåne

Anonym sa...

Den nya behandlingen verkar hoppfull tycker jag! Jag hoppas så att det ska fungera! Det är som du säger, vad har du att välja på? Bra att du stod på dig så att du fick vara med på behandlingen.

Vilket fint inlägg av Anna :)

Ha det så bra. Vi är många som tänker på dig och stöttar dig!

Blir så berörd av dig, trots att jag inte ens känner dig. Du är en riktig kämpe, om någon ska lyckas så är det du!

Kramar

Anonym sa...

Åh vilken tjej du är. Hur orkar du? Så duktig, jag sitter här och gråter när jag läser dina inlägg och känner så otroligt med dej, trots att jag inte känner dej. Jag håller alla mina fingra och tår för dej, mina egna klimakterie besvär och benskörhet känns som en liten sticka när jag läser om dej. Du är en fantastisk tjej Sabina.

JÄTTEKRAM Maggie

Herr o fru Lundin sa...

Blir så glad för det positiva beskedet! Med din underbara inställning och kämparglöd bara måste det gå bra! Största kramarna!!!

Anonym sa...

Kram på dig, du är sååå stark och med din kämparglöd och LIVSVILJA så kan ju behandlingen bara lyckas! Håller som sagt var all tummar för dig och hoppas att smärtan från Draken snart är över -så du är "utvilad" inför behandlingen...

Kan inte ens föreställa mig hur tungt det skulle vara att planera min egen begravning, men förstår känslan att du tycker det är skönt att snart kunna lägga det praktiska som rör den bakom dig.

Stor kram!
/Locotown

Anonym sa...

Önskar dig all styrka & lycka med denna behandling. Att läsa din blogg får mig vakna till & ta vara på de små sakerna som sker. ATt vara lycklig bara för att man har möjligheten att kliva upp varje morgon & inte ödsla med energi genom att gnälla över små skitsaker. Hoppas att du får en bra dag idag! Kramar Camilla

Anonym sa...

Vilka underbara nyheter.Nu du Sabina skall du se att miraklet kommer.Jag skall "dunder be" för dig varje dag.Tråkigt att du måste ha så ont.Se nu för Guds skull till att du inte får nått skit från Henry eller nån annan.Du behöver alla krafter till att hålla cancer-eländet och kroppen i chack.Nu blev det stavfel men du kanske förstår vad jag menar ändå.
Bamsekram från Mette

Anonym sa...

GODMORGON VÄNNEN

Hoppas allt flyter på i dag,utan massa överaskningar. Tack för i går, har alltid lika mysigt med er alla vänner. En stor skål för dig & för vår vänskap vart det. Hoppas på många till. kram Jenny J

Anonym sa...

Vill bara ge dig en stor kram till dig och din familj!

Anonym sa...

Jag känner dej inte, men berörs av ditt öde. Önkskar Dej lycka till av hema mitt hjärta!

Anonym sa...

SABINA! Du e en fantastisk tjej!!
Uppsalaprojektet låter ju som gjort för dig. Omtänksamt av dig att få in Stellan oxå.
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Sabina!
Det är första gången jag läggger in en kommentar.Men har däremot läst din blogg ett tag.

Nu får vi hålla tummarna att du håller dig frisk:-)Och Anna måste ju har blivit jätte glad när du ringde henne;-)

Nu går min tankar till dig o Stellan!
Kram till dig:-)

Anonym sa...

Fantastiskt att läsa vilka nya upptäckter dem gör inom cancerforskningen. Hoppas så att din kropp mår bra fram tills att du kan få mördarcellerna insprutade så att dem kan käka upp dem andra.
Jättebra om din bror också kunde vara en kandidat till den behandlingen.
Måste säga att jag verkligen beundrar hur stark du är, att du för det mesta lyckas hålla humöret uppe trots det du går igenom. Jag vet man har inget val, men ändå.
Kämpa på, vi tror på dig!

Kram Jessica

Anonym sa...

Hej Sabina

Har nyligen fått veta att du är sjuk, har börjat att läsa din blogg. Du är en kämpe och jag lider med dig och din familj.

Kämpa kämpa, du fixar det här!!

Krammar från Jonas
(klasskamrat från Rotebroskolan 1-3)

Anonym sa...

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta är en metod som kommer att funka på dej.............
Jag beundrar dej den enorma styrka,vilja och kämpar glöden som du utstrålar.
Många kramar

Anonym sa...

TACK FÖR IGÅR!!!

