7 februari 2009

LORDAG

Antligen framme efter ytterliggare 1,5 timmes forsening. Flygresan gick bra, Julia var sa snall och forvantasfull infor poolen. Melinda och mormor satt bakom oss och gjorde hennes laxor sa hon skulle vara klar med dom. Bussresan gick oxa smidigt och vi var framme pa hotellet vid 22. Vi fick bo brevid varandra med stora uteplatser, har kommer vi trivas!
Vi slockande vid 00 ( med imovane ) och jag vaknade inte forrens 03. Sen lyckades jag somna om till 06.30 rekord! Fick lite egen tid innan Julia vaknade 08. Och jag borjade lasa boken som Agneta Sjodin skrivit. Da laser jag om en man som hade malignt melanom och fatt hogst ett ar kvar och som da ingick i en testgrypp med just immunpreparat och han genom ett mirakel lever idag 10ar senare. Snacka om att jag fick rusningar, kan detta vara ett tecken pa mitt mirakel som Uppsala lakaren ska ge mig? Jag tanker tro pa det starkt. Visade aven mamma, Henry och syster, dom kande likadant. Tack for boken som gav mig hoppet tillbaka.
Vi gick ner till frukostbuffen och fyllde vara tomma magar. Vadret ar ju ratt molnigt ca 22 grader. Perfekt for mig men vet att syster skulle onska sol! Vi far hoppas den kikar fram imorn. Jag tar alla mina mediciner som jag ska och magen gav med sig idag, harligt. Morfin och emla hjalper draken att halla sig i skinnet. Idag har vi bara slappat vid poolen och jag under ett skont parasol. Flickorna och Ludvig badar och njuter av allt som erbjuds. All inclusive innebar ju oxa att man alltid nar suget satter in kan ga och nalla nagot gott. Jag och Henry har bestamt oss for att gora en egen utflykt bara vi tva, funderade pa catamaren bat heldag med mat och en hel dag pa havet, fanns tom pool ombord. Mandag blir det i sa fall. Nu vantar middag och sen ville Melinda gora smaflator. Hon ar forresten pa super kids nu och hoppas hon traffar nan van att ha har nere.
Jag har funderat lite grann och hoppas jag kommer fa kanna mig sa har pigg lange till for det kanns sa svart att forsta att jag ska bli samre? Men nu ska jag inte tanka pa det utan njuta till fullo har och det vet jag att vi kommer gora! For just nu mar jag sa BRA!
Fa se hur ofta jag bloggar men nu vet ni att jag och min familj har det toppen har!

111 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk människa du är! Som delar med dig av ditt liv! Har länkat till dig i min blogg, vill att fler ska få läsa din fantastiska blogg. Du är en stark människa! KRAM

Anonym sa...

Så härligt!! hoppas hela resan blir så här underbar!! Njuuut!!! Skriv när du har orken och tiden.. låt bloggen komma i andra hand. Sätt dig själv först nu.

Kramar P

Anonym sa...

Vad härligt det låter :-) Glad för din skull att ni kom iväg och att du har det bra.
Kram Anette

Anonym sa...

Skönt att komma iväg från Sverige lite=) Är ni i thailand eller det är en gammal bild? Såg underbart ut iaf.

Läste din historia. Tänker på dig....

Anonym sa...

Vad härligt att läsa att ni har det bra :)

Kram Fia

Anonym sa...

Gulliga Sabina. Det var just den känslan jag ville ge dig när jag skickade boken. Knutssons berättelse visar att det finns hopp för ALLA!!!!
Kramar Karin i Malmö

Anonym sa...

Åh, så skönt att du har det bra! Njut! Tänk inte på morgondagen nu, unna dig allt. Och jag håller med ovanstående inlägg, tänk på bloggen i andra hand vännen. Du är viktigast nu.
kramar till er alla
Ellinor

Anonym sa...

Gulliga människa.
Du har lärt oss alla något om kärlek.
Vi ska förvalta kunskapen.

Må du få en underbar vecka och sedan 10 år hemma!
anna,änka

Anonym sa...

