16 februari 2009

MÅNDAG

Oki jag ger mig! Igår kväll tog jag först en propavan 2 timmar innan jag ville sova och sen tog jag en imovane 30 min innan. Jag somnade och fick sova 4tim först och sen fick vi fylla på morfin och emla dosen men sen lyckades jag somna om 2 timmar till = underbart med 6 timmars sömn och än så länge känner jag mig inte dåsig eller illamåsende. Jippie känner mig stark och redo idag! Draken har nu sprukit och börjar läka rejält, tur att jag slipper se! Jag tror oxå att höjningen av långtidsverkande morfinet kommer bli bra.
Pratade länge med paret från Göteborg igår och fick chansen att fråga hur han mått efter samma strålning som jag ska påbörja idag. Han hade kräkts och fått lite kramper. Vi får se vad jag får! Jätte skönt att få ventilera med några i samma sits. Besök gärna hans frus blogg ;http://nellymamman.skyrock.com! Sen kom det ett sms om att jag skulle förbereda mig på att tappa allt hår. Tack A uppskattade verkligen det! Hade ju helt förträngt det sen strålningen av nacken. Så nu kommer Lotta hit idag och klipper en kort fin frisyr och jag ska vara stark och inte gråta. Jag ska ju spara två flätor till flickorna för håret blir ju aldrig dåligt. Sen måste jag raka runt tumören annars fastnar all tejp och det gör ju skit ont! Så mitt schema idag ser ut så här;
* 8.45 provtagning
* 10 läkarbesök
* 11 strålning
* 13 sårsköterskan
* 14 kurator samtal
* 16 klippning Buhäää
* 18.30 fotbehandling
Vi fick ett tips från syster yster om att man kan få göra en duo spa på haga sas. Ringde dit och mycket riktigt, Henry ville ha massage och jag kan ju inte göra så mycket annat än fotbehandling. Men det mysiga är att vi får vara i samma rum!!! Så jag hoppas att jag inte ska ligga hemma och spy nu för det har jag inte TID med!

När jag tränade på world class för ca 5 år sedan lärde jag känna en super go kille som jag nu återfått kontakt med. Han heter Philip och jobbar som personlig tränare. Kika gärna in på hans blogg, speciellt idag då han så fint skrivit om mig! Tack P för omtanken!
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.7335858


Sen fick jag ju en kommentar av Anna igår som jag bara måste få sätta in;
anna har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "SÖNDAG":
det är fantastiskt,hur du håller tengil borta, trots att han är så nära. på något sätt får han inte grepp om dej, hur GÄRNA han än vill, du LÅTER honom inte förstöra, trots att han gör vad som helst för att dra ner dej i mörkret.DET är något du ska vara stolt över! att du håller dej kvar över vattenytan och simmar för livet, trots att det är starka strömmar och hemska monster som vill dra ner dej under ytan. du kan ha tre veckor kvar, eller ett helt liv till, du har vunnit kampen genom ditt fantastiska sätt att hantera allt. det är en glädje att läsa din blogg, för du skriver så rakt och genom-ärligt kring det du lever i, men HUR svårt det än må varahur tungt det än är, hur smärtsamt det än är om nätter och dagar,så står du stark ändå, mot den där tengil. Du skrattar honom rakt upp i ansiktet, och ger honom inte en centimeter av din själ,så sträck på dej ordenligt vännen, du ÄR en otroligt stark själ och det knäppa är att du inte ens vet om det själv. det är lättare för oss som läser din blogg, oss anonyma här ute, att verkligen se din KAMP och hur du redan vunnit med stora marginaler.man kan ta mycket från en människa, och du borde vara så nedslagen man bara kan bli med alla dystra besked just när man trordet ska bli bättre. Du kämpar i motvind, men håller fanan högt! dina barn kommer läsa din blogg i framtiden och inse vilken fantastiskt stark mor och tjej du Är.Det skulle inte förvåna mig om du får ett långt och lyckligt liv, Du borde kunna trotsa alla odds med din fina inställning!nu ska jag göra som du alltid gör, nämligen se framåt.Vi ser framåt mot en härlig vår sommar och höst och Du kommer vara med,så bara ÄR det!
kram på dej!

34 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Vad kul att ni kom iväg på er resa och att ni har haft det bra! Tänker på dig och håller tummarna för dig nu med behandlingarna och allt!
Kramar

gissan sa...

Välkommen hem Sabina. Så himla skönt ni kom iväg och att ni hade en bra resa.
Det går bara att hålla med Anna i hennes kommentar! Sabina du är helt fantastisk. Jag håller tummarna för behandlingen och att du inte ska må alltför dåligt.
Du fixar detta. Stor kram till dig.
//Gissan

Anonym sa...

Lycka till i dag Sabina!

Varma kramar
Elisabet i S-tuna

Anonym sa...

Är en ny läsare av din blogg, som så många andra fastnar man ju bara. Tänker på dig idag och hoppas, hoppas att de kan få bort Tengil!

