14 februari 2009

ALLA HJÄRTANS DAG

Jag är så glad att vi åkte och jag fick min FRISTAD!
Efter 6 timmars försening kommer vi äntligen iväg. Flickorna var så förväntans fulla och skötte sig så bra på planet. Julia var så trött och somnade utan gnäll i bussen på väg till hotellet som vi anlände till 21.30. Man vet ju aldrig med henne när hon kommer till nya ställen. Vi fick tre markterass lägenheter brevid varandra. Mysiga tvårummare med allt man behöver för en lyckad semester. Restaurangen som serverade frukost-lunch-middags buffe låg ca 7min från rummen och även poolerna.

Vi gick ner till stranden bara en gång för att kika lite, dit var det ca 5km. Johanna sa att det är första gången hon är utomlands utan att bada i havet!


Min lilla prinsessa som njöt av att bada och leka med sin docka. Hon har växt så mycket sen sist vi var i Turkiet ( aug-07) och nu var det så lättare att ha med sig henne. Man kan förklara mera och hon förstår.



Syster fick oxå må bra förrutom lite illamående från lilla bebisen i magen. Vi hade jätte trevligt med mycket snack och skratt. På kvällarna spelade vi kort och både jag och Johanna är ju inte dom bästa förlorarna! Jag har haft ont i nacktumören hela tiden men står ju på morfin så det är ju bara att stå ut. Nätterna var jobbiga för jag tog en imovane och somnade men vaknade efter ca 3timmar och kunde ju då inte somna om. Men jag låg och läste och bara lyssnade på fåglarna. Det var skönt det med. Funderade inte så mycket på vad som kommer hända. Men vi fick chans att prata lite om det och det tycker jag var bra. Henry och Tobias fick oxå chansen att prata ut under en tur i maspalomas öknen.





Henry kastade Julia högt upp i luften och hon älskade det, skrek mera mera......Jag låg under parasolet och bara njöt av att höra flickornas skratt och sög in ögonblicket som ska vara min styrka nu. Vädret var kanon med 22-25grader varmt, lite molnigt men mest sol. På kvällarna sjönk det till 19grader men för min del var det bara skönt då jag svettas av cortisonet. Jag är nu rejält svullen, mycket vätska. Hoppas tabl ska verka snart.




På måndagen tog jag och Henry en tur ut med en catamaran båt på en heldagsutflykt. Det bjöds på lunch och vi tog tillfället i akt och testade jetski. Det var jätte roligt men Henry är lite rädd för att köra fort och jag gillar ju action. Vi fick chansen att prata oxå och det känns bättre och bättre. Jag vet att vi är väldigt olika där och får respektera att han har svårare att prata än jag. Men vi hade en underbar dag och fick rå om oss själva.






Mina ljus i livet. Nu fick vi en hel vecka att bara njuta av varandra. Melinda är otroligt känslig nu och det blir en hel del konflikter som man heslt vill undvika. Men man kan ju inte bara släppa på allt för att man är sjuk. Hon måste ha tydliga regler och gränser. Det är nog mycket som spökar för henne nu och jag försöker verkligen ha tålamod. Men emellanåt gick det riktigt bra. Alla försöker vi ju hjälpa till för att hon ska må så pass bra som möjligt!








Lilla söta Ludvig som oxå har en stark vilja och är envis. Men när Henry fick hjälpa till gick allt lättare. Och jag beundrar Johannas tålamod trots att hon faktiskt inte har nån erfarenhet av barn. Och det går ju inte att undgå hur förtjust Ludvig är i Johanna!








Kärleks paret som måste gosa hela tiden. Jag och Johanna har alltid haft vår egen humor som ingen annan förstår sig på. Vi står varandra väldigt nära och det betydde jätte mycket för mig att hon följde med! Tack älskade syster!








Jag har alltid älskat att åka till varmare bredd grader och denna resa var precis vad jag behövde för att samla kraft och ork för fortsätta kämpa! Tusen tack till alla som stöttat mig och gjorde det möjligt för oss att resa!!












Min älskade mamma som ställer upp och finns här för mig under denna tuffa tid. Tack även till dig!
Melinda och mamma bodde tillsammans och det funkade bra.