Är ny här på din blogg! Vet knappt vad man ska säga efter att ha gråtit sig igenom ett par sidor bak, finns nog inget man kan säga som skulle hjälpa men hoppas verkligen på det bästa med projektet du ska få delta i... Hoppas ni får det riktigt skönt på er semester! :)

Anonym sa...

Det här får du säkert läsa så ofta att du kanske t.o.m. har tröttnat på att höra det, men jag kan inte låta bli att skriva det iallafall. Tycker du verkar vara så otroligt stark. Tufft att du inte låter din sjukdom hindra dig från att njuta av livet tillsammans med din familj. (Det är den bilden jag har fått iallafall) Helt rätt, det är så det ska vara.

Hoppas så innerligt på ett mirakel för din skull.

Kram

Kontakt sa...

Har nyligen fått länken till din blogg men nu läst igenom hela..
Känner med dig och dina nära!!
Hoppas ni får en toppenresa tillsammans.
Kramar!!

gissan sa...

Härligt Sabina!
Vad glad jag blev att se att du skrivit ett inlägg från södern! Tänkte nu får man vänta länge på ett inlägg från dig. Men icke... :)) Skönt o höra att resan gick bra. Nu ska ni ha det gott och se till att umgås med dina nära o kära. Ser fram emot nästa inlägg, även om det blir när du kommer hem igen. Ha det gott nu o krama varandra. Jag tänker på dig.
Kram Gissan

Anonym sa...

Du har helt rätt, du ska absolut inte tänka på något annat än att du just nu mår BRA!
Njut av din familj och värmen!
Kram på dig!
Ingela

Andrummen sa...

Hej lilla Ängel Sabina, vi tänker på dig jag o mina systrar, jag ber för dig du är en sol gumman...bless you//kramar m värme o kärlek

Anonym sa...

Ibland saknar man ord, det gör så ont i mig att ens försöka föreställa mig att inte få uppleva resten av sonens uppväxt. Du är en härlig förebild för många. Kämpa på och ha det underbart i värmen!

Anonym sa...

Din blogg har gått rakt in i hjärtat. Jag hoppas att semestern gör gott och att ni får tid för massor av kärlek.

Anonym sa...

Du är helt otrolig..som till o med nu låter oss läsare få veta hur det är...jag är djupt imponerad ska du veta!! Måtte du nu få en fin semester..jag tror du kommer få prova ngt nytt o bra då du kommer hem!! Tänk bara på att få ha det gott nu, det är du värd..Stor kram Maggan

Unknown sa...

Lilla Sabinagumman ska ha det bra
på sin resa och uppleva många
bra saker !! // Eva

Anonym sa...

Sabina,blir så glad att kunna läsa att ni har det bra där i varma landet!Tack för att du är så gullig och meddelar oss alla detta för vi är ju många som läser och vill veta hur allt är...MEN... Strunta nu i bloggen, vi väntar så gärna att få en resumé när ni kommer hem igen... Bara njut och ha det bra, känn inget tvång att skriva - vi får faktiskt vänta. Nu behöver du SEMESTER!! Vi fortsätter att tänka på dej och längtar efter dej när du är hemma igen! Stora kramar och hälsa även en kram till mamsen från mej! Ha det bara underbart och bäst!
/Kerstin J

Anonym sa...

Turen står på vinnarens sida!!!! Du är en vinnare du är en av dom som kommer klara dig igenom detta!!!! Snart är det du och jag igen mot världen Sabina!!!!!!!!!!!!

Puss love yaaaa right back at ya!

Anonym sa...

Å, vad trevligt att läsa en sådan härlig uppdatering!! Från och med nu är det bara uppför.
Hälsa familjen och många kramar från Isabelle och mor Margareta i Sollentuna.

Kockis. sa...

Åh vad härligt! Tack för uppdateringen. Ha det alldeles underbart nu. När ni kommer hem kan du fundera på hur kampen ska gå vidare. Njuuuut.
Kramar kockis

m i l l a h . s e sa...

Å vad härligt ni har det!
Njuuuut så mycket ni bara kan!
KRam från en snöigt Dalarna =)

Anonym sa...

Så skönt att höra att du har det bra och att ni njuter där nere! Har tänkt på dig. Länkar till din blogg från min. Hoppas det är ok.
Kramar!

Åse R G:sson sa...

