21 augusti 2008

TORSDAG

Blev väckt imorse av en pigg, glad och hungrig Julia som har sin absolut bästa tid på dagen! När skoltaxin hämtat henne gled jag ner i soffan och fortsatte vidare på sex and the city som börjar lida mot sitt slut. Har en otrolig huvudvärk idag som vägrar ge med sig!

Åkte till ks (för andra ggr denna v) för att träffa en sårsköterska som ska hjälpa mig få bukt på dom blödande tumörerna. Hon var väldigt trevlig och hjälpsam, även hon hade aldrig sett så många ytliga tumörer nångång hm verkar vara ovanligt! Hon satte på nån gel och kompressor samt skickade med två olika krämer att smörja på mot klådan och smärtan. Skönt visste inte ens att det fanns nått sånt. Sen när jag skulle gå så fick jag syn på " cancer information" , ett rum med en sjuksköterska samt massa böcker. Kunde inte låta bli att gå in och kika, även hon var väldigt trevlig och jag passade på att fråga lite frågor. Det tråkiga är bara att man nuförtiden alltid får till svar sånt man inte vill höra.......även hon hade aldrig sett såna ytliga tumörer!!
Skyndade sen hem till barnen som kommer hem runt 15.

Vid 17 tiden kom mina goda vänner J, L och L över med middag och fika grejer. Sen lagade dom en riktigt god laxpasta som vi mumsade i oss. Så skönt att ha vänner man kan prata om allt med, vi brukar gå lagret runt och alla för vädra både bra och dåliga saker i livet. Mycket prat blir det ju så klart kring min situation och jag fick en hel del bra råd!! Tack tjejer!

Melinda var jätte ledsen ikväll när hon skulle sova, kom alla dom jobbiga funderingarna som att "kommer du dö nu mamma?" Både jag och Henry la oss brevid henne i sängen och pratade. Fast jag helst inte vill visa så blir jag så ledsen och tårarna bara rinner. Vi kom överens om att vi skulle göra många roliga saker på resan nu och ta hand om varandra.

RESAN; Jag och boksyster hade ju bestämt att vi skulle göra något roligt tillsammans så efter många förslag så blev de tillslut en utlandsresa. Vi åker till Rhodos med våra familjer och njuter en vecka, ska bli såååå skönt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hey lovely!

Nämen stackars söta Melinda....Ja, va svarar man sitt barn?!?! Du e grymt stark vännen, jag har sagt det förr o jag säger det igen....

Hon e ju in en så känslig ålder oxå vilket verkligen inte gör saken bättre.

VA tryggt o få somna med er båda vid sidan av, det hade jag velat samt levt väldigt länge på...Känna värmen från er båda....Tårarna klibbar ihop ögonen en aningen o det blir lättare o sova när man har gråtit så det blev en bra situation när ni låg där för henne.

VA...LAXPASTA?!?!?
Nu blev jag nästan lite "ofended" här...
Nu finns det all anledning för o komma tillbaka snart så jag kan sätta ribban än högre

Va jobbigt att de inte håller ihop utan även spricker dina tumörer....

det e fan inte lätt o va sjuk, det e en sak som e säker....
Dock e väl detta peanuts jämförelsevis med oss killar när vi e förkylda...
*skrattar patetiskt...

Ja vännen, någon måste ju vara den som visar hur det ska se ut, du ska ju alltid va värst...varför kunde du inte bara vara medelmåttlig för en gång skull o bara ha en liten tymör, varför måste du ha så många...??

skulle oxå behöva gå förbi det där rummet på KS o informeera mig lite mer....det e inte alldeles lätt det där du fått sötnos....

Hoppas du ligger o sover nu i din nya sköna madrass.

Puss o kram...

Din Christopher

Anonym sa...

Heeej marängen min!

Vad avis jag e på er som får åka till Grekland jag är säker på att ni kommer få det superduperjättekulochmysigt! Som föregående skribent skrivit så får vi allt komma över till dig snart igen och laga mat, Christoffer är ju verkligen grym på det och jag är bra på att dra vitsar och anekdoter som är lite halvtrista! Så det blir som det alltid blir när vi ses, mycket skratt hahaha! Inte att förglömma så måste vi också glo lite SATC, det är ju bara sååå bra!

oj shit vad klockan går, måste snart till jobbet!

/puss på dig, Du e som russinet i min kaka =)

Anonym sa...

Hej vännen

Nu åker ni snart. Härligt!

Jättesvårt och jobbigt med Melinda, tänk allt som snurrar i hennes huvud. Jag tror det är bra att du visar känslor och gråter med henne.

Jag tänker på Er otroligt mycket och jag tycker denna situation är så oerhört orättvis.

Kramar i massor från Pernilla

Rubin sa...

Sabina, jag kan bara återigen säga WOW! Som alla andra skriver, DU är så stark och super! Följer din blogg och får tårar i ögonen varje gång.
Såg även klippet på Aftonbladet. Det var bra tycker jag, är det okej om jag lägger upp den på min blogg också?
Sköt om dig och njut av semestern
BAMSEKRAM
//Evelyn

Anonym sa...

Hej gumman! Skönt att du har denna sida så man fr veta hur det gr för dig och vad du gör på dagarna.
Du finns i ens huvud mest hela tiden.

Du är en riktig kämpe.

Det skulle vara kul och ses någon gång.

Ha det så skönt på semestern.

Kramisar Annelie

Unknown sa...

Stackars liten Melinda. Men vad hon är stark ändå som vågar ställa den svåra frågan. Och vad ni är starka som känner med henne och finns där för varandra.

Läste oxå på aftonbladet. Ett mycket gripande inslag som var rörande och berörande. Du har mycket att berätta och fler borde få ta del av din berättelse.

Kramis

Anonym sa...

Hej pullan!va mysigt vi hade hos dej i torsdags, fler sådana kvällar!!! Nu längtar jag till Marholmen.Jag måste säga att jag e lättad över att Melli lättar på trycket o även du gentemot henne!!! Det behövdes, fast jag förstår att det är det man värjer sig emot i det längsta!! Riktigt starkt o bra gjort av er båda!!!! Det va nog bra inför resan, så får ni ut det bästa av den!!! Ha en helts fantastisk resa, er absolut bästa som alltid kommer att finnas hos er!! love you Lottam (jag ska knipa medans ni är borta)