20 augusti 2008

ONSDAG

Vilken dag!!

Hann med en snabb fika med en god vän innan mötet med kuratorn, socialen och barnens far.

Fast man inte vill så måste man ta tag i praktiska saker oxå, därför träffades vi idag för att börja tänka hur vi ska göra om jag skulle ha otur och bli sämre/gå bort. Det är inte lätt ska gudarna veta, känns helt sjukt men otroligt skönt att ha stöd av kuratorn, känns som man har en advokat vid sin sida som kan strida för en. S du e grym!! Eftersom Julia har sina behov (hon har ju PWS) så måste man få avlastning för att orka med. Tycker vi kom en bit på vägen och jag och exet känner oss nöjda. Jag vill ju gärna vara med och bestämma så jag vet att alla får det bra sen!


På väg hem fick jag sms att reportaget vi gjorde för ca 2v sen ligger ute på Aftonbladets web sida; http://www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/halsa/article3126128.ab snabbt hem och titta.

Måste ju själv säga att det blev väldigt bra klippt till slut men läskigt, nu har man verkligen lämnat ut hela sig själv och eftersom det var lill systers kompis som var jornalisten fick hon välja fritt bland alla bilder och jag hade väl inte riktigt räknat med bikini bilderna ( grrr Isan)men men jag är nöjd! Vill ju få ut mitt budskap till alla galningar som solar!

Tack för alla otroligt många mail, sms och samtal jag fått, vilken respons!


Julia kom idag (Melinda stannar hos pappa en dag till) och hon är så härlig speciellt första dagen, så glad och leker så fint med alla saker hon inte sett på en vecka! Mycket kramar får man och hon vill verkligen gosa med oss. Just nu känns allt så bra, jag hoppas jag får behålla den här orken att kunna ta hand om mina barn, Henry är till stor hjälp och får ta hand om grov jobbet (duscha håret på julia) m m.

Tack min älskling!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen.
Vill nog bara säga godnatt & tack för i dag. Bra reportage. Sov bra drömmar,godnatt kramar från mig.

Anonym sa...

Och så blev man grym också! Tackar. Det värmde.
Nu är det ju faktiskt så att grymmast idag var du och exet. Ni var bäst och jag vet att det här kommer att lösa sig på bästa tänkbara sätt. Jag gör mitt bästa.

Hoppas madrassen och kudden funkar i natt med!Sov gott!

Kram från Bok- och KuratorSara

Anonym sa...

Jättebra vännen att du ställde upp o lämnade ut dig för svenska folket...det behövdes!!

De flesta ser ju så milt på solning:

De "vet" att det e farligt, men inte "så farligt"
...o så det klassiska....
"Det händer inte mig"

Det e bra o visa folk ngt som de egentligen bara har hört om tidigare...(iaf e det så för mig)en bild säger ju mer än 1000 ord, o det gjorde filmen garanterat!!


Glad att de valde friskt bland bilderna för de va alla jättefina...men du e så jävla fin vännen, både på utsidan men framförallt på insidan, o den uppfattningne kunde man ana under de få minuterna, men inte alls i den utsträckning som vi i din omgivning har.


JAg ser verkligen Julia framför mig där hon sitter o berättar om sina "tele tabliz" eller hur man nu uttalar dem, du vet vilka jag menar....hon e för söt lillan!!!

Va skönt att ni fick snacka ihop er o att du hade Kuratorn på din sida. Du har fått stå ut med mycket, men vissa människor omkring dig får fan ta o shape:a upp sig..du har ett enormt lass att bära på, det har du haft sedan flickorna kom till jorden, och den måste du verkligen få hjälp med o bära men också avlastas med i större utsträckning än tidigare. Dags att andra tar sitt ansvar i större utsträckning nu när du har det så svårt....
Du måste kunna ha möjlighet att även mentalt kunna utrota denna sjukdom, det e jätteviktigt o har du inte lugn o ro kring dig så blir du verkligen negativt påverkad...

Vill så gärna hjälpa, snälla säg till bara, jag finns här för det, vet inte hur många gånger jag sagt det...snälla, bara utnyttja det....

Skönt att båda parterna var nöjda iaf, även om du garanterat tog på dig alldeles för mycket som vanligt....

Love you!

Puss o kram

Din Christopher

Anonym sa...

Sitter här, efter tips av en väninna i Australien (!) och läser din blogg. Många t6ankar och tårar... men glädjen och livslusten lyser verkligen igenom.
De senaste somrarna har jag skyddat mig extra för solen och försökt lägga hoppet/skönhetsidealet om brun hy bakom mig. Min pappa har flera ggr blivit operarad för malignt melanom... Du är en fantastisk människa som verkligen orkar skriva och dela med dig.. trots allt.
Aftonbladet-klippet här var såå bra.
Kram på dig
Pia i Landskrona