Har ju inte riktigt accepterat min svullna kropp och undviker kort men tyckte detta var fint på oss. Jag kan inte förstå att jag kanske inte kommer få hålla om dom snart mera! Jag tror fortfarande på mirakel att jag ska få stanna kvar hos mina prinsessor. Det måste bara vara så! Vi är ju en familj och vi behöver varandra!












Mormor och Julia sjunger sånger. Julia var jätte duktig att hålla sig i skuggan när hon inte badade. Hon kan verkligen njuta!















Julia och Henry har ett stark band mellan sig nu, det har ju blivit så att han har fått ta alla bitar med henne när jag varit sjuk. Och dom gillar varandra. Även fajterna har blivit bättre då Henry lärt sig sitt sätt att hantera det med henne.












Syskon kärlek men Melinda gillar även att retas med henne. Så ibland blir dom riktigt jobbiga när dom ryker ihop. Men Melinda kan oxå vara en kanon stora syster och hjälpa sin lilla syster. Vet att det inte alltid är så lätt att ha en funktionshindrad syster.















58 kommentarer:

Åse R G:sson sa...

HÄRLIGA BILDER!

Ni ser ut att ha det så himla härligt! Hoppas ni får en mysig Valentines day!

Anonym sa...

Välkommen hem vännen! Hoppas ni får en underbar Alla hjärtans dag med mycket kärlek!
kram
Ellinor

Helena sa...

Åh vad mysigt det ser ut!! Hoppas ni får en toppenkväll på en toppenfest!!

Anonym sa...

Hej sabina!

Härliga bilder.
Stor kram till dig
Marie J

Aforia sa...

Sköna bilder, skön semester. Det behöver du.
Kramis Lena

Anonym sa...

Va varmt och skönt ni verkar ha haft de...=)...ha de trevligt på festen!
Kramar
Ingela

Anonym sa...

Ser alldeles underbart ut! Hoppas ni får en riktigt härlig alla hjärtans fest. Skickar tusen rosor med tillhörande kramar!

Donna sa...

Heeeej,vad sköööönt ni verkar ha haft gumman,ha en trevlig alla hjärtans dag,kram/Donna....

Anonym sa...

Oj vilka fina bilder. Tänker på Er hela tiden.
Kram från Danijela
www.danijelamagdalena.blogg.se

Anonym sa...

Hello darling!!Vilka underbara bilder!! Har tänkt på er!! Räknar dagarna tills jag kommer!!
Kramis

Anonym sa...

Vilka bilder, särskilt den fina i skymningen! Hoppas att ni har det härligt, samlar ork o lust och vet att det är så många här hemma i gamla Svedala som tänker på er hela familjen!

*snörvel*

Anonym sa...

Välkommen hem!

Längtar efter att få höra hur underbart ni haft det!

Anonym sa...

ååhhh vicka bilder! Den resan var Du verkligen värd!

Anonym sa...

Åh vad mysigt ni ser ut att ha. Alla hjärtans kramar till er.

Anonym sa...

Hej, härliga bilder ni ser ut att haft det helt underbart, har varit inne varje dag o kollat om du skivit, har saknat dina ord..

Önskar er en underbar alla hjärtans dag med din familj och de ni ska till fest till..

Kram Jenny

Anonym sa...

Vilka härliga bilder... underbara minnen!!!

Hoppas ni få en bra kväll

KRAMAR Johanna

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut! Njut! Kram

jess sa...

Underbart! Vilken härlig resa i bilder!!! Ha en fin kväll!!

Anonym sa...

Ramlade in på din blogg för några dagar sedan och fastnade. Kollade in nu och ser att tobbe är med på bild! VAA? Fan va galet! Hälsa honom så jättemycket från Tessan i Rimbo:)

Pebbles95 sa...

STORT hjärta t dig idag!

Anonym sa...

Vackra bilder, hoppas ni haft det underbart!!

Önskar er en underbar alla <3 dag

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Ser ut som ni har en underbar semester. :-)))

KRAM

Sabina sa...

ÅÅåå sådant mys, det ser fantastiskt ut, skönt att ni är hemma igen, har ju saknat dig här på bloggen.
Kramar på alla hjärtans dag ska ni ha.<3

Anonym sa...