Vad härligt att läsa din blogg idag! Det verkar som om du kunnat fokusera mer på resan och omgivningen än din sjukdom!!!!

Det måste ju betyda att DU mår bättre!

Anonym sa...

Hej!
Kikade in hos dej och ville bara tala om att jag tycker att du är en otroligt stark människa!!!

Jag har själv en son, på snart tolv år, som är född med en odiagnostiserad hjärnskada och vi tillhörde under flera år en föräldraförening som heter Anonymous (du har säkert hört talas om Bengt Hagberg och Tomas Sjödin) och det var där jag som jag hörde talas om PWS.
Titta gärna in hos mej om du har tid och lust..
Mvh Anna

Anonym sa...

Vad skönt att du har det så bra! Ser fram emot ett inlägg om allt roligt ni haft sedan när du kommer hem. Hoppas nu du får må riktigt bra hela resan! Kram Jessica

Anonym sa...

Härligt härligt underbart, bara njut så mycket du kan , ha en skön vecka
kram Helen i skåne

Anonym sa...

Hej. Vi vinkar tillbaka fran var o. Vad skont att veta att ni har kommit fram och att ni har det bra. Blev lite orolig nar jag inte fick svar pa mitt sms. Vi har inte lang tid kvar har innan vi aker hem igen, men vi har haft det underbart. Sa jag onskar er detsamma. Manga kramar Dossyster med ressallskap.

Anonym sa...

Ha en helt underbar semester nu!!! Njut till fullo!!

Donna sa...

Åhhh,vad skönt att höra att resan gick bra och att ni mår bra...ta och njut nu allesammans,kram/Donna

Annah sa...

en underbar resa önskar jag dig underbara sabina o en härlig semester m din familj. kram från anna

Anonym sa...

Hej! Har läst din blogg ett tag men inte kommenterat. Det kan vara svårt att göra det ibland, vet vad man ska skriva och så.
Men, du verkar vara en oerhört stark kvinna som gör det bästa du bara kan. Cancer är en fruktansvärd sjukdom. Hoppas du har det bra på din semester.

Undrar en annan sak. Läste angående någon som hade skrivit någon dum kommentar, fattar inte vitsen med det, tycker man inte om det man läser behöver man ju inte läsa. Men angående IP-adress. Är inte det rätt svårt att få tag i den och ser man inte egentligen bara vart personen bor ?
Bara undrar för jag har själv vart med om det en gång och jag frågade typ ett datasnille, och han sa att det var skitsvårt.

Anonym sa...

Ha en underbar semester nu. Och ägna er åt varandra och allt som är värt att fylla dagarna med. Och mirakel tror jag stenhårt på. Så fortsätt att hålla hoppet vid liv.
Tänker på dig
kram

Anonym sa...

Jag hoppas på den läkning för dig som det han i Agneta Sjödins bok fick vara med om. Härligt att ni har det bra och äter gott!!Kram från medmänniskan

Anonym sa...

Alltså vilken grym människa du är! Och vad skönt att komma iväg, bara få ett break från vardagen. Du är en förebild för alla, verkligen. Alla borde ha samma energi och livsglädje!

Anonym sa...

Det varmer mitt hjarta att du/ni har det sa skont!Du ar en passionerad manniska,som kan ta vara pa alla stunder och se det basta i allt,vi andra kan bara forsoka att ta till lars av din visdom : )Tack Sabina!

Anonym sa...

Visst är det så! Jag har sagt det flera gånger och jag säger det igen! Under och mirakel sker varje dag, och ajg tycker och tror att du är som gjort för att få uppleva det. Jag ska med glädje däga: - Vad var det jag sa!? Till dig! Ha det gott, och njut av varandra! Kramiz m

Anonym sa...

ja, låt bloggen komma i andra hand nu. njut njut och åter njut av allt som finns där du är. trevlig semester nu önskar karin.

Rubin sa...

Resor, sol och bad! Finns inget härligare. Njuuuuut allt vad du kan! Var hos mamma idag och hittade gamla kort från klassresan i mellanstadiet! SÅÅÅ roligt! Roliga kläder, frisyrer och vi trodde alla att vi var supercoola. Du har den obligatoriska 80-talsluggen! Snyggt!

