16 augusti 2008

LÖRDAG

Sovit rätt hyfsat bra inatt men vaknar alltid alldeles för tidigt och vill då gärna ha nått i magen fort så inte illamåendet hinner komma.

Men jag bestämde mig ändå för att följa med G ut och rida hennes söta häst S som förra lördagen, men vilken skillnad, kände mig mycket säkrare och inte alls lika livrädd att ramla av. Vi red ut i skogen eller jag red och G gick brevid med piskan, det var så underbart skönt och härligt, vi tog en lång promenad hann även med och pröva skritt och trav (lite läskigt). Sen borstade jag medans G gjorde resten mer än man tror att ta hand om. Eftersom jag har kört mycket spinning har jag ju byxor och en mjuk vadderad sits som funkade lika bra att ha när man rider, behövs ju för att lindra rumptumörerna. På vägen hem konstaterade vi båda att all frisk luft gjort oss helt slut, så det blev hem till soffan. Men mycket nöjd med dagens insats!!!!!

Vill även passa på att tacka för alla underbara kommentarer, kul att ni lämnar en liten kråka efter er......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!Gu va mysigt att rida..en häst asså!!! Önskar så att både du o jag orkar ta oss ut i skogen o plocka svamp i veckan!!!Med många havrebollar o goa kuddar att sitta på så kommer vi nog ut!!! Jag får skämmas du kämpar bättre än mej just nu..ne nu jävlar ska höst luften ta dö på Tengil o jag ska va me när han stupar!!!! M hälsar kram kram Lotta

Anonym sa...

Va härligt o komma ut o rida lite igen....

Dock förtydligade du inte lika väl vad det va du red på, men efter att ha läst igenom inlägget igen förstod jag att det ju va på en...
häst...

"With you reminding me of Samantha, you just can't be too clear stating things..."

Va skönt att du inte låter dina tumörer i rumpan hindra dig. Det e ju verkligen ett kritiskt ställe o ha dem på och det e ju svårt o få det o läka snabbt (efter en framtida operation) med tanke på att det e så utsatt område.

Min moster opererade hjärtat för en månad senare o fick liggsår i rumpan o det tar ju 100 år innan skiten läker just för att man sitter så ofta....

Som du säkert förstod så åkte jag ner till Göteborg i helgen så det va därför det inte blev något kräftkalas...men vi får se till o ha det snart igen.

Vi snackar om att åka ut till Svartskö o sova en natt. Där sover man i ngt som påminner om gamla fiskestugor som bara innehåller sängar. De ligger på bryggan och finns en uteplats med bord och bänkar till varje stuga och kostar typ någon hundring per person per natt.

Vill du komma bort från stan så bara säg till, det e väldigt spartanskt men väldigt trevligt.
OM inte annat kan man åka till Fjäderholmarna någon dag. Inte lika smockproppat med folk nu när semestern har slutat men jag har ju fortfarande ett litet tag kvar innan skolan börjar....

Hälsa barnen och Henry!

Love you!!

Christopher