All kärlek till Er!
sara

Malin sa...

Hej Sabina! Hittade din blogg via Vimmelmammans blogg och jag blev hel fast! Håller alla tummar för dig på Måndag! Ha en jättebra alla hjärtans dag idag! Många kramar önskar Malin en 35-årig 4 barns mamma från Katrineholm

Gbgmamman sa...

Underbart! Hoppas att ni njutat av avrandras sällskap allihopa och verkligen får laddat batterierna för att orka fortsätta kampen. Happy valentinesday! Kramizar!

Anonym sa...

så underbara bilder ååå va glad jag är för dej å din familjs skull att ni är där å bara kan njuta av varann,
kram

Anonym sa...

Ser ut som om ni haft de underbart på resan, de va ni verkligen värda! Hoppas att dagen idag varot bra =)
många kramar

Anonym sa...

Kikade in här för att jag ville säga Glad alla hjärtans dag till dig och din familj.

Anonym sa...

Underbart att se dessa bilder.

Du är åter nominerad till Enbart månadens blogg för februari. Det är enbart bloggar som på ett eller annat sätt vill få oss läsare att tänka till och reflektera.

Jag hoppas att du kommer att vilja lägga en länk till min blogg så som jag nu har gjort till dig. Uppmana gärna dina läsare att rösta på dig. Det kan såväl dina läsare som du göra en gång per dag. Det gör man i rutan till vänster på min första sida. http://enbart.blogg.se

Varje månad delas ett pris ut till vinnande blogg. Dessutom går vinnaren vidare till årsfinal för 2009. Vinnaren där bjuder jag gärna på en middag på en bättre restaurang i Stockholm. Alternativt skänker jag 1000 kr till valfri hjälporganisation i vinnarens namn.

Tack för en bra blogg.
Lycka till!

Peter PC Carlsson

p.s. direktlänk till alla nominerade http://enbart.blogg.se/2009/february/090214-enbart-blogg-februari.html

Anonym sa...

Var stark! Jag önskar dig allt gott! Jag har endast läst din blogg i någon minut, men jag lär nog alltid minnas dig och din historia. Lycka till, var modig som jag redan vet att du är och så du vet - alla kommer att minnas dig! / Sanna

Anonym sa...

Har saknat dina ord ...
Varit inne flera gånger för att se om du skrivit något.
Hur mår du så här efter hemkomsten??
Hoppas allt är så bra det kan vara .
KRAM KRAM KRAM KRAM...

Anonym sa...

Åhhhhhh så härliga bilder. Ni ser ut att ha haft det väldigt skönt.

m i l l a h . s e sa...

Åååå vilka härliga bilder!!!
Ser jättemysigt ut =)
Kram!

Sus sa...

Åh så mysigt du verkar ha med dina kära! En perfekt alla hjärtans dag!

Puss och kram
från Sus

Anonym sa...

Åh,vilka helt underbara semester bilder!
Det ser ut som ni har det fantastiskt.
Kram kram

Anonym sa...

Hej, kul att det blev lyckat!! ser jättemysigt ut!

Kram

Herr o fru Lundin sa...

Tack för alla bilder och dina ord om er semester!

Kram på dig!!!

Anonym sa...

Välkomna hem! Vilka härliga bilder, det syns verkligen att ni haft det mysigt och fint tillsammans... Jag önskar dej all lycka till i morgon, Sabina och tänker på dej, varma tankar, som vanligt hela tiden... Kampen fortsätter och visst finns mirakel - självklart tror vi på dem - allt annat är otänkbart. Stora kramar
Kerstin

Anonym sa...

Tittar in här för första gången. Har verkligen fått mig ytterligare en tankeställare om att ta vara på livet.

Vilken härlig resa ni haft! Och vilken fin familj du har.

Jag skickar dig mina varmaste styrkekramar genom cyberrymden och håller givetvis tummarna för att du ska få bra hjälp nu hemma.

Anonym sa...

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag, hittade hit via vimmelmammans blogg. Jag är själv anhörig till cancersjuk (min mamma har njurcancer) och för mig blir det ett bra sätt att förhålla sig till sjukdomen när jag läser era bloggar!