Anonym sa...

vad skönt att ni har det bra,
strunta i oss hemma som lusläser din blogg nu, vi får klara oss, huvudsaken är att du NJUTER har det gott och alla har det mysigt!
det låter ju fantastiskt det där med boken, och ja,
det känns som att det finns mer än bara död o cancer, det finns fall med hopp, oväntade vändningar och glädje
vi tror på immunförsvarets kraft och hoppet är verkligen det allra sista som försvinner!!
kram på dej, häls anna

lotta sa...

nu ska jag vara lite ljup, vilket är fint att vara.
tänker på dig ibland och andra människor som har det svårt. och det är allt för många! ja vet inte, jag vill så gärna att du ska bli frisk och ibland känns det så, att du kommer bli det!
vet inte varför?
iaf. jag pratar med unga släktingar till mig med drogproblem o blir så ledsen. varför förstöra sitt liv i förtid. min bror dog ganska nyligen av alkohol o droger, 39år.

även om man haft det svårt! finns så mkt annat att göra ist, endå, ...,för att!!
hjäpa folk i nöd, i andra länder. alla olyckliga borde försöka något sådant innan dom förstör sina liv.

vet inte vad jag vill ha sagt med detta egentligen eller om det kan hjälpa dig. men många läser bloggen och det är ju något.( nu skrev jag om folk som förstör sitt liv med "vilje" o det gör inte du. en annan sak, men endock olyckligt)
kram på dig

Anonym sa...

Åh vad fint att ni har det bra där. Jag önskar Er en riktig bra semester utan ont och andra problem som cancer gör.
Tänker på Er och skickar stor kram.
Danijela
www.danijelamagdalena.blogg.se

Anonym sa...

Otroligt skönt att höra att ni kommit fram ordentligt och har fått börja njuta av er härliga vecka.
Måste ge en eloge till Karin i Malmö som fann boken som visar att det finns fortfarande hopp...och hoppet är det sista som vi ger upp :)
Njut nu vidare gumman...jag slänger in ett öga här emellanåt :)

Många styrkekramar ifrån den nu inte helt okände bloggläsaren Carina i Akalla

Anonym sa...

Va gött att höra, njut av allt det härliga, unna dig att göra det du känner för just för dagen-att nalla godsaker som bjuds då andan faller på låter ju toppen!:) Ang. miraklet i boken du läser, har jag hört talas om ngt liknande, Tror han heter Lasse Knutsson (gamla ägaren till Gul & Blå)som fick ngn sorts cancer, gick igenom immun stärkande behandling, vad jag kommer ihåg från det jag läste-även mkt mental behandling, tror han driver nåt sorts center numer och mår prima. Ska söka om jag kan finna mer info.
Ha d bäst!!Kram & styrka

Pebbles95 sa...

Härligt att det verkar vara toppen där ni är! NJUT av att vara där tillsammans! Kram Annette

Anonym sa...

Åh vad skönt å höra att allt gått bra!!! Njut ordentligt nu och tänk inte på bloggen!!! Nu ska ni ha de skönt å bara vara!!!!!
Många kramar och tankar till er =)

En häxa på Vift sa...

Du, ha inte dåligt samvete om du inte hinner blogga. Den här resan är ju för DIG och din familj. Njut, ha kul, ät god mat, kramas med barnen och låt verkligheten vänta lite.

Kramar

Anonym sa...

Jag vet inte hur jag ska säga det, men jag vill att du ska veta...

min mamma dog i cancer när jag var tolv. Hon hade alltid haft en leversjukdom som spökade för oss, men som senare utvecklades till cancer. Trots levertransplantation så var det för sent, cancern hade spridit sig...

och folk tänker att det måste vara så fruktansvärt hemskt och det var det. Jag saknar och tänker på hennes varenda dag. Önskar hon var här och hoppas att hon är stolt över mig trots brister som jag har. Önskar jag fick träffa henne igen, hoppas att jag får.

MEN, när mamma tog sitt sista andetag kände jag en viss lättnad. Det känns fruktansvärt att känna så och jag har svårt för att berätta det för folk, det känns så hemskt. Men hon plågas inte längre, hon såg så otroligt fridfull ut, hon har det bra nu.