VILL INTE ATT TIDEN SKA GÅ SÅ FORT, FAST NU MÅSTE DEN DET!!!
NU MÅSTE VI BARA TA HAND OM DEJ...
NU HOPPAS HOPPAS VI!!
FAST JAG VET ATT DU NU ÄR MER RÄDD ÄN NÅGONSIN GUMMAN SÅ MÅSTE VI HÅLLA LÅGAN VID LIV!!
NU SKA VI BARA TA FRAM ALLT FINT I VÅRA TANKAR!!! FÖR JAG VILL HA DEJ HÄR FÖR ALLTID!!!!!!!!!!!!
FÖR VEM SKA ANNARS VAGGA MILLE!
L.O.T.T.A

Anonym sa...

Många STYRKEKRAMAR FRÅN MEJ!kARRO

Anonym sa...

Man har nytta av att vara säljare vid många tillfällen!!!
Hoppas nu att kroppen håller sig i schack tills du får behandlingen!!
Förstår hur du känner de me kortisoent, jag gick också upp 10kilo...
Ha de så bra som möjligt nu för du är en kämparglöd!
Kramar i mängder

Petra sa...

Grattis!! Till att du lyckades sälja in din kropp så bra :-)
Så härligt att du har sån humor mitt i allt elände!
Håller tummarna och alla tår och dessutom ögonlocken för dig! kram

Anonym sa...

Vad heter behandlingen?? Är den käns inom läkar väsendet, eller? Tacksam för svar!

Många kramar! Önskar dig all lycka i världen! =)

Anonym sa...

Alla har vi en skyddsängel,, så även du. Den kommer till oss i samma ögonblick som vi föds, och lämnar oss inte förrän vi tagit vårt sista andetag. Det som inte alla tror på, eller vet, är att vi faktiskt kan ta hjälp av dem då det är extra svårt. Prata med din ängel, be om den kraft och styrka du behöver, och jag är säker på att hon/han kommer att göra allt som står i sin makt att hjälpa dig. Vet att denna kommentar låter luddig, detta är ju min tro, och jag vet att inte alla delar den... Fint av dig att även nämna din maligna broder... Det ska vara Sabina det, att tänka på andra när du har fullt upp med dig själv... Styrkekramar// Malin

Åse R G:sson sa...

Beundrar dig!

Anonym sa...

Åh, den texten är så underbart fin! Roligt att den fanns med och att hon skickade den till dig för jag har tänkt på den men inte kunnat minnas exakt hur den gick och så hade du den här *s*.
Jag önskar dig lycka till, Sabina, hoppas allt går bra och att mördarcellerna gör sitt jobb!

Anonym sa...

Sabina, nu tycker jag att du ska koncentrera dig på att hålla sjukdomen på halster några veckor till. VITKÅL, proviva och andra naturliga livsmedel som är kända för att upprätthålla immunförsvaret. Grönt the med antioxidanter, tranbär och granatäpplen. Utsätt dig inte för förkylda vänner utan nu är det PROJEKTET hålla cancern på stången till april. Du kan!!!! INställningen är viktigast av allt. Förlorar man hoppet och modet går det nedför. Du förlorar det inte. Du har mer kraft än hos 99 pct av befolkningen. YOU CAN DO IT!!! Vi följer dig och du har många som mentalt för över sina krafter till dig. DET HÄR KOMMER ATT GÅ VÄGEN. Kramar från Karin i Malmö

Jenny sa...

Åh, vad du är stark! Jag beundrar dig av hela mitt hjärta. Har varit in och läst tidigare men aldrig skrivit något. Nu vill jag bara tala om att jag håller tummar och tår för dig, hela tiden! Kram! /Jenny

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig Sabina!!! Du är verkligen unik.....

Hälsn. Mia, Samahs mamma

Anonym sa...

Hej Sabina!
Läser här varje dag, och beundrar din styrka!
Jag håller alla tummar och tår för att den kommande behandlingen ska gå bra!
Tänker på dig! KRAM!

Sofie sa...

Har läst de senaste av dina inlägg, och jag beundrar dig för ditt mod, din livsglädje, och framför allt din beslutsamhet.
Du måste vara en helt enastående fantastisk människa, och jag kommer att titta in hit flera gånger. Lycka till, jag håller tummar och tår för dig.
Stora kramar från Sofie

Anonym sa...

hejsan...
Jag har en bön som jag har satt upp på köksväggen hemma.Denna rabblar jag för mig själv ngr ggr om dagen.
Jag är Guds barn
Jag är fri från allt mörker
Jag vill befiras från alla mörkrets krafter.
Jag har nu tagit emot gudscentreringen och Aznas,Guds moders kraft i mitt hjärta.
Hela min varelse är upplyst på alla områden.

