16 december 2008

TISDAG

Skönt att det bara är några dagar kvar för barnen att gå upp och bege till skolan. Vi behöver lov nu allihopa, få ta det lugnt och bara mysa.
Vädret lockade inte för någon promenad så jag hoppade över det. Fick ett tips från Lina om en mörk pojk docka som jag sökt så länge efter. På krabat hittade jag en jätte fin afrikans docka i hård plast, priset var oxå ok 235 kr. Den skulle mormor köpa i julklapp.
Somnade en stund och gick sen till biblioteket och fixade klart ansökningarna för Julias färdtjänst.
Min goa vän M ( på bild ) kom förbi och i några timmar glömde jag allt annat och vi bara skrattade åt gamla minnen........
Fick en kommentar;
Hej gumman! Du om någon har rätt att klaga...har bakat maries goda mjukpepparkaka som du ska få när vi ses..man mår sååå bra av att fika lite!! skulle vilja att du ber alla goa läare att gå in o rösta på 2anewlifes blogg ( www.2anewlife.wordpress.com )tycker att hon är klart värd allt ljus i mörkret som hon kan få!!! hon kämpar på så otroligt bra tycker jag!!! precis som du!! du behöver få lite kärlek av Mille hör jag! ses snart...kram kram L.O.T.T.A
Håller med Lotta!!!!
Ikväll ska väskan packas, barnen far till sin pappa imorn. Men jag kommer ju träffa dom både torsdag och fredag.
Imorgon är ända dan då Henry är ledig och vi ska handla julklappar!!!
Jag ska även hinna med VC och snygga jul naglar!! Men tror jag mår bättre av att ha lite på gång än att ligga hemma och fundera!

Tack Gittan för böckerna, blir bra julklappar till barnen!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild på er (och alla dina andra bilder förresten)Du har många runtomkring dig och det är så bra. Lycka till med julklappshandlandet, det är ju så kul att ge bort presenter och speciellt till sina barn! Hälsningar U

Pebbles95 sa...

Hej Sabina, sköt om dig, du har en enorm livssyn! Kram t dig från Annette (Jessicas kompis) ;)

Anonym sa...

jag hoppas så att du hinner få några njutningsfulla stunder när då är på manekyr. Att vara ledig med barnen och att njuta av ti8d tillsammans är mer värt än mycket annat.

kramar i massor.

/PC

Anonym sa...

En stor kram till dig vännen!! Du finns ständigt i mina tankar!!
Kram ullis

Anonym sa...

Godnatt vännen.
Du är min kvälls läsning efter jobbet....Du, jag plåstrar gärna om dig på rumpen eller var som,kan bli din lilla sjuksyster.Min grej tror ja. Vill också ha M`s goda pepparkaka.Den gjorde hon bra!Hoppas du snart känner dig piggare,jobbigt som det är,behövs inga förkylnings baciller.Vi ses snart,kan de bli någon snö?så vi kan raca i pulka backen allihopa som vi sa,beställ det.Kram & godnatt JENNY

Sabina sa...

Vilken underbart fin bild på er båda, man blir glad av den.
Tror som du, att det är bra att ha lite att göra. Ligger man hemma så har man så mycket tid att fundera.
Men man ska ju orka oxå förstås.
Kramar till dig..

En häxa på Vift sa...

Julfina naglar är du helt klart värd. Jag åker till Sverige(Stockholm) imorgon på snabbvända tur och retur (åker hem på Fredag igen) och hinner nog inte in och blogga nåt så jag tjoar till nu och önskar dig en jättefin Torsdag och lyckad julhandling imorgon.
Kram!!!

Anonym sa...

Hej vännen!

Vad glad jag blev över kommentaren Lotta skrev till dig, värmer så i mitt hjärta.