Och jag är så otroligt tacksam för att jag fick den tiden jag fick med henne. Hellre en kortare tid med en underbar mamma, än en längre tid med någon som inte alls är lika fantastisk. Och så kommer dina barn också känna, det kommer vara mycket sorg och saknad, men efter ett tag kommer de uppskatta den underbara tid med dig. Tänka tillbaka på alla fantastiska minnen med ett leende på läpparna.

Jag håller alla tummar för att du ska stanna kvar så länge som bara möjligt, helst 70 år till. Men den dagen då din kropp inte orkar mer, den dagen kommer för oss alla, så vill jag att du ska veta att dina barn kommer bli okej. Dom kommer klara sig, dom kommer vara starka. Och dom kommer tänka på dig och minnas den underbara människa du är.

Fortsätt kämpa, himlen får faktiskt vänta. Tusentals med kramar!

Anonym sa...

Hoppas ni får många fina dagar på er semester, det är ni om några mer än guld värda. Önskar av hela mitt hjärta att miraklet finns hos dig, du är helt enastående, och vilken familj du har runt om kring dig, härligt.

Kram Jenny

Herr o fru Lundin sa...

Tack för att du skriver även under din semester! Går och tänker på hur du har det. Ta med många fina stunder att suga på sen hemma i plaskgrå sweden.

Stor kram!

Anonym sa...

Kära Sabina,
Vilken helt ofattbart fantastisk person du är! Jag kommer att ha dig med mig varenda gång som livet känns svårt.
Kramar och den största önskan om en härlig vecka för dig oc de dina!
M

Tant Janet sa...

Vad glad jag blir när jag läser att du mår bra och har fått hopp. Hoppet är det sista som överger en sägs det ju. Min mormor fick i höstas 3 veckor att leva när hon fick levercancer beskedet och att med lite tur kunde de hålla hennes 3 tumörer i schack. Idag är hon nygift med min morfar och tumörerna nästan borta... det finns under! Jag hoppas du är ett av dom! Njut nu av er semester och av varandra. Kram Jeanette Hamner

Skolgatan sa...

Jag hittade din fina blogg nu men hinner inte läsa,känns som jag vill sitta i fred och inte 2 barn runt benen som kräver uppmärksamhet. Såg att din dotter har autism,det har våra barns kusin och vår dotter har downs syndrom.
Låter som ni har det skönt nu.

Jag lägger dig i mina favoriter så jag kommer snart tillbaks:-)

KRAM

Anonym sa...

Åhh vad härlig att du mår bra, hoppas du får fortsätta göra det hela semestern.
Här hemma bara vräker snön ner ute, ska ut med vovven nu i ovädret.
Ha det så bra
Kram Anki i Söderhamn

Anonym sa...

Gud var härligt, Ha en underbar semester :) Ta hand om er. Tänker på er,:)
Kram

Anonym sa...

Tack underbara tös för att du delar med dig av ditt liv.Jag är en 39årig tjej med 4 barn som fick colon cancer när jag var 29år.Jag förstår så väl dina tankar vad det gäller fam och ångesten när det gäller barnen.Jag är nu "friskförklarad" sen några år till baka.Men oron finns där ibland för att det ska komma tillbaks.Hoppas verkligen att du får ha många år kvar.att du hittar nån behandling som gör att du får uppleva din familj MÅNGA år till.
Go Girl!!!
Kramar Ulrika

Anonym sa...

ÅÅååååååhhhhh vad skönt ni har det=)
Hoppas ni får en underbar resa tillsammans och att du Sabina mår så underbart bra hela tiden.
Ta hand om dig!

Kram Maria

Anonym sa...

Säger bara nNJUT NJUT och åter NJUT.

Klart vi här hemma är nyfikna på hur du har det men det är din resa med dina nära och kära och då skall du göra vad du VILL.

Anonym sa...

Men ååå vad glad jag är för dej å din familj och jag hoppas nu den där mirakelkuren kan hjälpa dej,
njut nu å ha det underbart här i Karlstad har det snöat så vi har fått över en dm snö,
men jag skulle hellre va där det är 22grader,
en snöKram

Anonym sa...