Anonym sa...

Hej vännen

Jag tänker på dig. Skönt att byta några ord igår.

KRAM

Stinas mys sa...

Kram kram kraaaaam! Jag ber och tänker positiva tankar för dej idag! Från Anna-Stina

Anonym sa...

Usch, vilken tuff dag som du har framför dig idag. Å andra sidan kan ju detta vara början på en förbättring, eller hur!! Skickar de varmaste och mest styrkande kramarna till dig...Malin

Anonym sa...

Hej!
Har följt din blogg ett tag nu men varit dålig på att lämna en kommentar... Vilka fina bilder från er semester!!! Verkar som om ni, trots allt, hade det bra!
Lycka till med dagens späckade schema!
Tänker på dig...
Kram Sanna

Anonym sa...

Det här är nog bland det starkaste du skrivit det som berört mig mest! Du är verkligen stark som delar med dig så mycket till kända och okända.

Med din STYRKA så når du så längt längre än vad många av oss andra....

Skänker dig så mycket styrkekramar och tankar jag bara kan.

Och njut av fotbehandlingen...!

Kramar Mimmi

Anonym sa...

Tycker du ska ta till dig av vartenda ord hon skriver, för det stämmer så otroligt bra in på dig. Hur grymt stark du är, hur otroligt mycket intryck du gör på nte bara mig utan en hel bloggvärld...
Jag beundrar dig nåt enormt, och mina bekymmer är en piss i havet om man jämför med dina. Tack för att du alltid ger en en ny tankeställare, tack för att du alltid får en att se ljuset, tack för att du delar med dig av ditt liv.
Många kramar

Anonym sa...

Nu är kl. 11:02 och jag håller mina tummar för dig Sabina !
En annan sak, är själv opererad för hudcancer, tack och lov en som inte sprider sig, min dotter (16 år) kom hem efter en helg hos sin pappa och hade varit på solarium. Hon har en hudtyp som aldrig bli brun..bränner sig dock inte heller, Men det tanke på min hudcancer och att vi har olika cancerformer i släkten så är det onödigt.
Visade henne web-tvinslaget med dig...som är så bra och ärligt.
Hon sa direkt efteråt: -Jag tänker aldrig sola solarium !!
Hon har nu spridit din blogg och web-tvinslag till flera av sina kompisar.
Tack för det inslaget...det kommer ha räddat flera liv.
Kram
Sarah

Anonym sa...

Tänker på dej lite extra idag Sabina!

Kram Fia

Anonym sa...

Starka Sabina!
Jag ska tänka på dig idag då du har ditt späckfulla schema. Jag hoppas du inte ska må dåligt så ni kan komma iväg på en liten duo-spa. Det gör gott!

Vad skönt oxå att höra att nacktumören spruckit och att det läker fint. Jag antar att smärtan från den ändrat sig nu när det inte spänner där längre.

Kram på dig och var fortsatt stark och fortsätt skratta Tengil rakt upp i ansiktet!!

Anonym sa...

Jag är så imponerad av dig Sabina. Jag är tacksam över att jag får läsa om din kamp. Jag tänker mycket på dig även om jag inte känner dig och du har påverkat mig positivt även om du inte vet om det. Fortsätt kämpa!!

Många kramar ifrån Skövde

Anonym sa...

Surfade in här av en slump. Dina ord om din sjukdom, dina tankar och din familj berör något oerhört. Vad stark du är i allt. Kram

Anonym sa...

Hej, Har hittat till din blogg via Vimmelmammans blogg. Sedan 1a besöket här, så har jag kikat in varje dag! Att du är så stark & positiv är fantastiskt & så underbart att läsa! Jag BEUNDRAR dig ber dig kämpa vidare... Jag håller alla mina tummar för dig & tänker på dig! Lycka till!

Kram från Sundsvall!

Kerstin sa...

Fina fina Sabina...
Hör till dem som har följt din sida ett tag, men inte skrivit något förrut!
Du finns dagligen i mina tankar och jag beundrar dig så!
Jag hoppas att du förstår hur mkt du berör med din livsglädje, styrka och förmåga att vara här och nu!
De flesta vet nog att man bör ta vara på livet just nu, men att sen verkligen göra det är en helt annan sak. Du har i alla fall fått mig i rätt riktning.För det är ju så att vi har nu, men vi vet inget om morgondagen. Det gäller ju alla, vare sig man är frisk eller sjuk...
Angående web-inslaget om din sjukdom, så visade jag också det för mina döttrar i samband med att min 14-åring ville gå och sola på solarium. Hon avstod från solandet och har inte velat gå sen dess. Hennes lillasyster, som precis som din dotter fyller 12 nu i februari, sa -Jag tänker aldrig sola i solarium...

Jag är glad att du har haft en fin resa och jag skickar dig massor med styrkekramar inför dina behandlingar och allt du får genomgå!