Jag kollade på bilderna och tyckte jag kände igen mig?! Åkte ni möjligen med fritidsresor till Dunas Maspalomas? (Där var vi faktiskt ett halvår efter min mammas sjukdomsbesked!)

Sköt om er och ta hand om varandra!

Anonym sa...

Hej Sabina

Jag är glad att du fick din fristad med familjen! Härliga bilder.

Stor Kram!

Anonym sa...

Välkommen hem. Vilken härlig vecka ni haft!
Hoppas du kan ta nya tag med förnyade krafter nu i veckan som kommer. Jag önskar dig all lycka till i världen med de fortsatta behandlingarna. Klart du måste få finnas kvar hos dina nära och kära länge länge! Stor kram till dig från Camilla i Motala

Anonym sa...

Hej och välkomna hem..
..ser på bilderna att ni har haft det bra.
Ger dig fortfarande mina styrkekramar till den kamp som komma skall..vi är många som tänker på dig/Er
Hoppas att ni hade en bra alla hjärtansdag oxå.

Många styrkekramar ifrån den inte helt okände bloggläsaren Carina

Anonym sa...

Vilka underbara bilder.

Anonym sa...

Ser ut som ni haft det underbart och njutit av varandra.
Tänker mycket på dig och de dina. Kämpa vidare! Kramar Petra

Unknown sa...

Välkomna hem! Vilka fina bilder och fin text till. Ni verkar ha fått rå om varandra och det är ju super. God mat, bra sällskap räcker långt.

Stora kramen

Anonym sa...

Hej söta du..

Vilka fina bilder på er allihopa från er semester.. Vilket härligt hotell & poolområde.. Förstår att du njöt av att få komma iväg från allt & samla krafter..

Jag tror också på mirakel vännen.. Du är verkligen en kämpe..

Hoppas att veckans behandlingar kommer att gå bra.. Jag finns här vännen om du vill ha lite sällskap till sjukhuset, en fika eller precis vad som helst...

Ja...borta bra men hemma bäst, stämmer så bra.. Jag är glad att du/ni är hemma igen =)

Kramar ullis

Anonym sa...

välkommen hem. det låter som ni har haft en fantastisk resa. jag önskar dig all glädje o lycka. kram

Anonym sa...

Å vilket härligt reserepotage.Är så glad för att ni haft det så bra och att ni kunde komma iväg.Sabina,du är min hjälte.Verkligen.
Kramen
Mette

Anonym sa...

Det ser härligt ut på alla bilder och skönt att ni kunde komma iväg och får lite familjetid.

Anonym sa...

VÄLKOMMEN HEM!!! Vilken härlig resa ni haft, och vilka härliga bilder!! Önskar dig lycka till i morgon, hoppas du får sova bra inatt, så du är laddad! Kramiz M

En häxa på Vift sa...

Jättefina bilder! Och vad härligt att se att ni hade en fin vecka, flickorna ser verkligen riktigt riktigt gladau.Välbehövligt.
Kramiz

Donna sa...

Heeeej gumman,saknat dig :)...Man e så van nu att gå in kolla din blogg flera gånger om dan...Vilka fina bilder!!! Hör av dig,puss/Donna

Anonym sa...

Välkommen hem Sabina! Har tänk på dig och dina minneslådor till barnen. Jag håller på med min till Lennox. Blogg blir till en bok så han kan ta del av mitt liv. Cd skiva där han kommer att höra min röst. Viktigt då rösten väcker många minnen. Förslk spela in en sådan där du sjunger eller bara berättar hur mycket de betyder för dig. Foto album med massa bilder på mig och Lennox och ett lpngt brev som han får öppna först när han fyller 15 där jag skrivit ner mina önskningar för honom, hur han var som liten, hyr mamma, pappa träffades, vad han gillade när han var liten osv. Kämpa på nu.Det är bara lite tips från mig
Kram Lotta/vimmelmamman

Anonym sa...

Vilken toppensemester!

Hoppas allt går bra i dag!

Anonym sa...

Vilka härliga semester bilder :)

MelinaDenFina sa...

Fina bilder. Ni är så fina ihop. Jätte söta flickor har du. Verkligen en fin familj med mycket kärlek till varandra ser man på bilderna.
Jag tror också på mirakel.
Lycka till !!

Kram !