Blir så glad när jag läser att du har det bra med din familj i värmen. God ide med en alldeles egen utflykt tillsammans med din Henry.Tänk vilken bra bok du fått..som handlar lite om det du nu går igenom...så länge det finns hopp finns det liv!! Kramar till en tjej som har det såå svårt men som ändå lyckas hålla modet uppe o tar vara på dagen! Kom ihåg att vi är mååånga som tänker på dig. /Camilla

Anonym sa...

Underbart Sabina.Mera sådana dagar.
Visst finns det mirakel och ett mirakel önskar jag dig av hela mitt hjärta.
Kram Mette

Unknown sa...

Härligt att allt har gått bra. Att flyga med barn brukar inte alltid gå som man vill. Längtar tills ni kommer hem så att vi får se bilder från semestern. Hotellet låter fantastiskt.

Har inte läst Agnetas bok men ska nog göra det. Har hört fler som läst den och gillat den.

Ha en fortsatt trevlig resa och sköt om er.

Kramisar från grannen

Helena sa...

Hej du min hjälte..
är en sån som bara läser och inte skriver så mycket, men kan inte låta bli att säga att du får en verkligen att tänka på vad man har, (3 underbara pojkar å en man) och vilken lycka det är att bara få finnas. Min man blev ´sjuk i cancer när våra två äldsta pojkar (nu 7 och 9 )var 2 och 4 år det var/är en tuff tid, han är fortfarnade inte friskförklarad men så frisk man kan vara... som grädde på moset fick vi en till underbar liten kille fast vi inte skulle kunna få flera barn så jag är verkligen lyckligt lottad, tänk om man visste hur lång tid man hade här på jorden...skulle man ha gjort annorlunda då? ville bara säg om det varit möjligt hade jag gärna delat med mig ett par år av mitt liv för att ge en underbar människa som du. Njut nu och lev livet med din familj och dina fína flickor, tänker på dig ofta skall du veta kram kram och KÄMPA PÅ

Anonym sa...

hej! låter som ni har det toppen o din inställning är fantastisk. boken är ett tecken på att det ska ordna sig för dig. kram a

Anonym sa...

Skönt att läsa att ni är iväg och har det bra i värmen! Försök nu koppla av så gott det går och njut!! Du förtjänar att komma bort och bara ha det underbart bra!

Kram jessica

Anonym sa...

Låter super härligt, ha det såååå skönt.
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Jag hoppas att du får en underbar semester nu, och riktigt KAN njuta av den, Du är en så himla mysig person och är inte förvånad över att du har så många kommentarer sötis!
Ta hand om dig, vägra ge upp
Puss & Kram

Anonym sa...

Hej!
Låter som ni har det härligt. Vad glad jag blir. Hoppas du får må bra. Jag hoppas att det sker ett mirakel, så som i boken!
Kramar

Marie sa...

Efter att läst vad du har skrivit under lång tid, måste jag bara få sända en stor kram till dig. Och mirakel sker! Kram

Sus sa...

Hej <3 Sabina <3!

Åh njut nu av den härliga semestern, det är du VERKLIGEN värd!

Kram Sus <3

Anonym sa...

Det låter som om ni har det underbart! Njut av tiden ni är på semester! Kram

Sus sa...

Jag hoppas och tror på mirakel!

Gbgmamman sa...

Underbart! Njut nu och bara umgås och frossa i varandra! Kramizar!

Anonym sa...

Låter som ni har en härlig semester.Det är ni värda
Kramar!!

Anonym sa...

första gången jag läser din blogg och jag fastnade direkt. det är så otroligt starkt det du gör. och jag hoppas verkligen att du får ditt mirakel! ta hand om dig, jag håller tummarna /signe

Anonym sa...

Vad härligt att läsa att du har det så bra och att resan gått lätt. Känns också skönt att höra att du har fått hoppet tillbaka, det stärker dig!
Hoppas att du får må bra så länge till, gärna bli helt frisk!Jag hoppas med dig!
Kram till dig under parasollet från ett blåsigt snöigt stockholm på jobbet. /Borthy

Anonym sa...

Hej Sabina,
Vad härligt det låter och vi är fler som tror på mirakel.

Varma kramar

Anonym sa...

