13 augusti 2008

Ett nytt försök







Har bestämt mig för att göra ett nytt försök att blogga efter att fått en nytändning av mina två boksystrar, kika gärna in där oxå( livetenligthanne.blogspot.com samt ulricasboxofchocolate.blogspot.com)



Sen hamnade jag även in på Daniels blogg och kunde inte annat än att sträck läsa och följa hans kamp mot tengil som han delat med sig; danieledman.blogspot.com.



Så nu ska jag försöka skriva av mig mina tankar och känslor och kämpande mot denna elaka, vidriga sjukdom.



4 månader har gått sen sist, jag har under sommaren fått ett flertal tumörer över hela kroppen många ytliga riktigt läskiga ( vi räknade till 53 bara på ryggen) påbörjat en ny behandling som ges intravös, fick min andra dos igår och hoppas nu att den ska börja verka (vilket ej denna första dosen har gjort?!) så nu ska man vänta 4 v och se om det händer något. Gick ju tidigare på både sprutor och tabletter vilket gjorde mig konstant illamående och fruktansvärd värk i leder och muskler så jag är ju nu lättad att denna beh har betydligt mindre symtomer! Har ju oxå hela tiden varit så rädd för att tappa håret vilket borde vara en sån skit bagatel men inte för mig som alltid haft långt hår men som tur är så har ingen av dom här beh gjort att jag tappat nått, puh!



Har i allafall fått tag på en underbar plastikkirurg som för 1 mån sen tog bort 3 stora ytliga tumörer från höger arm så jag nu kan ligga åtminstone på ena sidan; Tack till er alla som tog hand om mig med en sån enorm empati och till dig vackra brunögda kvinna som stannade kvar efteråt och höll mig sällskap och som till sist fick köra mig tillbaka till avd. Hoppas jag får chansen att träffa er igen, läkaren har ju lovat att ta bort alla som stör och besvärar mig i framtiden men nu fick vi ej lov från onkologen då risk för infektion blir stor så att jag ej kan få mina cellgifter.



Sommaren har varit lugn, har ej haft möjlighet att göra så mycket. Julia åkte på kollo 18dgr och Melinda med farmor till Finland sen har andra små utflykter gjorts även Henry och jag fick en skön v tillsammans, nu är Melinda på kollo 14 dgr och Julia har just börjat fritids. Är så glad att jag har orkat ha flickorna här varannan v. Det betyder så mycket samt att mina relation till exet blivit så mycket bättre sen jag blev sjuk vilket underlättar för oss alla.



En annan som gör mig glad är mitt andra ex som jag haft ett förhållande med till och från i 4år och som nu valt att stå vid min sida stötta mig genom denna resa och sen alla andra som stöttar och ställer upp. Ett stort HJÄRTA till er.



En bok håller på att skrivas om mig och mina två boksystrar som ska heta "livet kan inte vänta" så håll utkik efter den samt att förra v var aftonbladet här och gjorde ett reportage för web-tv om hur det är att leva med cancer ska bli riktigt intressant att se borde komma denna v.

Något annat spännande som jag verkligen ser fram emot är att jag så lyckligt lottad ska få vara med när min vän ska föda fram sitt 3 barn i sep-okt och att hon from nu kommer vara hemma så man har nån att umgås med, hon var med mig igår på beh så skönt att ha nån med tycker fortfarande att det är läskigt att sätta nål! Nästa gång är det ombytta roller då ligger hon där och jag peppar och stöttar, härligt!



Jaha nu har man lättat lite på hjärtat få se om det börjar släppa nu!

Hej så länge!



9 kommentarer:

Ulrica sa...

Hej där!
Det där gick ju lysande. Och vilken underbar bild som bakgrund!! Jag tänker lägga till dig på min blogglista så nu måste du uppdatera oftare än var fjärde månad...
Många kramar boksyster

Jo sa...

Hej syster,
Fin blogg!
Den är nu lagd i favoriter.

Älskar dig!

Puss Johanna

Anonym sa...

Sabina!!!! Vad kul att du har startat en blogg!! Jag kommer vara en trogen läsare..speciellt när jag är i Usa..fast kommer nog ringa en hel del också :)
Många Styrkekramar från din väninna Jennie

Rubin sa...

WOW! Sabina, beundrar dig verkligen!!! Ser fram emot boken och önskar dig all glädje och lycka.

BAMSEKRAM
//Evelyn

Anonym sa...

Det började med en bokidé.
Så blev det tre boksystrar.
Och nu är det tre bloggar!
Det blir en bok.
Ni är fantastiska.

Bok- och kuratorSara!

Anonym sa...

Hej!Beundrar din otroliga styrka som du haft under hela din tuffa kamp! Är nog skönt att kunna skriva om sina tankar när man går igenom något som för oss vid sidan av är helt obegripligt!!! Skönt även för mej att få följa dina tankar o hur du mår när man inte alltid kan vara hos dej! Men du finns allid i mina tankar! Hoppas du får fortsätta att vara relativt pigg o lika glad o ha ork att ha kvar din härliga humor!! Så ska vi ha en rolig höst i sann sabina- humor anda!!! Du o jag, mellan behandlingar o profylax puss o godnatt Lotta

Anonym sa...

Hej vännen!
Vilken fin bild,du ser underbar ut.Men jag hatar sjukdomen & vad den gör med oss människor. Du vet att jag tänker på dig mycke!Jag hoppas vi kan åka på vår tjej helg,vi behöver de.(såg att lotta oxå va en natt uggla)kram & godnatt /Jenny

Yvonne sa...

Hej Sabina! Vilket otroligt bra reportage på Aftonbladet! Mycket starkt! Och vilka fina bilder på er! Kram//Y

Anonym sa...

Vilken tjej du är! Modig som berättar, stark som delar med dig... Det här klarar du. Jag har haft förmånen att få träna bodypump för dig, och jag ser fram mot att få göra det igen.

Kram