Det är en väldigt kraftig bön,som jag hittade i en utav Sylwia Browns böcker.

Tusen miljoner strålande helande kramar till dig från mig.//Paula i Uppsala

Anonym sa...

Hej

Har följt din blogg länge nu.

Håller tumme och tå stenhårt för dig....du är VÄRD detta för allt i världen!!!

Många kramar till dig!!!

Anonym sa...

Lycka till med allt Sabina,
håller tummarna hårt för dej !

Kram Fia

Anonym sa...

Jag håller tummarna hårt, hårt för att du ska klara av behandlingen på bästa sätt och för att den ska kunna hjälpa dig i din kamp. Undrens tid är inte förbi, det händer underbara saker varje dag (även om man lätt fastnar i de tråkiga) och jag hoppas så innerligt att det är din tur att få uppleva underverk nu!

Stor varm kram,
Nina

Anonym sa...

Har hört om den behandlingen.. Den ska visst kunna utföra underverk!!
lycka till!/ulrika

pysseltanten sa...

Kära vän, ja du känns som en vän fast jag aldrig träffat dig. Hittade till din blogg genom vimmelmamman, har läst ett tag men aldrig kommenterat.
Kände bara att nu måste jag...
Du är så otroligt stark!
Jag läser varje dag o tänker på dej!
Hade en svägerska som gick bort i cancer i september, därför känns det här så nära...
Jag håller alla tummar jag har, och sänder en liten tanke till Honom där uppe att du ska hänga kvar så du kan genomföra den här behandlingen!
Tänker oxå på Stellan!
Massor av styrkekramizar...

Unknown sa...

Älskade vän!!!
Lite ridning snart för att stärka din själ och kropp :))
Du klarar detta!!! Du hör hemma i detta jordeliv med oss :)) Å vi har massa kvar å göra. Framförallt behöver vi DIG och din livsglädje, din utstrålning och otroliga styrka!
Jag finns med dig i tankarna varje sekund, varje minut!!!

Pussar & Kramar

Anonym sa...

Läser med tårar i mina ögon. Jag håller tummar och tår för dig!
*kramar*

Anonym sa...

Styrkekramar till dig Sabina, starka och modiga kvinna!
Vad mer kan jag säga, det finns inte ord som räcker till.

KramKramKram

Caroline sa...

Hej!
Hittade til din blogg för tre timmar sedan och har sedan dess suttit fastnaglad och läst. Beundrar din enorma styrka och kämparglöd.
Har själv en mamma som nyligen insjuknade i obotlig spridd cancer från ingenstans och det är så uppmuntrande och inspirerande att läsa om din kamp och att man aldrig ska ge upp hoppet. Tack för att du delar med dig.
Håller verkligen tummarna för att det är nu med en nya behandlingen som Tengil får på tafsen och dödssårad drar sig tillbaka till ngt mörkt hål utanför ditt lekamen.
Önskar så att det fanns något jag kunde bidra med för att underlätta för dig och din fina familj.
Kramar från Caroline

Caroline sa...

Hej!
Hittade til din blogg för tre timmar sedan och har sedan dess suttit fastnaglad och läst. Beundrar din enorma styrka och kämparglöd.
Har själv en mamma som nyligen insjuknade i obotlig spridd cancer från ingenstans och det är så uppmuntrande och inspirerande att läsa om din kamp och att man aldrig ska ge upp hoppet. Tack för att du delar med dig.
Håller verkligen tummarna för att det är nu med en nya behandlingen som Tengil får på tafsen och dödssårad drar sig tillbaka till ngt mörkt hål utanför ditt lekamen.
Önskar så att det fanns något jag kunde bidra med för att underlätta för dig och din fina familj.
Kramar från Caroline

Anonym sa...

Jag har inga ord... Men jag vill att du ska veta att jag läser din blogg och du berör mig!!!!
Håller tummarna!
Kram Kattis

Anonym sa...

Hej Sabina. När jag besöker min mamma i helgen så ska jag även gå in i s-tuna kyrka och tända ett ljus för dig. Jag ska be med hela mitt hjärta att allt ska gå vägen för dig. Att allt ska gå bra och att du ska få leva med dina nära och kära länge länge. Ljus och miljoner styrkekramar till dig från Karin

anna of sweden sa...

Hej Sabina!

Jag har inte kommenterat tidigare, men jag läser din blogg varje dag.

Tänkte att jag skulle ge mig tillkänna.

Du verkar vara en fantastisk kämpe och livslusten som du förmedlar är så otroligt stark.

Jag kan riktigt höra hur du använde säljartalangen för att "sälja in din kropp" i projektet. :)

Jag håller både tummar och tår för att den nya behandllingen ska att fungera.

