1 oktober 2009

6 månader av saknad av vår älskade Sabina



Nu har det gått 6 månader sen du somnade in i famn av din älskade Henry. De har månaderna har varit svåra för oss alla, att försöka förstå och acceptera att du finns inte med oss längre...vi saknar dig så enormt.
Inatt brann ljuset i ängla ljusstaken intill dina bilder....och jag tänkte tillbaka till natten du kämpade mot döden.
Vi hade önskat att du hade vunnit kampen mot sjukdomen och inte minst att klarat Uppsala projektet som du satte din stora hopp för överlevnad.
Dina små prinsessor mår bra, men saknar mycket sin älskade mamma. Julia tittar gärna bilder om dig i boken och hennes blick blir så sorgsen. Melinda bearbetar förlusten med sitt tonårssätt och har börjat ställa frågor till oss.
Det känns så grymt att barnen ska berövas sin mor så tidigt, vi andra kan bara finnas till för att stötta när de behöver oss.
Din lilla systerson Melvin med sin mörka kalufs liknar dig, så var du för 35 år sen lika söt och Melvin hade gärna velat gosa med sin baby tokig moster.
Men vi kommer berätta mycket om dig, besöka dig vid graven och visa bilder om dig när han växer upp.
Vi ska också hålla ditt minne levande för dina prinsessor genom att berätta om dig, titta på bilder.
Sabina, vi kommer aldrig glömma dig. Du kommer alltid finnas i våra hjärtan vår älskade Sabina.

21 kommentarer:

Linda sa...

Tänker på er och förstår att saknaden efter Sabina måste vara stor. Önskar så att hon hade vunnit kampen mot sin sjukdom. En stor kram till er alla!

stora lilla j sa...

Ingen som träffade Sabina kan glömma henne, hon var ofantlig i sin personlighet, i sin kämparanda och sin levnadsglädje! Det är inte ofta man får privilegiet att lära känna såna människor, och vi som fått göra det bär med oss minnet av henne! Många kramar till er! //Hilla

Jag sa...

Önskar jag hade träffat Sabina.... Tårarna rinner när jag läser detta inlägg.
Ni är sååå starka som orkar hålla andan uppe och stötta hennes flickor.
Kram

Gabriella sa...

Mina varmaste tankar! Så fint skrivet. Saknar också Sabina ...
Vilka fantastiska släktingar och vänner Sabinas döttar har!

Kram!

litentanta sa...

Ska tända ett ljus för Sabina idag,
jag som "halkade" in hos henne genom
brandmanna-Chrille och hennes besök hemma hos honom när han "bodde" i Atava-huset...

Tänker fortfarande på Sabina, vissa människor gör så stora intryck på en att man liksom aldrig vill få glömma, underbara människor som fortsätter att berätta hur det går för er, både sötnosarna och Henry finns i mina tankar ofta...

Ha det så bra och ta hand om er!

Stooooor kram från tantan i norr!

Anonym sa...

Ja det är helt otroligt att en människa som man aldrig träffat, kan göra ett sånt avtryck på en...Sabina måste ha varit (och är)en enastående person....tänk att man fortsätter läsa bloggen...man tänker så mycket när man sitter här...så mycket man har att vara tacksam över, utan att tänka på det...varma kramar till Er alla nära som måste fortsätta era liv utan er kära Sabina...bamsekram från en skånsk bloggläsare

Anja sa...

En makalöst stark och vacker kvinna var hon, döttrarna kan vara stolta över att föra hennes gener vidare. Kram till er alla.

Anonym sa...

usch va sorgligt...
e ju själv mamma.....

Anonym sa...

Älskade systeryster, va tiden har gått fort.. Känns som det var igår vi skrattade tillsammans. Saknar det så mycket, livet är inte detsamma utan dig! Ljusen i hjärtana brann här hemma idag, och jag berättade för Melvin om dig.

Tänk att du aldrig fick träffa min son..

Jag känner ändå att du är med mig ibland och det känns bra.