Anonym sa...

Det låter som ni har haft en helt fantastisk resa,underbart att vara med sina nära och kära.
Oj,det låter som en hektisk dag för dej.
Hoppas alla provtagningar,strålning och samtalen går bra så att du får en härlig kväll med skön fot behandling.
Stora styrke kramar till dej!

Anonym sa...

håller tummarna att allt går bra idag. ja, du är en stark ljus själ som ska vara här på jorden länge,länge det bara är så. följer din blogg varje dag. nu är det krig mot tengil, och tengil har ingen chans. styrkekramar och värmande ljus från karin.

Rumpflugan sa...

Lycka till idag!
Du blir säkert jättesnygg i din nya korta frisyr!

Unknown sa...

Jovisst håret betyder en del, sen å andra sidan är Du så söt när Du
knyter sånt huckle om huvudet !

Anonym sa...

Trist och behöva kapa håret men försök att se det som att vad bra, nu kan du ju lägga varsin fläta till dina prinsessor i minneslådan! Det är nog ngt som alla borde göra som gör små minneslådor odyl till sina barn, oavsett läge i livet. Har själv en sparad lock som har betytt jättemkt för mig!
Hoppas allt går bra idag!

Kram & Styrka

Anonym sa...

Jag kunde inte låta bli att le, när jag läste hur ditt schema skulle se ut idag. Det lät inte som så mycket rolig att se fram emot, men det ända, du sa bläääe åt var klippningen. *ler*
Jag tänkte för mig själv...snacka om att se positivt på saker och ting...starkt!
Jag beundrar dig. Kämpa på...
En bild på din nya frisyr, kunde var trevligt...*ler*
Kramar

Anonym sa...

Det är ju bra att du har en skön fotbehandling i slutet av dagen så att du har något riktigt positivt att se fram emot.

Lite så får vi leva våra liv ibland. Små possitva steg, något att se fram emot.

Anonym sa...

om det finns en gud så ber jag till den nu att den här strålningen ska lyckas,
du är en sån kämpe.

Lycka till på strålningen. kramar

Tant Janet sa...

Välkommen hem! Lycka till med strålningen!!! Tänker på dig varje dag! Kram

Anonym sa...

Välkommen hem! Hoppas att allt har gått bra idag.

Jag måste bara få skriva att jag beundrar dig och ditt mod och din styrka. Att du orkar dela med dig!
Vi här ute i cyberspace ska vara stolta över att få chans att läsa din blogg. Att du ger oss den chansen. Det ger oss tid för eftertanke om vårt eget liv, att vi alla ska vara tacksamma.Du ger åtminstone mig styrka genom din blogg. Och jag är övertygad att du kommer fixa det här, att du kommer besegra Tengil.
Du är helt underbar!
Kramar

Anonym sa...

Många kramar till dig och dina nära! Du imponerar mig och får mig att inse de viktiga här i livet! TACK! Och jag håller alla tummar för dig!

Anonym sa...

Lilla gums..hoppas allt gick bra idag. Minst sagt fullspäckat schema...Tänkte just ringa men kom på att ni är säkert kvar på Haga...det lät skönt! Kram min vän

Anonym sa...

Hej gumman! Nu har du varit och strålat hjärnan och klippt dig (konstigt att säga de två sakerna i samma mening...). Jag undrar så hur du mår.
Jag hoppas verkligen att allt har gått bra och att du inte mår för pyton. Jag hoppas också att du trots allt blev hyffsat nöjd med ditt hår. En skönhet klär i allt. På ett sätt kan det ju vara roligt att prova kort hår... Och när det växer ut igen är det friskt och starkt.

Puss och kram snuttan! Du är bäst.

Grodmamman sa...

Kan bara hålla med Anna i det hon skriver.Det är något speciellt med dig.
Jag lider så med dig och ibland kan jag tycka att det är jobbigt att läsa din blogg. Ändå kan jag inte låta bli att återkomma gång efter gång. Hoppas verkligen att strålningen gör verkan och förlänger ditt liv massor.
Kramar

Gbgmamman sa...

Vad kan jag känna annat än beundran för din positivitet som på något sätt hela tiden lyser fram mellan raderna. Du ger mig lust att leva och att göra det fullt ut. Att du har din blogg och att jag får läsa gör att jag uppskattar de små sakerna i livet, det som man bara sprang förbi förut. Tack för att du öppnat mina ögon Sabina! Massor av kramizar! :D

Anonym sa...

Vilket fint inlägg av anna, jag kan bara instämma. Kämpa på nu, du fixar det här!

KRAM

Anonym sa...

Hoppas att allt har gått bra idag, har föjt bloggen ett tag, och tankarna har varit hos dig idag, och dina nära idag. Håller med en tidgare kommentar, om det finns en gud, låt det visa sig nu. Din kamp, lär mig att uppksatta det jag har..

Massor av kramar till dig..