Många styrkekramar!
Anna

Anonym sa...

jag håller alla tummarna i världen för dig. Jag är säker på att du fixar detta, du har så mycket fighting spirit!

KRAM KRAM KRAM /Johan

Anonym sa...

Jag känner att jag också måste skriva en kommentar. Vilken fantastisk behandling, har aldrig hört talas om den (fast varför skulle jag ha gjort det...).

Jag är en trogen läsarinna och även jag beundrar verkligen ditt mod och din styrka (du borde trycka upp t-shirts till fanclubben och sälja, du borde kunna göra dig en rejäl hacka :-)). Jag önskar att jag kunde göra mer än bara hoppas att du och din kropp finner ork att härda ut. Du går inte och dör nu!! Vi måste ju få veta hur det går ju ;-) Jag lovar att hjälpa till att be för att din kropp håller ut 6 veckor. Men du verkar faktistk verkligen stark, kroppsligt menar jag nu.

Och jag hoppas att dina nacksmärtor snart lindras, att ha riktigt ont det tär på både kropp och själ.
Styrka önskar jag dig!
/Sara

Anonym sa...

Jag har följt din blogg nu ett tag men jag har inte kommenterat ännu, jag vet inte varför. Men nu vill jag bara säga att jag beundrar dig. Vilken stark människa du är!! Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt kommer bli bra för dig. Jag tror att du kan klara det här.
Jag tänker på dig och din familj!

Kramar /E

Anonym sa...

Hej. Vad heter läkaren du träffade i Uppsala?

Anonym sa...

Hej Sabina, jag har följt din blogg ett tag och jag gråter både av glädje och sorg...

glädjen över att du kan vara så glad, fast du säkert känner stor sorg och gråter för att det måste vara otroligt hemskt att leva med ovisheten...

Jag har varit med om saker som gjort att jag och mina barn inte mår bra men det är inte som för dig, det går väl egentligen inte att jämföra, det är egentligen 2 olika sorger men vi behöver inte gå och vara orolig över om vi ska överleva eller inte...

Jag ger en dag till dig av mitt liv och hoppas att fler gör det, då blir det många år till för dig med/Kram

Anonym sa...

Dom är otroligt duktiga på ackis!! Jag är supernöjd med dem!! Dom kan sina saker. Fast jag inte känner dig så tänker jag på dig mycket..
Kram

gissan sa...

Sabina, du är nog det mest otroliga jag har hört talas om. Du ber läkarna, i DIN svåra stund, att ta med en vän på behandlingen! Du tänker på andra även i denna svåraste stund av alla. En situation ingen av oss vill uppleva..och så tänker du på någon annan! Du är en skänk från ovan..inte kan du lämna jordelivet nu. Du har ju massor av människor kvar att ägna din omtanke åt.

Jag tror och hoppas att din kropp har samma kämparglöd som du.
Tummarna hålls för fullt.
Kämpa på nu Sabina, vi tänker på dig här ute i cyberspace.
Kram från Gissan

Anonym sa...

Måtte det finnas någon som kan bära dig genom detta svåra !
Många varma tankar till dig och de dina !

Hanna sa...

Du berör mig, ditt mod din vilja och din styrka.

Om jag bara kunde ta bort det onda och låta dig vila, bara lite så att du får chansen att få känna dig fri, frisk. Om det bara gick att "ta över " om det så bara var för en minut en dag eller en vecka, så skulle jag lätt göra det. Bara så att du slapp lida, slippa smärtan.

Tyvärr kan jag inte bota det onda,men jag ber till högra makter att du en dag ska få forstätta ditt liv utan smärta och utan cancer.

Lycka till fina Sabina du är stark du fixar det här det vet jag.
kramar från Hanna

Anonym sa...

Det är mycket möjligt att du är trött på att höra det men måste ändå säga att jag tycker att du verkar vara en sån stark och modig människa.

Håller alla fingrar och tår så det gör ont, för din skull...


All lycka

Anonym sa...

Nu hoppas vi alla på ett underverk, dom finns faktiskt!

Många lyckatill kramar,styrka
och tankar...

Sanna/Hägersten

Anonym sa...

Jag följer din blogg varje dag och hoppas verkligen att det skall gå bra. Det smärtar att läsa allt du går igenom. En vis man sa "Om du går igenom ett helvete, fortsätt att gå". Stanna inte.Stå på dig du starka kvinna.

Anonym sa...