Jag såg filmen i taket lyser stjärnorna idag, vi såg en trailer om den på sista bion vi var på tillsammans och tänkte att det kanske var en film för dig och Melinda, för den handlar om en tjej som förlorar sin mamma i cancer. Usch så sorgligt det var, tårarna rann ner för kinderna. Tänkte så mycket på Melinda och Julia som inte har sin mamma kvar. Du lämnade oss alldeles alldeles för tidigt, jäkla tengil.

Igår var jag hos hudläkaren och kollade igenom mina leverfläckar, tog bort en som ska på analys. Hoppas att det är fler som tänker på att kolla sig i tid!

Sabina Sabina Sabina, systra mi, saknaden är enorm som mamma skrev.

Älskar dig för alltid,
din lilla syster Johanna

Anonym sa...

Mina tankar är hos Er.
Kram från Danijela
www.danijelamagdalena.blogg.se

julia sa...

Tänker så mycket på er alla.. Sitter här och läser ert fina inlägg med tårarna rinnandes på min kind. Sabina var en så otroligt fin människa, hon stöttade mig nåt enormt genom vårt mejlande.
Mängder av kramar

Malin sa...

Sant är att Sabina fick lämna jordelivet elldeles för tidigt! Så orättvist att barnen alltför tidigt förlorat sin mamma.. Sant är också att Sabina satt djupa spår i många av oss, så även i mig.. Hon har lärt ossså mycket, och jag är så glad över den lilla biten jag fått uååleva av henne...kramiz M

Anonym sa...

kan bara hålla med alla andra!!!! gråter varje gång jag besöker er sida...kramar om er alla ...marie

Anonym sa...

Beklagar er stora sorg...
Styrkekramar till er
*KRAMAR OM*

L.O.T.T.A sa...

OJ OJ..vad jag bara stoppar undan allt!!! Jag har inte orkat komma hit o tittat på mycket länge!!! Jag orkar inte va lessen mer..orkar inte!!!!Men Mille fyllde 1år i onsdags o då kom allt!!! Fan vad jag saknar Sabina vad ska jag ta mej till..du som va me när Mille kom..du skulle ju finnas där när Johanna fick sin lilla pojk..du skulle ju va sånt stöd för Johanna,du hade sån hand med små bebisar!!!Hjärtan för mej e du..så jag får hjärtan till mej ofta..ett tecken från dej..senast i fredags när jag saknade dej så föll det ut ett blad som hade formen av ett hjärta ur en ask med med jordgubbar..du finns här hos oss men det e ändå såååå tomt,varför du, vaför nu???!!! Jag tänker alltid mycket på er alla fast i det tysta,orkar inte mer just nu... Vill få tillbaka minnet av friska Sabina Kram Kram L.O.T.T.A

En häxa på Vift sa...

Sabina lämnade stort avtryck i etern och är saknad av många, även av oss som aldrig fick träffa henne. Jag går ofta in här och känner sorg över att hon inte fick vara kvar, jag har sällan kommit i kontakt med någon så full av livsglädje och kämparanda, snacka om sisu!
Förstår att sorgen och saknaden för er som stod henne nära är stor, 34 är alldeles för kort tid på jorden.
Många styrkekramar
/Nettan

Suzan sa...

Mycket fin gravsten!

maria skiddi sa...

respekt, känner MED,er. Tårarna är lika salta som era.Sabina jag blev stel av chock av att se dig på löpsedlarna idag, men det finns en mening med allt. Dina prinsessor ska inte behöva se det!!!

Jag är med er denna dag..åxå.

//Maria/S/Skellefteå

Anonym sa...

Mina tårar rinner:( Tänker på Sabina och tänder ett ljus för henne. KRAM

Anonym sa...

Har läst Sabinas blogg och har verkligen börjat tänka till. Man måste leva livet till fullo och inte skjuta upp saker!

Tänk Sabina att du har påverkat så många människor! Det ska ni alla, familj och vänner vara stolta över!

Många tankar och kramar till er från mig! IDA

Anonym sa...

varfor inte:)