30 november 2008

SÖNDAG


Sköna söndag!
Idag har jag haft besök av mina goa vänner. Vi har fikat och softat. Julia har ögoninflammation, förkyld och feber. Märktes redan igår då hon var lite gnällig! Jag får bara hoppas att hon inte smittar mig! Jag har fått må bra idag oxå, magen håller sig lugn.
Jag undrar om detta är min sista jul??!! Man kan ju inte låta bli att fundera!? För i så fall skulle jag vilja ge mina barn 100 julklappar var så dom alltid kommer minnas denna jul. Men så funkar det inte ju, man måste leva som vanligt. Vi lever faktiskt väldigt vanligt här trots att vi inte vet hur länge vi kommer få göra de! Jag har oxå slutat tänka så mycket. Det är ganska skönt att slippa få sån ångest hela tiden. Jag tror att det är för att jag fortfarande inte förstår ........ det har ju gått 1 år sen jag fick mitt återfall nu!
Nu ska vi kika på film här...................och hoppas lill skruttan inte håller mig vaken inatt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

men lilla gumman som är sjuk hoppas hon kryar på sej snabbt och att ni båda får en lugn natt,du nämnde nåt om en bok som hölls på att skrivas är den färdig nu och isånnafall kan man köpa den!
tänker på dej som har sånna tankar nu aatt det skulle vara din sista jul kan ej sätta mig in i det men det måste verkligen innebära att man tar vara på varje minut,
fy vad orättvist jag hoppas verkligen att det inte är så.
har kollat in de där programmet du berättade om Himlen kan vänta å det är verkligen gripande,
man får sig en tankeställare vad livet är skört.
En värmande kram till dej!

Anonym sa...

Jag har inga ord till svar. Vill bara säga att jag läst. Kram

Anonym sa...

Hej, jag har läst om hur du hade det i NY och det verkade ju riktigt härligt. Måste säga att du är suverän på att ta vara på livet. Verkligen. Jag hoppas att du får fortsätta att må ok. Håller tummarna för dig! Kramar

Kockis. sa...

Ny vecka, nya tag... Du är min vardagshjälte. När det känns tufft (runt jul är det jävligt tufft) så tänker jag på dig/er och känner att livet är helt okej iaf...
Sköt om dig STOR KRAM Kockis

Eva Loppan sa...

Hamnade på din sida av en slump. Glad att slumpen tog mig hit! Läst lite om dig här på bloggen och jag vet egentligen inte vad jag ska säga mer än att du verkar vara en fantastisk människa...Så stark när många skulle gett upp! Kommer att titta in till dig fler gånger...
Kramar!

Anonym sa...

Tänk så här; INGEN av oss vet när vi får vara med om vår sista jul! Vi har inga garantier om hur länge vi får vara med i detta jordeliv vare sig vi har sjukdom eller inte.
Det gäller för oss alla att njuta av tiden vi har. Det tråkiga när man har en diagnos/sjukdom är, att dom som fått det får bära sorgen och ångesten medans vi andra är helt ovetande om vår framtid som rentav kan vara kortare än dom som har en diagnos.
Livet är bra konstigt eller hur?

Gbgmamman sa...

Håller med Kockis härovanför, Du är min vardagshjälte också! Tunga tankar det där. Dina barn kommer inte att komma ihåg saker eller julklappar, dom kommer att komma ihåg dig, och allt ni gör tillsammans. Jag tycker du verkar vara en väldigt omtänksam och fin mamma, och det är det som spelar roll. Kram på dig! :D

Sabina sa...

Ååå shit alltså, det finns inga ord som jag kan säga som inte låter konstigt. Jag förstår att tanken kommer, vem skulle inte känna så.
Hoppas din lilla tjej snart blir frisk och att du håller dig frisk från feber.
//Sabina

Anonym sa...

Usch då, hoppas Julia blir bra snart och att du får hålla dig fri från allt!
Man ska nog inte tänka för mkt, men ibland e de bara för svårt!
Många varma kramar

Anonym sa...

Hejsan!

Vill önska dej och din familj en riktigt God Jul & Gott Nytt År.
Hoppas att du får må riktigt bra och ha det lugnt och skönt med familjen.

Lillan

Anonym sa...

Hejsan!
Ser att du inte skrivit på ett tag. Kanske du inte orkat. Jag hoppas du mår så bra du kan och att ni får ett fint Gott Nytt År hela familjen. Ha det jättegott.