13 november 2008

TORSDAG



Välkomna hem älskade ungar!!

Julia och jag vaknade med tuppen imorse 06. I natt har jag svettats som en gris ( väckt henry å bytt lakan ) det är jobbigt! Sen när Julia och henry åkt så små skrotade jag hemma, ringde viktiga samtal m m. Och sen bar de av till P13 och behandling. Min gulliga sköterska C tar hand om mig så bra, hon är gravid så snart får jag en ny ( snyft )!!! Kuratorn kom dit och vi hade våran timme ( ar ) där. Vi hann igenom min ångest för barnen, henry och att jag ännu mera måste fokusera på att leva här och nu, inte tänka på när jag ska dö. Jag sa vid ett tillfälle att jag skulle vilja ha tiden så jag på bästa sätt kunde använda den, Ja menar visste jag att jag hade 3månader skulle jag nog lämna landet med barnen ( thailand ) och inte släppa dom en minut. Men jag vet ju inte och därför måste barnen få en vanlig vardag och att allt flyter på som vanligt. Men hur funkar det i pratiken??? Så himla svårt ju!!

Nåja, tiden gick fort idag och efteråt mötte jag upp U på Thulins cafe och där bjöd hon mig på en välförtjänt fika ( dock ingen lussebulle idag heller ) och vi hann prata om julmarknader och annat skoj! Tack U du är en underbar vän!!

Vidare till söder och träffade upp barnens pappa för ett möte på psykoterapimottagningen för barn med funktionshinder. Mycket glad över att fått en sån tid fort och vi fick träffa både en kvinna och en man ( sånt efterlyste jag redan för 5år sen när vi var på familjeterapi ). Det var en innehållsrik timme och vi fick lägga fram våra önskemål och förhoppningar som dom ska gå igenom och lägga ihop nått. Även Melli är inräknad vilket bara glädjer mig, det behöver hon! Så spännande att se vad vi får ut av det här!

Härligt med en ny barnvecka! Imorgon skulle Julia haft läkarbesök men läkaren var sjuk och vi har ju ändå tagit ledigt från skolan så jag frågade vad Julia ville göra ; - åka till öppna förskolan Lynda och Agneta! Oki så får de bli!

Har fått en explotion i huden av små, blåa tumörer, speciellt på benen, armarna och ryggen! Suck hoppas dom inte innebär nått och skräms iväg av dagens dos.

Min mage är katastrof, gör såå ont hela tiden trots dubbla doser mot magen. Nu är jag dessutom såå slut och ska gå sova för fredagar brukar ju innebära att jag vaknar 05.............natti natti!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen

Jag skickar kramar till dig.

Anonym sa...

Har kommer en stor dos kramar fran mig ocksa!!!!!!

Anonym sa...

Åh, det är så sorgligt och omänskligt alltihopa, att ha det som du har det just nu! Ångesten och att inte alls veta hur framtiden ser ut för er... Önskar av hela mitt hjärta att det fanns något jag kunde göra för dig.... Styrkekramar, alla jag har, får du av mig...M

Anonym sa...

Hej söta du, vill bara skicka en stor kram till dig min underbara vän!! Du är så söt & go vännen!! Allt det här som händer är så ofattbart och orrättvist!! Det är ofta här i livet man ställer sig frågan VARFÖR? Tyvärr är det sällan man får något svar på frågan..

Det var mysigt att träffas igår och fika (även om det inte blev någon lussebulle).

Hoppas att du ska må bra så här dagen efter behandlingen. Jag har sagt det förr men säger det igen: Du är unik. Så otroligt sprudlande av energi. Du har sådan inre styrka och glädje som smittar av sig till omgivningen. Jag finns här till 100 % för dig & dina prinsessor!!

Puss & kram Ullis

Anonym sa...

Hej söta du, vill bara skicka en stor kram till dig min underbara vän!! Du är så söt & go vännen!! Allt det här som händer är så ofattbart och orrättvist!! Det är ofta här i livet man ställer sig frågan VARFÖR? Tyvärr är det sällan man får något svar på frågan..

Det var mysigt att träffas igår och fika (även om det inte blev någon lussebulle).

Hoppas att du ska må bra så här dagen efter behandlingen. Jag har sagt det förr men säger det igen: Du är unik. Så otroligt sprudlande av energi. Du har sådan inre styrka och glädje som smittar av sig till omgivningen. Jag finns här till 100 % för dig & dina prinsessor!!

Puss & kram Ullis

Kockis. sa...

Så oerhört jobbigt du måste ha det, inte bara du... Hela familjen och alla i er närhet. Du är så duktig som orkar, även när du egentligen inte alls orkar!
Ta hand om tjejerna ordentligt och tanka på dig närhet så du klarar dig när det är dags för pappavecka igen. Stor varm kram Kockis

Anonym sa...

Hejsan Sabina!

Har läst en del på din sida nu och jag måste säga att jag lider med dej och din familj. Du verkar ändå väldigt stark. Min man fick nyss samma diagnos, men peppar, peppar så har de opererat 2 ggr för säkerhetsskull och har friskförklarat honom. Hoppas det håller i sej också. Har du någon mailadress möjligtvis. Skulle vilja veta lite till om sjukdomen om det inte är allt för jobbigt för dej. Kram till dej och din familj.

kockajäveln sa...

snygg blogg:)

Gbgmamman sa...

Kan inte med ord beskriva hur mycket jag beundrar dig i din kamp! Ville bara du skulle veta det. Ha en underbar helg du ochså! Massor av kramar!

En häxa på Vift sa...

Du.... jag har försökt komma på nåt bra att säga men inser att du redan formulerat allt så bra i ditt inlägg så jag skickar en jättekram och hoppas helgen blir så bra den kan bli och att magen blir lite snällare mot dig.
Kram!