Hej!
Har nu läst din blogg. Och jag vill bara skicka styrkekramar till dig och din familj! Du är så stark. Att våga ta tag i sin egen begravning och allt. Du gör verkligen allt för din familj, det märks. Min pappa gick igenom samma som dig. Han hade som du ett underbart liv innan han gick bort. Livet här på jorden tror jag personligen bara är början till livet som kommer efter. Och då väntar du där på dina barn och din kärlek. Ha en underbar resa.. Många kramar!

Anonym sa...

Ha en underbaaaar semester!!
Ta hand om er ... njuuuuuuuuuuuuut
KRAAAAAM

Filippa sa...

Hej Sabina, en ny läsare som sträckläst hela din blogg på jobbet...Usch på mig! Jag hoppas semestern är toppen och att ni har en mysig tid tillsammans! Jag har också malignt melanom men den hittades tidigt så just nu har jag inga besvär. Trots det har ju tankar flugit runt i huvudet och jag är glad att jag hittade hit och fick perspektiv.

Ha en skön semester och yes, you can do it ! Kramar / Filippa

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra och njuuuuter!! Faktiskt har vi sol här nu, det FINNS en sol tydligen *s*. Fast jag antar att det är några -3,5 grader där ni är :)

Anonym sa...

Hmm, antar att det INTE är minusgrader skarejustååå :)

Anonym sa...

Skickar dig tusen och åter tusen kramar, du starka människa.

Synnøve. sa...

Hej Sabina.
Jag har läst och läst.
Det du skriver berör mitt innersta.
Tårarna trillar och det blir grumligt framför skärmen....
Jag önskar att den här resan du gör nu ska stärka dig och ge dig styrka så du kommer igenom behandlingen som väntar.
Njut nu av sol och värme med familjen.
Tänker på dig.
Kramen Synne.

Anonym sa...

Hoppas NY är fantastiskt! Jag tycker att det är beundransvärt, själastärkande att du trots din svåra situation tar möjligheten att göra det bästa av varje dag med din familj. Det ger mig förtröstan för framtiden oavsett var den har att ge.

Stora Kramar till er alla!

LantlivsAnette sa...

Halloj där borta !
Det är första ggr jag är inne på din blogg, jag har suttit nu ett tag o kollat o läst..jisses..
Jag önskar inget hellre än att du ska bli frisk...jag ska sända mina tankar till dig och din familj !
Här sitter man och gnäller för några överflöds kilon på kroppen...men vad tusan är det, jag är ju frisk..eller hur ?
Du kämpar och jaaa, jag vet inte vad jag ska säga...livet är orättvist..
Ha det nu så bra på er resa...
Kraam från Anette i Norrland

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hittade precis hit och blir så imponerad över hur du orkar skriva om det hemksa som hänt dig! Hoppas du får en riktigt skön semester med nära och kära och att du får vara pigg under er tid tillsammans! Stor styrkekram / madde

Tussegumman sa...

Jag har följt din blogg ett tag. Du är en fantastisk människa som visar vad det är det som är viktigt i livet. Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att de fungerar med strålningen när du kommer hem. Att du verkligen har fått ladda energi med dina nära och kära. Min mormor fick cancer i underlivet och var ganska illa däran. Hon blev helad. De bad för henne i kyrkan. Önskar av hela mitt hjärta att ett under händer med dig också. Många kramar till dig från Tussegumman

Anonym sa...

Hej! vill "bara" skicka stora styrke kramar
till en sån underbar människa som du verkar vara!
Ta hand om dig o dina o njut
av dagen!
Följer din resa genom "prinsessans"
Kramar från 13 gradiga kalla Värmland!

Anonym sa...

Hejsan!

Vad skönt att ni kom i väg på den efter längtade resan, njut nu till fullo!

Kram Evalena

Anonym sa...

Hej Sabina

Va härligt att höra att ni har det bra på semestern. Jag tror fortfarande stenhårt på ett mirakel. Underbart att höra om boken du läst som inspirerade dig.

Tänker på dig och din familj varje dag.

Stor Kram!

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!!
Jag kommer att tänka på dig...och tror på att du kommer att fixa detta....svårt att föreställa sig vad du kämpar emot...men jag har en son som har en allvarlig sjukdom , så jag vet hur det tär på en....du verkar vara en positiv människa....
ha det gott!
kram

Goa sa...