Hello Sabina, jag talade med Emils pappa häromkvällen, har var här på besök från Frankrike, Han har ju en form av blodcanser, som han kan leva med, men som kräver att han tar cellgifter med jämna mellanrum Han berättad då att han tar någon form av algtabletter som har hjälpt honom jätte mycket,,så mycket att han inte behövt cellgifter på jätte länge. Ska kolla upp vad det var för mirakelmedecin, för jag har såklart glömt av namnet. Tänker jätte mycket på dig, och håller alla tummar jag har för att behanligen ska funkar för dig!!! Massvis med Kramar från mig. //Malin(emils mamma)

Anonym sa...

Hej jag har läst din blogg ett tag. o den har berört mej men jag hoppas verkligen inte att de gör ngt jag nämnt dej i min blogg. I inlägget: "Rovdjur som sliter isär familjer"
Kram
pzykofie.blogg.se

Anonym sa...

jag brukar aldrig bli imponerad av människor, det är ytterst sällan, men du är ett stort undantag, Sabina.
Om vi ska leta någon sorts mening med att vissa drabbas av något så hemskt som du gjort, så är det väl att Du lyckats att ta allt det hemska och förvandla till något gott.
Du har fått måånga läsare, som alla blir tagna, alla nämner samma sak, din otroliga styrka! jag antar att man kämpar för livet om man inget annat val har, det är nog naturligt. Men styrkan ligger inte bara där, utan att du hela tiden hittar glädjekorn, hade du stått i en höstack o letat efter en knappnål lovar jag att du hade funnit den.
att du påverkar så många människor, bara genom att skriva på din blogg, då får oss att omvärdera våra liv, vårt gnällande och får oss att uppskatta livet även gråa trista dagar.
Jag skrev om dej på min blogg, och skrev att de borde läsa och begrunda, du är ingen "guru" men du sänder klart och tydligt ett budskap större än du nog själv ser.

det blir nog så att du får hänga kvar här på jorden ett bra tag till, för vi behöver verkligen sådana själar som du här!
nu håller vi alla tummar vi har, och hoppas på att den nya behandlingen funkar.
var stolt, du är en väldigt unik människa, och inte många hade klarat det du klarat av hittills!
massa massa kramar

Anonym sa...

Älskar Annas text!! Den ska jag skriva ner och spara!
Hoppas verkligen att du får sova bättre och mer snart.
Tar du ngn form av sömntabletter? Jag minns inte...
Det gör du nog.
Gumman, du är så stark. Jag vet att det är jobbigt just nu, men jag tror att Gud bär dig just nu och kanske kommer att behöva göra det titt som tätt under den här behandlingen. Sedan tror jag att du kommer att kunna gå själv igen.

Ska du prova ut en peruk? Det får du nog betald åt dig, tror jag...

Blir Henry sjuk så får han komma och bo hos mig tills han blir frisk så du inte blir smittad. Jag menar det. Detsamma gäller barnen. Jag tar dom gärna!

Puss och kram kära kära gumman! SOV GOTT!

Anonym sa...

Ps. Till Emils mamma! Algtabletterna låter super, glöm inte kolla upp det är du snäll. Jag är jätteintresserad.

Kram igen!

Anonym sa...

Hej

Jag frågade dig tidigare om en intervju till ett examensarbete om hudcancer som ev. jag och en till ska göra.

Vill du inte ställa upp så förstår jag det, men skriv det så jag får det bekräftat isåfall.

Om du inte vill så får jag leta upp nån annan som vill ställa upp på intervju.

Vi kommer alltså sammanställa lite frågor som jag skickar i ett mail till dig som du sen svarar på och skickar tillbaka..
Det borde inte ta så lång tid.

Massa kramar till dig och hoppas detta forskningsprojekt kan få dig frisk (går det?) eller iallafall så du får leva längre.
Man greppar ju efter allt som finns i ditt läge, det hade nog alla gjort.

maila mig: mammis_3@hotmail.com

Anonym sa...

Jag kan inte ens förklara hur mkt jag hoppas att det ska fungera för dig, att det ska bli bra! Inte så mycket för din skull som för dina barns skull. Dina barn, föräldrar och vänner. Jag kan inte ens tänka mig hur hemskt det skulle vara att förlora min mamma. Missförstå mig inte nu klart att jag hoppas för din skull också! ingen vill ju dö så ung som du är, men att som barn tvingas se sin mamma dö av något så hemskt så tidigt. Jag är glad att du iallafall får en chans till, jag ska hålla tummarna varje dag för att det hjälper dig. jag är så imponerad av dig, att du orkar med alla dagar, att du håller modet uppe och livsglädjen. Din blogg är den enda som någonsin fått mig att gråta, den berör verkligen. Tack