20 december 2008

LÖRDAG

Mina goa vänner Pernilla, Malin och jag på skansen och tittar på allsång med picknick i det gröna en skön sommarkväll-06Gårdagskvällen var mycket trevlig, vi åt god mat och pratade med en massa glada typer. Poliserna e mysiga och bjöd på sig själva och en del gosaker med. Orkade till ca midnatt innan vi tackade för oss.
Sov helt ok men fick äta min frukost i ensamhet då Henry åkt tidigt till jobbet. Bestämde mig för att följa med Pernilla till gymmet. Men det blev ingen träning för mig istället fikade jag med goa Anna. Vi har alltid haft lätt för att prata med varandra och det var skönt att göra det även idag. Hängde med hem till Pernilla och fick en super go och nyttig lunch. Sen höll P på med en del saker och jag satt i soffan och läste. Perfekt när man kan bara vara utan att prata hela tiden. Jag tycker om att ha liv och rörelse runt mig nu, mår jag bra av. Timmarna gick och sen skjutsade dom hem mig, då hade klockan blivit mycket och Henry kom strax hem.
Har rejält ont i nacken och i rumptumörerna idag.
Fick ett samtal idag som gjorde mig super glad men får inget berätta ännu och ett sms som oxå var glädje besked!!!

Sen kom även ett långt mail som värmde lite extra, ett stycke ur den;

Så tack för att du ställde upp på detta reportage, annars hade jag aldrig gått iväg till vårdcentralen. Jag tror att många tänker till lite extra innan de solar nästa gång efter att ha sett det. Så du har gjort något jättefint som kanske räddar många människor från att utveckla hudcancer pga för mycket solande.

Ha en jättefin Jul och ett Gott Nytt år (så håller vi tummarna att nästa år kommer att bli fantastiskt och att du kommer få må bra). Fortsätt att blogga så mycket du bara orkar. Det är så spännande och inspirerande att läsa din blogg! Du har genom den lärt mig att ta vara på vardagen lite mer och njuta av varenda minut tillsammans med min son :)

Jag blir glad när helt okända människor har lärt sig något av mig och jag lyckats hjälpa till. Jag förundras över att så många friska människor orkar läsa och ta till sig min blogg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vill önska dig en god jul och hoppas att du får en mysig stund.

kram Helen iSkåne

Anonym sa...

men vilken härlig sommarbild,men nu vänder det det här mörkret å vi går mot ljusare tider,
hoppas du har en härlig kväll å att få sånna mail bevisar verkligen att det du gör för andra uppskattas måste kännas skönt att mitt i ditt eget elände så hjälper du andra du är helt otrolig min vän,
Om vi ej hörs innan jul så önskar jag dej en GOD JUL!!!

Anonym sa...

Åh vad jag längtar efter sommaren!!

Hoppas ni har haft en mysig kväll.

Kram

Sabina sa...

Vilket härligt utdrag ur ett fint mail. Jag håller med denne anonyma mailare, jag försöker oxå ta vara på mitt liv lite mera efter att jag börjat läsa din blogg.

Ibland känner jag bara att jag skulle vilja skriva så mycket mer till dig, men man blir rädd att skriva fel, eller att det skall missuppfattas.
SOM nu tex, nu har jag skrivit suddat, skrivit å suddat, ja jösses.

Vill oxå säga att sommar bilden ser kanonmysig ut=)
Sommar=lovely.
Vinter MED snö=Lovely.
GråVinter utan snö=blä.

Ha en underbar 4:e Advent.
Kraaaaaaaaam

En häxa på Vift sa...

Jättefin sommarbild! Men strålar de bara tumören i nacken? Kan ju inte vara nån höjdare att ha värkande bulor på häcken heller.. :(
Hoppas ialla fall att dagen blir så bäst som den bara kan bli.

Många söndagskramar

Anonym sa...

Sabina, Alltid lika kul att läsa om vad som händer i ditt liv. Vill verkligen träffa dig =) Tyvärr har jag gått med denna förkylning länge nu. Men men inte mycket att göra än att vila. Känner jag mig bättre på tisdag kan vi väl ses då??!! Vi hörs på tele, puss o kram

Anonym sa...

Jag tänkte på en sak. Hur är det för dina vänner att prata om din sjukdom med dig?
Alltså, antar att de är rädda och ledsna i bland också?
Hur funkar det för dig att prata om det med vänner och din man? Antar att de vill vara glada runt dig men att det inte alltid är så lätt....?
Jag vet inte hur jag skulle klara att någon av mina närmaste blev svårt sjuk...och ändå jobbar jag med svårt sjuka människor men det är en annan sak.Jag beundrar dig så mycket för mycket.