Vill bara skicka dig min största varmaste kram!
Du otroligt modiga kvinna!

Anonym sa...

Jag har precis hittat hit och ska läsa dina tidigare inlägg. Ha en riktigt skön semester!

Anonym sa...

MÅSTE BARA SKICKA EN STOR GODNATT KRAM till er!
Tänker på er mycket!
Puss & kram Jenny J

Anonym sa...

Du är så stark och jag blir glad när jag läser hur du kämpar på.

Jag har läst Illustrerad Vetenskap och där stog det något om effektivt bromsmedel iform av ett virus som tar död på cancerceller, kom att tänka på dig då. Du borde köpa den tidningen, det är nummer 2/2009.

Jag önskar du får mer tid med dina döttrar och din sambo

Anonym sa...

Kikar bara in då och då för att se om det kommit några semesternyheter... Antar ni har det för skönt för att slösa tid med datorer... bra där!! "Kramar om" M

Anonym sa...

Tänker precis samma som den förra som skrev att ni har för skön semester för att slösa bort framför datorn.
Men jag tänker på dig dagligen och hoppas alla våra samlade tankar till dig ger dej kraft och styrka, eller rättare sagt mer kraft och styrka för du verkar ju ha en hel del själv !

Njut av livets goda!

/Mimmi

Från A till O med Jenny sa...

Blev väldigt rörd av din blogg och din kamp mot cancern. Ha en supertid i paradiset med din familj och lycka till med allt
MÅnga kramar från Jenny (aom själv ha en änglamamma)

Anonym sa...

hej. Läste om en ny metod för att bota cancer i det senaste numret av Illustrerad vetenskap. Den metoden byggde på att man injicerade nåt slags ko-virus i blodet. Viruset sökte sedan upp cancercellerna och angrep dem utan att påverka de "vanliga "friska" cellerna.

Hoppas denna metod kan hjälpa dig.

Anonym sa...

Jag hoppas du har en fin resa. Och hoppas du kommer må bättre snart (rent fysiskt!). KRAM

Anonym sa...

Hej Sabina... Måste fråga, har du jobbat på MQ i kista? Känner igen dig :)

Kram sucy

Anonym sa...

Hej!Jag känner inte dig men din blogg har gjort mig otroligt berörd måste jag säga.Jag tycker du verkar vara en fantastisk människa och jag önskar och håller tummarna för att allt ska ordna sig till det bästa. Hoppas ni får en underbar semester med mycket skoj och kärlek med varandra. Det sista som överger en är hoppet. Kramar Jenny Viklund Från Strömsund i Jämtland

Linda sa...

Hoppas du har det bra på resan!!

Tänker på dig!

kram Linda

Anonym sa...

Jätte kramizar till er allihop!! Låter som om ni har en härlig semester!! Grattis till Melli på
12-årsdagen också!!

Vi hörs & ses när ni kommer hem!!

Kram ullis

Anonym sa...

Njut av din resa!!!! Tänker på dig varje dag fast jag inte känner dig. Kramar i massor //Pernilla

Anonym sa...

Tänker på dej. Ber för dej! Du är så älskad och värdefull!!Har haft cancer två gånger. Kram. FärjanRuth.boatpastor.wordpress.com

Anonym sa...

Antar att du njutit .....o haft det bra!

Tänkt på dig och antar att du är redo för nästa match!

Här är också en blogg till en stark tjej som har kämparanda

http://carinaahlin.blogg.se

Anonym sa...

Nu har jag läst ikapp... igen.... Har haft en tuff period och förstår att detsamma gäller för dig.

Jag håller tummar och tår för det nya projektet och med din kämparglöd och vilja så bör du ingå i de där 50%!

Bilderna från er resa var ju helt underbara! Och jag hoppas att ni ändå fick den stund som ni behövde, stora som små:.)

Eftersom min man tog med sig den bärbara och den här inte har msn eller något annat program inlagt i sig heller, så har jag inte varit särskilt lätt att nå ute i cyberrymden... men finns på mailen!:.)

Anonym sa...

hvorfor ikke:)